buddy3
Posty: 2
Rejestracja: 28-04-2013 22:16

28-04-2013 22:23

Mam pytanie odnośnie grania na żywo. Mianowice większość utworów wykonywanych przed publicznością kończy się tym, że perkusista szybko uderza przez pewien czas w blachy, robi przejścia, a gitarzysta gra solo. Potem następuje krótka pauza, gitarzysta odwraca się w stronę perkusisty i w tym samym momencie uderzają ostatni akord. Stąd pytanie czy takie zakończenia są grane a tempo? Czy może w określonym tempie?

Awatar użytkownika
mck
Posty: 215
Rejestracja: 23-12-2012 14:53

29-04-2013 06:29

To jest raczej indywidualna kwestia do uzgodnienia między muzykami. Nie ma żadnej ogólnej zasady dla wszystkich.
Gitary: Epiphone Special II + Merlin Thrash Custom '97| bas Preston
Do hałasowania: Fender FM212r | RH Sound 12/2/250P
Efekty: Dunlop Crybaby 95Q ->Marshall Jackhammer JH-1->Exar Metal Mind MD-03->Koda KD-22
Kable: Proel DieHard | Technokabel Microphone/Neutrik

Awatar użytkownika
Cyssiek
Posty: 944
Rejestracja: 22-07-2009 13:14

29-04-2013 13:47

A jeśli martwisz się, że jest to trudne i jak to wszystko razem zgrać - po dłuższym czasie grania z muzykami będziesz wiedział jak się z nimi gra, to też bez problemu wyczujesz zmiany itp itd. A jak będziesz już takim kozakiem że łoho, to wtedy jam session adhoc zabrzmi jak normalny, przemyślany utwór :)
Fender Stratocaster Korea '92, Peavey JF1EX, basik Stagg, Alesis iO|2, T.Bone SC450, Shure SM58, CME M-Key

buddy3
Posty: 2
Rejestracja: 28-04-2013 22:16

29-04-2013 14:37

dzięki za odpowiedzi.
Oglądałem ostatnio Kashmir w wersji z Celebration day i wydawało mi się, że te zakończenia to po prostu takie efektowne robienie hałasu i na koniec zgodne uderzenie.

Awatar użytkownika
Cyssiek
Posty: 944
Rejestracja: 22-07-2009 13:14

29-04-2013 18:51

nie wiem w sumie po co się produkowałem skoro
efektowne robienie hałasu i na koniec zgodne uderzenie
jest idealną definicją :) No, aby w miarę w tonacji grać
Fender Stratocaster Korea '92, Peavey JF1EX, basik Stagg, Alesis iO|2, T.Bone SC450, Shure SM58, CME M-Key

Wróć do „Teoria muzyki”