Divergent
Posty: 1
Rejestracja: 14-04-2016 15:05

14-04-2016 15:14

Witam! Przymierzam się do kupna swojej pierwszej w życiu gitary. Najpierw nie chciałam przeznaczać na nią więcej niż 400zł, ale widzę że może być ciężko, więc zwiększyłam budżet do 500zł. I tu pojawia się moje pytanie: jaką gitarę do tej kwoty polecacie?
Dodam, że jestem w tym temacie całkowicie zielona, z jakąkolwiek gitarą miałam styczność co najwyżej dwa razy w życiu. Nie znam się na tym, ale bardzo chciałabym nauczyć się grać, ot tak dla własnej satysfakcji.
Z góry dzięki za wszelką pomoc ;-)

Awatar użytkownika
starahuta
Posty: 7044
Rejestracja: 24-02-2013 19:34

14-04-2016 22:51

Rozbieżna raczy wyjaśnić, czy interesuje ją pudło ze strunamy metalowymy, czy nylonowymy. Słowem: ganz en rozes chce brzdonkać, czy flamęko?
I czy przewiduje przesiadkę na dechę elektryfikowaną?
"...ten pouczający ton zrzędliwego wuja, który złotymi radami
naprawia świat z olimpijskiej wysokości własnego fotela"

Awatar użytkownika
Tipereth
Moderator
Posty: 815
Rejestracja: 16-07-2011 20:53

15-04-2016 02:20

Pierwsza gitara powinna przede wszystkim być wygodna. Owszem, brzmienie też jest bardzo wazne, ale początkujący gitarzysta nie ma za bardzo z czym takiej gitary porównać, bo dopiero zaczyna i będzie osłuchiwał się z jej brzmieniem. Nie oznacza to jednak, że gitara ma brzmieć źle, ale z własnej autopsji wiem jak ważna jest wygoda gry, bo sam zaczynałem na marnym klasyku z komisu, którego było ciężko nastroić i był niewygodny.
Do 500 zł znajdziesz parę bardzo dobrych modeli. Z akustyków dobrym wyborem jest ta Yamaha, która jest jedną z najczęściej polecanych gitar
https://muzyczny.pl/128490_Yamaha-F-310-Natural-gitara-akustyczna.html
Sam ogrywałem trzy takie modele, po jednym z w innym sklepie. Chciałem sprawdzić co w niej takiego fenomenalnego i na własnych palcach przekonałem się, że ten model świetnie trzyma strój i naprawdę łatwo dociska się struny do podstrunnicy.