zol98
Posty: 11
Rejestracja: 10-12-2012 21:45

03-09-2013 20:40

Witam, otóż mam pewien problem z firmą yamaha.
Otóż pół roku temu zakupiłem gitarę akustyczną Yamaha F310. Okazało się, że jest to wadliwy model, bo samoistnie zaczęło pękać pudło rezonansowe, choć dbałem o nią tak, jak było napisane w instrukcji i nie przeżyła ona jakichś dużych uderzeń, otarć itp. Gitarę zareklamowałem w sklepie, w którym ją kupiłem (Jest to sklep Anderski w Rybniku) i już ponad 2 tygodnie czekam na odpowiedź, a jej nie otrzymałem. Sprzedawca powiedział, że wszystko zależy od opinii rzeczoznawcy firmy Yamaha w Będzinie. i tutaj nasuwa się moje pytanie : jak dużo czasu ta firma ma na przyjęcie lub odrzucenie reklamacji ? Jeżeli termin minie, to jakie mam prawa, co mogę zrobić (ubieganie się o zwrot pieniędzy itp.) ? Macie jakieś inne uwagi/obserwacje/informacje na ten temat ?
Obrazek

MCboogie
Posty: 10
Rejestracja: 11-01-2014 16:30

16-09-2014 19:26

Myślę że miałeś pecha i trafiłeś na jakąś feralny egzemplarz wiesz rózne rzeczy się dzieja z gitarami za mniej niż 4 stówy ja sam mam Yamachę i uważam żę to świetne wiosła
polecam ctrl + shift

sss
Moderator
Posty: 2438
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

17-09-2014 08:30

W skrócie wygląda to tak, że sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeżeli tego nie zrobi to jednoznacznie reklamacja jest uznana. Na pewno sprzedawca nie ma prawa do przedłużania tego terminu powołując się na wydanie opinii przez rzeczoznawcę i nie daj sobie wcisnąć kitu. Masz maila, dowód wysyłki, potwierdzenie odbioru gitary itp. z datą to jak mija 14 dni prawo jest po Twojej stronie.
Dotyczy to żądania naprawy lub wymiany towaru na nowy. Coś tam się chyba zmienia jeżeli żądamy odstąpienia od umowy kupna/sprzedaży czyli zwrotu kasy.
Jeśli minęło 14 dni to jesteś już happy. Jeśli sprzedawca będzie coś marudził idziesz do rzecznika i on Ci powie jak temat załatwić. Jednym słowem jeżeli gitara popękała i przez 14 dni Ci nie odpowiedzieli to muszą wymienić na nową bo uznali niezgodność towaru z umową.

A tak na marginesie też miałem problem z YAMAHĄ z tego sklepu i ta sama śpiewka była - rzeczoznawca z Będzina, nie wiadomo kiedy załatwi i co z tego będzie.

Wróć do „Producenci i marki”