Szukam po necie pomocy w moim problemie.
Mam strato z `86 American Standard i chciałbym wprowadzić w nim pewną modyfikację. Obecnie posiadam zamontowane cztery pickupy komplet Texas Special Custom Shop + Saymour Duncan Hot Rail (mini-hambaker).
Jadąc o mostka jest mini hambaker Hot Rail - obok niego TSpecjal (wyglądają razem jak pochylony w sposób "stratowski" hambaker. W środku kolejny TSpecjal i przy gryfie kolejny TSpecjal. Taki układ zrobił mi lutnik z którym nie mam obecnie kontaktu. W sumie to ciekawe rozwiązanie bo jadąc od mostka:
1a. Na pierwszej pozycji przełącznika mam pełny humbaker Hotrail.
1b. Mogę też przełącznikiem w środkowym potencjometrze (Push/Pull) Tone przełączyć pełny hambaker na TSpecjala który siedzi obok niego (daje to dodatkową 6tą barwę w gitarze).
2. Na drugiej pozycji przełącznika od mostka mam TSpecjal przy mostku + TSpecjal ze środka
3. Środkowy TSpecjal
4. Środkowy TSpecjal + TSpecjal przy gryfie
5. TSpecjal przy gryfie
Niby wszystko ok ale czegoś mi ciągle brakuje mianowicie takiej szklanki "stratowskiej" na drugiej pozycji przełącznika od dołu. Szukam schematu połączenia najczęściej spotykanego w tego typu układzie przetworników.
Czyli chciałbym:
1 Na pierwszej pozycji przełącznika od dołu mieć tylko sam mini-hambaker Hot-Rail do sołówek. Potencjometr (Push/Pull) i singiel TSpecjal przy mostku całkowicie do wyjęcia z gitary
2. Na drugiej pozycji jedną odłączoną cewkę mini-hambaker + środkowy TSpecjal
3. Środkowy TSpecjal
4. Środkowy TSpecjal + TSpecjal przy gryfie
5. TSpecjal przy gryfie
Kabelki jakie wychodzą ze TSpecjali to wiadomo natomiast z Seymora HR wychodzą z jednej strony kable czerwony czarny a z drugiej zielony biały i dodatkowo oddzielnie srebrny drucik masy.
Przełącznik 5-pozycyjny mam okrągły wszystkie styki po jednej stronie dwie grupy po pięć + dwa styki masa do każdej z grup
1. pytanie o mini-hambaker jak go połączyć i podłączyć żeby w pierwszej od mostka pozycji dawał najmocniejszy sygnał z obu nie rozłączonych cewek(wiem że są dwa sposoby połączenia cewek w Hot-Railu szeregowy i równoległy ale z czym się to je i jaka jest różnica?
2. Od początku miałem w tej gitarze tak że miałem odłączone dwa potencjometry Tone podłączony był tylko Volume i tak się
zastanawiam czy to tez nie ma wpływu na brak takiej typowej dla Strata barwy w drugiej pozycji przełącznika (gdyby coś mam wszystkie oryginalne potencjometry).
3. Czy ktoś może próbował zamienić miejscami TSpecjale i z pozycji przy mostku przenieść pod gryf ?
Czy to ma sens ? Myślę o mocniejszym sygnale przetwornika przy mostku ale mogę się mylić..
Poniżej zamieszczam nieudolnie ale jednak wymęczony w Paint`cie schemat mojego obecnego połączenia kabelków
Gdyby coś TUTAJ LEPIEJ WIDAĆ:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/522a2e2734937c1e.html