hellween
Posty: 4
Rejestracja: 17-05-2012 23:50

25-06-2012 22:57

Witam otoż moj problem jest taki że w tonacjach ogołem jakoś ogarniam nauczylem sie gamy c-dur i g dur narazie ale gama a mol ma takie same dzwieki jak c dur lecz pierwszy dzwiek jest a lecz ja zaczynam grac od poczatku gryfu od 1 progu to jak mam rozroznic c dur od a moll
Skale ze skalami mam taki problem ze nie wiem ile skali powinnienem znac lecz tez ze skalami modalnymi pentantonika wiem ze jest 5 pozycji wiem ze skladaja sie z 5-7 dzwiekow lecz jak mam rozrozniac skale ogarnac je latwiej mi ogarniac gamy niz skale pozdrawiam

markovcd
Posty: 192
Rejestracja: 16-05-2012 13:52

25-06-2012 23:05

Nie poświęciłeś nawet sekundy na przejrzenie tego działu. Kilka tematów pod twoim:
skale-modalne-po-raz-ktorys-t51660.html
Obrazek
Ibanez RG721RW, Boss GT-8, Jet City JCA2212C

Awatar użytkownika
Nieznajomy
Posty: 537
Rejestracja: 28-05-2009 18:46

26-06-2012 00:12

Proszę, błagam - wpisz "skale" do wyszukiwarki i dostaniesz więcej wyników niż byś chciał i niż jest zdolna przeczytać jakakolwiek ziemska śmiertelna istota...
Epiphone Korina Explorer > Proel Die Hard > Bugera 6262 Infinium Head > PRO SNAKE 1,5m > Harley Benton g212 Vintage

Kostki - Dunlop Lucky Thirteen :]
Efekty - Ibanez DE7 Delay/Echo

Zapraszam na forum wokalne http://forum.strefaglosu.pl/index.php :]

hellween
Posty: 4
Rejestracja: 17-05-2012 23:50

26-06-2012 09:56

ale jaka jest roznica miedzy gama c-dur a a moll bo wygladaja tak samo

markovcd
Posty: 192
Rejestracja: 16-05-2012 13:52

26-06-2012 10:36

hellween pisze:ale jaka jest roznica miedzy gama c-dur a a moll bo wygladaja tak samo

No przecież dałem ci linka do tematu z takim samym problemem jak twój...
Obrazek
Ibanez RG721RW, Boss GT-8, Jet City JCA2212C

icys99
Posty: 29
Rejestracja: 03-09-2011 12:48

26-06-2012 11:53

hellween pisze:ale jaka jest roznica miedzy gama c-dur a a moll bo wygladaja tak samo


Różnica? Istotna ;) To, że gama C-dur i równoległa do niej a-moll (naturalna) mają te same dźwięki, wcale nie znaczy, że nie ma między nimi różnicy. Różnica jest kolosalna chociażby w centrum tonalnym. Pozatym akordy w jednej i drugiej gamie pełnią inne funkcje i to jest kolejna różnica miedzy nimi. Jeśli natomiast weźmiemy inną odmianę gamy a-moll np. harmoniczną albo melodyczną to już będziemy mieć inne dźwięki. Zarówno tonacja C-dur jak i a-moll nie mają żadnych znaków przykluczowych.

Awatar użytkownika
Blisher
Posty: 139
Rejestracja: 08-05-2011 17:05

26-06-2012 23:10

hellween pisze:Skale ze skalami mam taki problem ze nie wiem ile skali powinnienem znac lecz tez ze skalami modalnymi pentantonika wiem ze jest 5 pozycji wiem ze skladaja sie z 5-7 dzwiekow lecz jak mam rozrozniac skale ogarnac je latwiej mi ogarniac gamy niz skale pozdrawiam


Myślę, że powinieneś znać 10kg skali. Co to za pytanie?
Jak rozróżniać skale? Nie za bardzo wiem o co chodzi. Po prostu uczysz się ich i wiesz, która jest która.

A po drugie interpunkcja, ciężko zrozumieć o co ci się wogóle rozchodzi.

hellween
Posty: 4
Rejestracja: 17-05-2012 23:50

28-06-2012 17:22

a co do skal to np czym sie roznia skale modalne od gam przeciez gamy maja 7 dzwiekow i modalne tak samo sorry za takie poczatkujace pytania ale skale to wciaz czarna magia umiem pentantonike a c d e f i game c i e lecz nie wiem w czym jest roznica tonacja skala i jak to wykorzystac

icys99
Posty: 29
Rejestracja: 03-09-2011 12:48

29-06-2012 02:04

hellween pisze:a co do skal to np czym sie roznia skale modalne od gam przeciez gamy maja 7 dzwiekow i modalne tak samo sorry za takie poczatkujace pytania ale skale to wciaz czarna magia umiem pentantonike a c d e f i game c i e lecz nie wiem w czym jest roznica tonacja skala i jak to wykorzystac


Jeśli umiesz np. gamę C-dur, to umiesz już grać skale modalne od D,E,F,G,A i H. Bo skale modalne to nic innego gama durowa, która rozpoczyna się od innego stopnia niż pierwszy.

Teraz czym się różni skala od tonacji? Skala to konkretne dźwięki, szereg dźwięków który jest ułożony w pewien sposób. Jeśli chodzi o tonacje to w grę wchodzą wszystkie dźwięki, np. jeśli masz utwór w tonacji C-dur, to wcale nie musisz się ograniczać tylko do tych dźwięków z gamy C-dur, ale także dawać wszystkie inne, które mogą powodować chwilowe wychylenia tonacyjne, jednak cały czas tonacja C-dur będzie dobrze wyczuwalna.

Wróć do „Skale”