Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

04-02-2013 19:19

Witam . Przepraszam ,że Was tak ostatnio męczy tymi pytaniami na temat skal i pentatoniki ale musze to ogarnąć :) Tak jak w temacie po co mi skale modalne skoro znam pentatonike molową? Czy znając skale może bardziej zaawansowane i lepiej brzmiąće solówki można tworzyć czy jak to jest? Z góry dzięki :)
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Awatar użytkownika
kavoo
Posty: 2112
Rejestracja: 08-07-2012 23:17

04-02-2013 19:41

Wczoraj szukałeś strony z superpozycjami pentatoniki a dzisiaj już ją znasz? Nie wiesz co mówisz, chłopcze.

Naucz się najpierw chodzić, na rozmowy o bieganiu przyjdzie jeszcze pora.
Obrazek
Sarkazm i ironia pomagają mi zdzierżyć głupotę innych.

Dolo
Posty: 511
Rejestracja: 24-09-2012 12:46

04-02-2013 19:48

Ja w ogóle zastanawiam się czemu wszyscy nagle uwzięli się na tą pentatonikę. Przecież ona nie zawiera wszystkich dźwięków skali, tylko jak sama nazwa wskazuje 5. Zapoznaj się najpierw ze skalą molową naturalną (zwaną też jako skala modalna eolska) a dopiero potem zajmij się innymi. Skale modalne mają to do siebie, że każda z nich zaczyna się od innego dźwięku danej skali i zawiera wszystkie nutki do niej należące. Im lepiej orientujesz się w skalach modalnych, tym lepiej orientujesz się na gryfie, znając je nigdy nie zgubisz się podczas improwizacji, czy nawet tworzenia własnych kompozycji.

Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

04-02-2013 19:49

Skoro tak uważasz.
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

04-02-2013 19:58

A co powiecie na tą strone o skalach?

http://www.gitarra.pl/index.php?id=skale

Czy na tej stronie jeżeli załużmy naucze sie wszystkich skal we wszystkich pozycjach to będe mógł improwizować do każdego podkładu?
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Dolo
Posty: 511
Rejestracja: 24-09-2012 12:46

04-02-2013 20:04

Greg14 pisze:załużmy


A może jednak "załóżmy"?


Po pierwsze, improwizuj z głowy. To w mózgu ma powstawać pomysł na to co potem przelejesz za pomocą kości i mięśni na gryf gitary. To prawda, skale bardzo pomagają w takich operacjach ale chyba nie chcesz improwizować ogrywając skale? Co do różnych tonacji to wystarczy przesunąć daną skalę o odpowiednią ilość progów i możesz je grać w każdej tonacji.

Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

04-02-2013 20:07

Oj przepraszam bardzo xd Chyba jednak widać że chodzę do gimnazjum ;) ahhh te literówki xd ej a jak jest z przesuwaniem tych skal. O ile progów sie je przesuwa?
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Dolo
Posty: 511
Rejestracja: 24-09-2012 12:46

04-02-2013 20:13

Hmmmm troszeczkę Cie nie rozumiem. W pierwszym poście napisałeś że masz opanowaną pentatonikę molową. Czyżbyś nauczył się jej tylko w jednej tonacji? To w takim razie jesteś daleki od jej opanowania.
Jeżeli mamy pentatonikę Am:

Kod: Zaznacz cały

E------------------------- 5 8
B-------------------- 5 8
G -------------- 5 7
D --------- 5 7
A ---- 5 7
E 5 8


To np. pentatonika A#m będzie wyglądać:

Kod: Zaznacz cały

E------------------------- 6 9
B-------------------- 6 9
G -------------- 6 8
D --------- 6 8
A ---- 6 8
E 6 9


Łapiesz?

Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

04-02-2013 20:14

Tak mniej więcej :)
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

04-02-2013 20:17

Czyli jak np. Jońska będzie w tonacji D to będzie na 10 progu sie zaczynał ?:)
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Dolo
Posty: 511
Rejestracja: 24-09-2012 12:46

04-02-2013 20:24

Edytuj posty.....

Tak.

Awatar użytkownika
Greg14
Posty: 345
Rejestracja: 11-09-2012 21:05

04-02-2013 20:33

Dziękuję ;)
Obrazek Obrazek
Vintage V100 WR & Fender Frontman 10G

Instrumenty:Vintage V100 WR ,Baltimore Stratocaster, MSA CW-160, Klawisze Bontempi, Harmonijka ustna
Efekty:Digitech Rp 70, Koda Death Metal KD-38

Awatar użytkownika
BronieV
Posty: 59
Rejestracja: 29-07-2010 14:53

04-02-2013 21:46

I nie pchaj się we wszystko od razu tylko zrozum powoli i wyjdziesz lepiej na tym :p.

Póki co tą pentatonike czy naturalną ograj i zrozum i bierz się za backing tracki na yt w różnych tonacjach i klimatach muzycznych. Można ogarniać np po kawałku - bierzesz dźwięki w pewnym miejscu i wymyślasz na nich tyle ile się da, a ograniczony zakres zmusza cię do kreatywności xd.

Awatar użytkownika
Blisher
Posty: 139
Rejestracja: 08-05-2011 17:05

08-02-2013 17:51

Greg14 pisze:Chyba jednak widać że chodzę do gimnazjum

Chodzenie do gimnazjum nie zwalnia cię z ortografii.

A co do pytania w temacie, to niezbyt rozumiem. Pentatonika jest skalą, modal jest skalą. Żeby móc nazywać się gitarzystą trzeba znać oba te zagadnienia, skąd pomysł że pentatonika molowa jest bardziej potrzebna niż skale modalne?

Wróć do „Teoria muzyki”