Awatar użytkownika
circleofdestruction
Posty: 30
Rejestracja: 03-10-2010 01:08

01-10-2012 21:13

Witam. Ostatio wymyslilem riff skladajacy sie z dzwiekow D F G i chcialem do tego zrobic jakies solo..
Robilem male solowki i improwizowalem sobie wczesniej, ale korzystalem tylko z pentatoniki..
Teraz moje pytanie, czyli jak dopasowac do tego jakas skale, lub dzwieki? Moze rozlozyc akordy i wyciagnac wszystkie dzwieki z tych akordow i dopasowywac skale ?
Pozdrawiam
Obrazek Obrazek laney tf-320 koda death metal

Awatar użytkownika
szymszum
Posty: 63
Rejestracja: 14-04-2012 09:37

01-10-2012 21:29

circleofdestruction pisze:Witam. Ostatio wymyslilem riff skladajacy sie z dzwiekow D F G i chcialem do tego zrobic jakies solo..
Robilem male solowki i improwizowalem sobie wczesniej, ale korzystalem tylko z pentatoniki..
Teraz moje pytanie, czyli jak dopasowac do tego jakas skale, lub dzwieki? Moze rozlozyc akordy i wyciagnac wszystkie dzwieki z tych akordow i dopasowywac skale ?
Pozdrawiam


Skoro już korzystałeś z pentatoniki to może weź się za gamy i opanuj i skale. Tutaj masz tonacje G dur jeśli nie znasz skal wymyśl sobie np. solo z tej gamy. Nie da się od razu tak opanować skal i zaraz improwizować czy tworzyć solo.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Cort CR250 CRS + Epiphone AJ220 SCE + Marshall AS 50D + Marshall Valvestate 8080

Awatar użytkownika
circleofdestruction
Posty: 30
Rejestracja: 03-10-2010 01:08

02-10-2012 13:11

Pasuje do tego pentatonika G-dur, prawda?
Obrazek Obrazek laney tf-320 koda death metal

Awatar użytkownika
ValmarisSiFi
Posty: 16
Rejestracja: 17-11-2011 17:16

02-10-2012 16:35

Pentatonika G-dur lub E-moll, skala G-Jońska, E-Eolska, później możesz dołożyć jakieś skale modalne np. H-frygijską.
To takie podstawowe skale z których możesz ułożyć solo do tego podkładu.

BTW. Czy mówiąc dżwięki D, F i G miałeś na myśli akordy?
"To this day I don't have a guitar idol. I have people who are my favorites."
Randy Rhoads

Awatar użytkownika
circleofdestruction
Posty: 30
Rejestracja: 03-10-2010 01:08

02-10-2012 21:58

Podklad narazie zrobilem sobie z power chord'ow :)
Obrazek Obrazek laney tf-320 koda death metal

icys99
Posty: 29
Rejestracja: 03-09-2011 12:48

03-10-2012 01:07

szymszum pisze: Tutaj masz tonacje G dur


A od kiedy w gamie G-dur mamy dźwięk F? Dźwieki D,F,G należą do kilku tonacji : - )

Awatar użytkownika
Gveir
Posty: 443
Rejestracja: 19-07-2010 19:05

03-10-2012 15:40

Sprawdź jakie akordy są w podkładzie.
Pryma,tercja,kwinta czyli szczególna artykulacja tych dźwięków. Dźwięki akordowe najpierw, potem skalowe.
????
PROFIT

Sober
Posty: 65
Rejestracja: 17-07-2008 17:42

03-10-2012 17:46

Graj do tego w pentatonice d-moll. Zaufaj ;)

Awatar użytkownika
Gveir
Posty: 443
Rejestracja: 19-07-2010 19:05

03-10-2012 18:36

http://www.youtube.com/watch?v=IimRbaReMyE
1:08 do 1:52 propos "grania" skalami

Awatar użytkownika
Malarz84
Posty: 158
Rejestracja: 17-04-2012 22:19

06-10-2012 22:16

Nie chcę zakładać nowego tematu na jedno pytanie, pozwole się podpiąć do tego. Jak określacie tonacjei dopasowujecie do niej skale? Jak mam podkład w A-moll to pentatonika A-moll bedzie pasowała? Z jednej z wypowiedzi wnioskuje że skala pasuje do podkładu jeżeli zawiera wszystkie jego dźwięki. Dobrze rozumiem?
Obrazek
Jackson DK2T | SX EG2K LP | Jet City JCA50H | DIY 112 Celestion V30 | Behringer V Amp Pro |

Awatar użytkownika
Gveir
Posty: 443
Rejestracja: 19-07-2010 19:05

07-10-2012 12:34

Skala nie zawsze pasuje. Włącz sobie link który wrzuciłem wyżej, nad Twoim postem, w tym temacie. Ten miły pan powie Ci, że skalami się nie gra. I skale nie zawsze pasują do tego co masz.
Odnieś się do moich 2 ostatnich postów tutaj: improwizowanie-t56744-15.html#p644326

Awatar użytkownika
Rasti
Posty: 79
Rejestracja: 22-01-2008 10:56

08-10-2012 10:44

propo grania "skalami". To prawda. Granie skalą ogranicza, ale granie harmoniczne, zaznaczając dźwięki akordowe i wplątywanie dźwięków z poza tonacji to wyższa szkoła. Myślę że zaczynanie i wolne odstępowanie od gry skalami może okazać się punktować, w kwestii osłuchania i tworzenia wyobraźni i przestrzeni.

a potem... hulaj duszo. czysta muzyka i interpretacja bez ograniczania schematami. 100% przyjemności z muzyki.
Jeżeli głupota przedłużała by życie, człowiek byłby nieśmiertelny...

Wróć do „Teoria muzyki”