24-08-2019 17:29
Barwa dźwięku zależy od zawartości harmonicznych i kształtu fali podstawowej. Wpływ na to mają WSZYSTKIE elementy składowe: materiał, z którego wykonano struny, drewno gitary (w tym również gryfu), a nawet lakier i - co jest najczęściej pomijane - sposób naciskania i szarpania strun. W przypadku gitary elektrycznej dochodzi jeszcze to coś po drugiej stronie kabla - wzmacniacz i kolumna.
Z tego co pamiętam falę akustyczną możliwie najbardziej zbliżoną do czystej sinusoidy daje flet, choć i w tym przypadku od harmonicznych nie uciekniemy, co słychać przy porównaniu np. fletu drewnianego z plastikowym.
Poza tym jest dyskusja czysto teoretyczna i, przynajmniej moim zdaniem, mało przydatna w codziennym życiu gitarzysty. Ja się naprawdę nie zastanawiam, od którego momentu przesterowania będę się zbliżał do fali sygnału prostokątnego, ani czym różni się brzmienie chorusa modulowanego sinusoidą od modulacji sygnałem piłokształtnym, a gałkami od EQ kręcę na ucho, a nie na rozum...
https://www.youtube.com/channel/UCROb21-pRhF5vp2j1Mp00UQ
https://soundcloud.com/user-701929647
Marshall CODE 25C, Blackstar ID:Core 20, JOYO Zombie, VOX MV-50 Clean
Mooer GE100, ZOOM G1 Four, ZOOM MS-50G, NUX AmpAcademy
HB SC-550, Gretsch 2210, HB ST-70RW, HB MR_Classic