Awatar użytkownika
Wiktor97
Posty: 66
Rejestracja: 09-12-2011 12:56

15-09-2012 15:11

W moim akustyku mam jeden uchwyt na pasek, ten z tyłu. Widziałem jednak u kolegi, że ma w swoim epiphone również ten przy gryfie. Postanowiłem sobie też taki przykręcić. Mam tylko 2 pytania:
1. Czy są jakieś takie tanie uchwyty? Bo gdzie w sklepie on-line nie sprawdzam, to mają tylko takie ze strap-lockiem za min. 30-40 zl.
2. Gdzie taki uchwyt przykręcić? Bo mój kolega miał mniej więcej tak:
Obrazek
Ale również widziałem taką opcję:
Obrazek
Stagg c-350 3/4 (moje pierwsze wiosełko :D); Samick D2 CE;
Obrazek Obrazek
Epiphone Les Paul 1960 Tribute Plus; Roland Cube 40XL

drawkora
Posty: 21
Rejestracja: 02-11-2011 18:56

15-09-2012 15:56

Też własnie chciałbym taki uchwyt sobie zamontować w moim Marrisie, bo niewygodnie jest gdy pasek wiąże się przy siodełku.
Tutaj znalazłem tani: http://allegro.pl/dunlop-7100-zaczep-do ... 31130.html
http://allegro.pl/zaczep-paska-sl004-ty ... 97297.html
http://allegro.pl/zaczep-paska-sl004-ty ... 97292.html

Też się zastanawiam, gdzie najlepiej przymocować. I czy normalnie wystarczy wkręcić wkrętarką, czy też śrubokrętem?
Szkoda mi wiercić w mojej Marysi :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Klawiszowiec
Posty: 1346
Rejestracja: 06-02-2012 19:11

15-09-2012 17:28

Obrazek

tak fabrycznie ma Ibanez V70, najpierw przewierć dziurkę aby wkręt łatwiej wszedł i nie rozsadził drewna,
Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, Yamaha F310,

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

15-09-2012 18:29

Trzeba wiercić w stopce gryfu. Opcja druga odpada, bo jest to montowane tylko w gitarach do tego przystosowanych.

Naklejasz taśmę na miejsce, gdzie chcesz wiercić, żeby nie popękał lakier. Następnie gwoździkiem lekko robisz dziurkę prowadzącą(wystarczy milimetrowej głębokości). Potem wiertło malutkie, mniej więcej połowe średnicy śrubki. Potem wiertło docelowe, mniejsze od śrubki, czyli jeśli śrubka ma 3mm, to bierzemy wiertło 2,5mm i wiercimy. Dzięki temu śruba sama lekko rozepcha się w środku i będzie sztywno trzymała. A gdzie? To zależy jak jest wyważona gitara, oraz czy jest cutaway. Jeśli jest cut, to z tyłu stopki, czyli tak jak na fotce powyżej. Jeśli nie ma, to dla bezpieczeństwa równowagi(nie bedzie przechylac gitary) wiercimy tak, jak na zdjęciu pierwszym, z pierwszego posta.
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

checin
Posty: 26
Rejestracja: 13-11-2011 14:00

23-10-2012 21:15

Ja jestem tym kolegą :) W nowej gitarze nie miałem tego uchwytu i pierwsze co zrobiłem to go przykręciłem. Na prawdę nic trudnego. Na razie się sprawdza, a w sobotę będę miał pierwszy koncert z nią to zobaczymy.
ObrazekObrazek
Epiphone AJ-100 Washburn WD-7SCE

Awatar użytkownika
PuMak
Posty: 128
Rejestracja: 05-03-2012 12:09

24-10-2012 20:35

Mi byłoby żal "kaleczyć" tak gitarę pudłową :/
Alhambra 7P, Hohner HC-06, lutniczy Gibson es 175, Fender SQ Affinity, Marshall JCM DSL 50, Marshall 1936 2x12, Marshall MG 15, Boss: NS, CH1, MD2

Stiggi
Posty: 114
Rejestracja: 23-02-2010 12:19

24-10-2012 21:22

PuMak pisze:Mi byłoby żal "kaleczyć" tak gitarę pudłową :/

Robiąc jej zaczep na pasek?

checin
Posty: 26
Rejestracja: 13-11-2011 14:00

25-10-2012 16:03

To nie kaleczenie. Tylko wygoda dla ciebie i gitary. Otóż gryf gitary jest odporny na przeciążenia od strun i równowagę tej siły prętem napinającym. Natomiast gdy pasek jest przywiązany do główki gryf powoli i niby niezauważalnie, wygina się w bok.
ObrazekObrazek
Epiphone AJ-100 Washburn WD-7SCE

Awatar użytkownika
Klawiszowiec
Posty: 1346
Rejestracja: 06-02-2012 19:11

25-10-2012 18:58

również będę wiercił w Yamaha F310 - zrobiłem przymiarkę w zachowaniu gitary na pasku :

Obrazek

pudło gitary samo przylega do ciała bez użycia rąk,

Obrazek

pudło gitary jest odchylone do przodu i trzeba rękami przyciągać do ciała,

czyli wybieram wersję pierwszą,
Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, Yamaha F310,

