Kimohc
Posty: 1
Rejestracja: 03-09-2014 21:36

03-09-2014 21:45

Witam. jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o nagrywanie muzyki. Dotąd podłączałem gitarę kablem pod wejście mikrofonowe a efekty miałem z programu guitar rig, którym również nagrywałem a następnie sklejałem w audacity wszystko i coś tam wychodziło, natomiast jest to wszystko średniej (żeby nie powiedzieć słabej) jakości. Cóż mogę zrobić aby poprawić jakość nagrań? Nie bardzo wiem czym jest interfejs poza tym, że parę tematów tutaj przeczytałem. Czy zakup interfejsu sprawi że piosenki będą jakościowo lepsze?
Wybaczcie za głupi temat, ale jestem mało rozgarnięty w tych sprawach i dopiero się uczę ;)

Dareios
Posty: 224
Rejestracja: 16-01-2012 15:33

02-11-2014 11:46

Interface audio to taka zewnętrzna karta muzyczna która służy do wpinania innych źródeł sygnału. Oczywiście podstawowa karta muzyczna, nawet zintegrowana ma coś takiego jak wejście mikrofonowe tylko po pierwsze wejście mikrofonowe posiada znacznie mniejszą impedancję niż wejście instrumentalne, po drugie to są proste układy które jedynie obsługują coś takiego ale nie sprawdzają się w pracy z dźwiękiem.

Osobną kwestią jest latencja. Ta zależy od sterowników i sprzętu. Interfejs audio ma zazwyczaj lepsze konwertery niż podstawowa karta muzyczna które umożliwiają osiągnięcie mniejszej latencji.

Czy "piosenki będą jakościowo lepsze"? WIesz, jakość piosenki to kompozycja, aranżacja, wykonanie, ale także edycja, miks, a samo nagranie jest jedynie składową ogólnej jakości. Pytasz czy jakoś nagrań będzie lepsza? Lepsza może być, a to czy będzie zależy od tego jak się dany sprzęt obsługuje. Interfejs audio podobnie jak każdy inny klocek to tylko narzędzie, a efekty głównie zależą od tego jak się z nich korzysta.
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

02-11-2014 12:32