vbman pisze:Kod: Zaznacz cały
E|-----------------------D-E-F-3-5-6-----
H|-------------------A#C-3-5-6-G-A-A#----
G|-------------F-G-A-3-5-----------------
D|-------C-D-E-3-5-7---------------------
A|-G-A-A#3-5-7---------------------------
E|-3-5-6---------------------------------
szurek pisze:Mam problem. Meczy mnie już to od kilku miesięcy.
Załóżmy mam piosenkę z akordami : am dm am em dm am
Czyli do akordu am gram skalę eolską (od dźwięku A), dla akordu dm gram skalę dorycką(od dźwięku D) i dla akordu em gram skalę frygijską(od dźwięku E). Szczerze mówiąc to nie widzę różnicy między tymi skalami, przecież to są te same dźwięki. I moje pytanie : Czy mogę zagrać np. zamiast skali eolskiej to skale frygijska od dzwięku A ? to nie będzie fałsz ? Niech mi ktoś to wytłumaczy czy dla danego akordu można zagrać więcej skal niż tylko 1.
W związku z powyższym fragmentem posta, mam pytanie do bardziej doświadczonych. Skąd wiadomo na której strunie będzie ile dźwięków? Dlaczego na każdej są 3 a na G są tylko 2?
acmeacme pisze:Jak zapis 1234567 przekłada się na struny
vbman pisze:A już myślałem, że nie dało się prościej zapisać...vbman pisze:Format:
nazwa | interwały w konwencji amerykańskiej | odległości między dźwiękami w półtonach | dźwięki od przykładowej podstawy | charakter | uwagi
Przeanalizujmy:
Durowa (jońska) - nazwa, nie wymaga komentarza.
1 2 3 4 5 6 7 - interwały - tutaj pryma, sekunda wielka, tercja wielka, kwarta czysta, kwinta czysta, seksta wielka, septyma wielka.
2212221 - zapis liczby półtonów między dźwiękami, dla przykładu w skali C jońskiej (CDEFGAH) masz od C do D dwa półtony, od D do E znów 2, ale od E do F już 1.
E F# G# A H C# D# - dźwięki - tutaj zapisana E jońska.
durowa - charakter - w tym wypadku durowa znaczy w uproszczeniu "wesoła".
MaxGuitarPlayer98 pisze:Nie ma czegoś takiego jak seksta wielka :)