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

25-10-2012 20:10

Nie zawsze się wychyla, zależy od konstrukcji. Ja mam sposobem drugim i jest dobrze. Sposób pierwszy przeszkadzałby w graniu w wyższych pozycjach.
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Awatar użytkownika
Klawiszowiec
Posty: 1346
Rejestracja: 06-02-2012 19:11

25-10-2012 20:21

wiadomo - masz wycięcie i lubisz grę solową, ja natomiast śpiewam i gram akordami,
solówki gram tylko na elektryku, bo nie podobają mi się akustyczne - takie pykanie jak jazz na pianinie,
oj, odskoczyłem od tematu,
Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, Yamaha F310,

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

25-10-2012 22:15

No, to cię zdziwie, patrz na tą chociażby solówkę akustyczną - http://www.youtube.com/watch?v=J5qakFIecBU
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Awatar użytkownika
Klawiszowiec
Posty: 1346
Rejestracja: 06-02-2012 19:11

26-10-2012 15:12

mam inne spojrzenie na muzykę i powyższa prezentacja nie zachwyca mnie,
taka bandzolkowa walka z zanikającym dźwiękiem strun,
Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, Yamaha F310,

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

26-10-2012 15:36

Rozumiem ,rozumiem, ale jako muzyk i tak powinieneś docenić, chociaż pod względem technicznego zaawansowania, oraz tego, że to całkowita improwizacja(cały kawałek) :) A podaj mi jakieś solo, które właśnie cię zachwyca, bo jestem ciekaw :)
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Awatar użytkownika
Klawiszowiec
Posty: 1346
Rejestracja: 06-02-2012 19:11

26-10-2012 15:54

zgadzam się i doceniam, że technicznie i myślowo są dobrymi gitarzystami, ale sprawa brzmienia jest słaba,
podobnie jak pianiści są technicznie mistrzami klawiatur, ale znowu brzmienie mają dobijające,

znany przykład solo - twórczość, sprawność, piękność dźwięków wyśmienita http://www.youtube.com/watch?v=6yc8xyL0Xxo
Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, Yamaha F310,

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

26-10-2012 17:56

A, owszem, takie sola są naprawdę poezją, jednak wciąż mam małe ale :P Tacy gitarzyści jak Satch czy Vai, dla nich granie solo to cała kariera, całe ich piosenki to jedna wielka solowa melodia, to też stawia o wiele wyższy poziom dla innych. Co nie zmienia faktu, że są mega, moim top1 w tych sprawach jest akurat Pietrucha :) A co do solo akustycznych, zależy co kto czuje, jakiś deathmetalhead może nie docenić spokojnej bluesowej solówki, a może i być na odwrót.


Akustyk i fortepian to dla mnie najpiękniej brzmiące instrumenty :)
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Awatar użytkownika
Klawiszowiec
Posty: 1346
Rejestracja: 06-02-2012 19:11

26-10-2012 18:55

świat byłby zbyt monotonny, jakby wszystkim podobało się to samo - różnorodność jest wskazana,

wracając do tematu mam pytanie :
dlaczego w akustykach jedne firmy dają drugi zaczep np. Ibanez, a inne nie dają np. Yamaha ?
oszczędność, lenistwo, zbędność ?
Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, Yamaha F310,

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

26-10-2012 22:13

Zależy czy producent 'narzuca' ci, czy daje ci możliwość wyboru.
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Awatar użytkownika
KuoniRath
Posty: 155
Rejestracja: 27-04-2012 23:32

26-10-2012 22:24

conscious pisze:Akustyk i fortepian to dla mnie najpiękniej brzmiące instrumenty :)



Pisząc "fortepian" masz też na myśli dobre klasyki :) Przykładów jest wiele, polecam YT.
wojtq125 pisze:Robota na budowie to bardzo kształcąca rzecz. Nauczyłem się otwierać piwo bez otwieracza.

Furch C21CM-Cut

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

27-10-2012 07:39

Możesz rozwinąć? Bo nie jestem pewny, czy zrozumiałem co miałeś na myśli :)
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Awatar użytkownika
KuoniRath
Posty: 155
Rejestracja: 27-04-2012 23:32

27-10-2012 14:25

conscious pisze:Możesz rozwinąć? Bo nie jestem pewny, czy zrozumiałem co miałeś na myśli :)



Miałem na myśli, że dobra gitara klasyczna brzmi jak fortepian ;)
wojtq125 pisze:Robota na budowie to bardzo kształcąca rzecz. Nauczyłem się otwierać piwo bez otwieracza.

Furch C21CM-Cut

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

27-10-2012 14:40

W artystycznym tego słowa znaczeniu, może i tak :P
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Awatar użytkownika
KuoniRath
Posty: 155
Rejestracja: 27-04-2012 23:32

27-10-2012 14:54

conscious pisze:W artystycznym tego słowa znaczeniu, może i tak :P



https://www.youtube.com/watch?v=Nx7vOb7GNBg
wojtq125 pisze:Robota na budowie to bardzo kształcąca rzecz. Nauczyłem się otwierać piwo bez otwieracza.

Furch C21CM-Cut

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

27-10-2012 17:46

Zajebiste:)! Rozumiem co masz na myśli.
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Wróć do „Gitary akustyczne i klasyczne”