Kuboni
Posty: 4
Rejestracja: 07-11-2010 12:48

31-12-2012 13:47

Cześć. Gram na akustyku i kręcą mnie piosenki z akordami, które są tak jakby niepełne, dają efekt echa. Podoba mi się np. Oasis - Wonderwall. Czy jest gdzieś tabelka z takimi ciekawymi akordami czy oni sami znając jakieśtam podstawy z teorii bądź ze słuchu przekształcają sobie akordy?

szymon
Posty: 13
Rejestracja: 15-12-2012 00:49

31-12-2012 16:31

Jest sporo "ciekawych" akordów. Wiele z nich powstaje poprzez przesuwanie po gryfie kształtów "zwykłych" akordów.

Możesz pobawić się samemu w ten sposób i znaleźć różne ciekawe brzmienia. Może po nowym roku nagram coś na ten temat to wrzucę linka.
Udzielę lekcji online. Jestem studentem Akademii Muzycznej (wydział jazzu i muzyki rozrywkowej). Więcej info: http://gitarzysci.pl/lekcje-online-u-studenta-jazzu-na-akademii-muzycznej-t61646.html

Awatar użytkownika
Cyssiek
Posty: 944
Rejestracja: 22-07-2009 13:14

03-01-2013 15:56

Że chwytasz sobie np. E i przesuwasz ten kształt np o trzy progi dalej. Zabawa ;)
https://www.youtube.com/watch?v=r0z8kIECLeM tu masz fajny przykład, zobacz jak on to gra
Fender Stratocaster Korea '92, Peavey JF1EX, basik Stagg, Alesis iO|2, T.Bone SC450, Shure SM58, CME M-Key

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

03-01-2013 21:47

Z racji tego, że jest to dział o teorii muzyki, więc trochę powiem o teorii dotyczącej akordów.

Trójdźwięk składa z prymy czystej, tercji (małej albo wielkiej) i kwinty (czystej albo zmniejszonej) ALBO z prymy czystej, sekundy wielkiej/kwarty czystej i kwinty (czystej albo zmniejszony) - wtedy mamy susowy.