libi
Posty: 8
Rejestracja: 27-01-2013 14:15

10-10-2015 12:11

Kupiłem ostatnimi czasy digitech'a RP255. Mam pytanie jak go ustawić jakie włączyć efekty itd żeby uzyskać dźwięk jak najbardziej zbliżony do skrzypiec. Da się w ogóle to zrobić? Nie ukrywam że zależy mi na czasie więc liczę na szybki odzew :>
Obrazek

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

10-10-2015 22:33

Przestery, powszechnie występujące w kostkach i multiefektach gitarowych, przekształcają sygnał w przebieg zbliżony do prostokąta. Brzmienie smyczkowe uzyskasz po przekształceniu sygnału gitary w piłę. One upon a time zbudowałem efekt, który przekształcał sygnał z gitary w sinus, prostokąt i piłę z możliwością miksowania tych sygnałów. Piła brzmiała jak smyczki.
Nie znam dostępnego w handlu efektu, który tak przekształca sygnał gitary.

tomaszG
Posty: 1277
Rejestracja: 22-11-2012 22:19

13-10-2015 07:26

Humless,,, a ja ze smyczkiem po gitarze w mych czasach pogrywałem. To prawda ,że struny po takich eksperymentach nadawały sie do wymiany ale duma była z dobrze spełnionego obowiązku. Ech , to były czasy.

tomaszG
Posty: 1277
Rejestracja: 22-11-2012 22:19

13-10-2015 07:34

humless. zaciekawił mnie twój pomysł. A może coś bliżej, schemat mile widziany.

Awatar użytkownika
WarwickFramus
Sklep Muzyczny
Posty: 1062
Rejestracja: 30-11-2011 09:07

13-10-2015 10:09

Szukaj efektów typu swell/auto swell.

Zobacz czy w Twoim RP 255 jest ten efekt. Wiem, że RP 500 i RP 1000 miał taki efekcik.

Ewentualnie polecam kosteczke Mooer Slow Motion, zbliza troche brzmienie gitary do takiego smykowego grania.
https://www.youtube.com/watch?v=sLzS9-wHmoo
Zapraszamy na nasz facebook dystrybucyjny:
https://www.facebook.com/warwickdistributionPL

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

13-10-2015 13:22

TomaszG. To było jeszcze w latach 80-tych i dokładny schemat mi zaginął. Niemniej korzystałem z typowych układów analogowych przekształcających sygnały. Najpierw sygnał z gitary był przekształcany na prostokąt, następnie był podawany na układ całkujący w celu uzyskania trójkąta i na „łamacz” diodowy dla uzyskania sinusa. Takie bloki bez problemu znajdziesz w internecie. Załączam przykładowy. Pozdrawiam.

Wróć do „Efekty gitarowe”