flewplays
Posty: 9
Rejestracja: 06-12-2018 21:11

15-01-2019 22:11

Cześć,

Uwaga bo to może być niezrozumiały wywód.

Jakim cudem w gitarach (dajmy dla przykładu) Martina za powiedzmy 10 tysięcy robią moski i kołki z plastiku? No może nie znam się tak bardzo na gitarach, ale chyba szlachetniejszymi materiałami będzie kość i drewno. Swoją drogą możecie ocenić czy np taki DCPA4 od Martina to cokolwiek wartego uwagi, jakoś nigdy nie siedziałem w tych droższych sferach, ale kaska zostaje ostatnio w kieszeni i się przymierzam. Generalnie pytanie jest czy on jest jakkolwiek warty. Słyszałem o cieple dźwieku Martinów, oglądałem porównania i rzeczywiście, ale mi chodzi o ten konkretny model. Czy Martin za 10 koła to jeszcze niższa półka czy już spoko?

Wracając.
Powiem więcej, w mojej gitarze za sześciokrotnie mniej goszczą fabrycznie drewniane kołki i mostek z kości naturalnej.

Może się mylę z tą szlachetnością to mnie poprawcie. I czy materiał mostka i kołków jakoś wpływa na jakość wydawanego dźwięku?
Najwyżej dokupie jakieś inne kołeczki i mostek, wymienię i po sprawie.

Pozdro.

sss
Moderator
Posty: 2438
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

15-01-2019 23:27

Z treści posta wnioskuję, że możesz spokojnie zostać przy kości w swojej gitarze. Martin nie ma nawet drewnianej podstrunnicy tylko z tworzywa sztucznego bo tak to należy nazwać. Nowoczesność ;-)

Sorki za taką treść ale jaki fachowiec Ci powiedział, że w tej gitarze jest podstawek, bo chyba to miałeś na myśli, i kołki z platiku?

flewplays
Posty: 9
Rejestracja: 06-12-2018 21:11

15-01-2019 23:40

Nie potrzeba fachowca żeby przeczytać na stronie Martina:

Bridge Pin Material: White Plastic
Bridge Pin Dots: Black Plastic
Saddle: Compensated White Tusq. Ten Tusq z tego co czytałem to jakiś materiał sztuczny który ma udawać kość słoniową. Reklamują się sloganem "Man Made Ivory" więc...

No i tak jak napisałeś podstrunnica.

Tylko wyjaśnij mi jeszcze CZEMU TAKIE RZECZY SĄ W GITARZE ZA TAKĄ KASĘ od tak renomowanej (?) mark?