Awatar użytkownika
zekori
Posty: 345
Rejestracja: 27-05-2012 17:54

05-06-2013 15:45

Mógłby ktoś rozpisać co jaki interwał wnosi do ogólnego brzmienia czyli jaki charakter przy jakim interwale się osiągnie (np ciepły, mroczny czy coś takiego)? Chodzi mi o gre synchroniczną 2 gitar.
Cort X2 BK
Fender CD-60 (shadow SH-145bk)

+ Peavey Bandit 112 red
+ Roland Cube 20XL
+ Kustom Sienna 35 pro

+ Kolumna Aktywna RHA-12/2/250P

Awatar użytkownika
kojot
Doradca
Posty: 537
Rejestracja: 12-07-2012 09:21

05-06-2013 15:53

Nie ma sprawy. Interwał czysty - nie wnosi brzmienia. Wielki - wesołe. Mały - smutne.

Nikt ci tu nie pójdzie na łatwiznę... Masz słuch i musisz go używać. Sprawdzać wszystko po kolei.

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

05-06-2013 18:43

Bardzo subiektywna sprawa, nie da się tego po prostu tak powiedzieć. Jest tyle zmiennych, w jaki sposób układa się melodia, jakie dźwięki się ze sobą w danym czasie harmonizują, funkcjonowanie akordów w progresji, niuanse rytmiczne. Na przykład akordy dominantseptymowe definiują bluesa 12-taktowego. Ale gdy zagramy progresję na przykład Em F Dm F7 Bbm Ebm F F# B7 i spowrotem Em itd. to już bluesa tutaj czuć mało mimo obecności dwóch akordów dominantseptymowych.

Najlepszą drogą jest poznanie ładunku emocjonalnego, który niesie ze sobą każda ze skal, poszczególne rodzaje kadencji harmonicznych i eksperymentowanie z akordami złożonymi więcej niż 3 dźwięków, ogrywanie na nich różnych melodii w różnym porządku rytmicznym.

Co do kadencji najprostszy przykład: C G F, to ta kadencja, która jest użyta m. in. w "Knocking on Heaven's Door". Skala naturalna durowa, którą najczęściej definiuje się jednym słowem: wesoła. C G F oczywiście nie jest smutna, ale na pewno mniej wesoła niż C F G.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.

Wróć do „Teoria muzyki”