Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

03-02-2013 15:07

Cześć. Macie może jakąś strone link itp. gdzie byłyby wszystkie skale muzyczne we wszystkich tonacjach? znaczy tych takich podstawowych G C D itp. We wszystkich superpozycja. Byłybym wdzięczny bo musze to ogarnąć :___:
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

epiman96
Posty: 519
Rejestracja: 02-04-2011 14:33

03-02-2013 15:20

http://www.all-guitar-chords.com/guitar_scales.php

Pierwszy wynik z google po wpisaniu "guitar scales".
A skal jest tak dużo, że...
I wyprzedze i powiem, że taka metoda, że chcesz sie nauczyc jak najwiecej, ze schematu wkuć na pamieć jest zła. Nie na tym polega nauka gam czy skal.
Squier by Fender Classic Vibe 50`s Stratocaster | Epiphone AJ 100 VS | Kustom KG112 FX
Lubujcie http://www.facebook.com/pages/John-Frus ... 87?fref=ts

Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

03-02-2013 16:00

To jak sie tego nauczyć?
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

03-02-2013 16:05

Tak jak już pisałem w temacie "Czym się różni pentatonika molowa od skal modalnych?" na czym polega teoria teraz powiem jak to wykorzystać do nauki skal na gryfie.

Bierzemy pentatonikę durową, wszystkie pięć superpozycji. Do każdej z tych superpozycji dodajemy w odpowiednich miejscach dźwięki, którymi różnią się durowe skale modalne (czyli kwarty i septymy).

Bierzemy pentatonikę mollową, wszystkie pięć superpozycji. Do każdej z tych superpozycji dodajemy w odpowiednich miejscach dźwięki, którymi różnią się mollowe skale modalne (czyli sekundy i seksty).

Jak już nauczymy się frygijskiej możemy nauczyć się lokryckiej. Wywalamy z frygijskiej kwintę czystą i wstawiamy kwintę zmniejszoną.

Teraz zaprezentuję krok po kroku jak się nauczyć dla przykładu doryckiej. Weźmy centrum tonalne na dźwięku A.

Bierzemy pentatonikę mollową A. Wsadzamy w schematy sekstę wielką i sekundę wielką. Pierwszy schemat pentatoniki mollowej A wygląda tak:

E---------------------------5-8-
B----------------------5-8------
G----------------5-7------------
D-----------5-7-----------------
A------5-7-----------------------
E-5-8----------------------------

Po wsadzeniu brakujących dźwięków dorycka A wygląda tak:

E--------------------------------------5-7-8
B------------------------------5-7-8--------
G----------------------4-5-7----------------
D--------------4-5-7------------------------
A--------5-7---------------------------------
E-5-7-8-------------------------------------

Tak robimy z każdą skalą. Dla dużego ułatwienia sprawy dodam, że wg zasad modalności ten schemat również dotyczy G jońskiej, B frygijskiej, C lidyjskiej, D miksolidyjskiej, E eolskiej i F# frygijskiej. Dzięki zastosowaniu tych koneksji można zaoszczędzić dużo czasu w uczeniu się skal modalnych na gryfie.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.

Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

03-02-2013 16:17

Czyli musze sie do tego naumieć interwałów. Hmmmm... no trudno, mus to mus.
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Wróć do „Teoria muzyki”