08-06-2013 17:19
Cześć,
powiem CI szczerze, że nie mam pojęcia w jaki sposób rozpracowałeś poprzednie akordy, ale na pewno nie o to w tym chodzi.
Tak, jak układanie melodii pod akordy ograniczając się do zestawu dźwięków potrafię zrozumieć, tak ograniczanie akordów do dźwięków melodii wykracza poza moje pojmowanie muzyki.
W rzeczywistości każdą melodię możesz zagrać nad każdą progresją akordów. Dlaczego więc można wyróżnić pewne schematy? Bo nie zawsze losowy akord będzie pasować.
A więc jakie są to schematy?
Podane przez Ciebie dźwięki są dźwiękami składowymi gamy c dur (ewentualnie a moll, ale po ilości "c" stwierdzam, że to c :D). Najprostszym sposobem będzie tutaj wykorzystanie triady harmonicznej.
Masz więc do wykorzystania C, F, G.
I teraz te dźwięki nad każdym z tych akordów pasować będą NA PEWNO. Tylko od użytego akordu zależeć będzie charakter melodii.
Ewentualnie jak te trzy akordy to za mało, możesz wykorzystać pozostałe akordy z gamy c-dur (zbudowane na pozostałych stopniach gamy).
Z drugiej jednak strony, opierając się na triadzie harmonicznej w a-moll, ta melodia nadal będzie pasować, ale nadasz jej molowy charakter.
Jeżeli wiec mamy zapis nutowy utworu i chcemy grać do niego akompaniament, to co robimy? To włączamy utwór i szukamy akordów które są w utworze. Ewentualnie szukamy zapisu nutowego akordów.
Przepraszam za wszystkie błędy w powyższym tekście, jestem tylko człowiekiem.
J&d l80 + T.Burton Greengo + Randall rx75rg2 + Coxx cg-15R