Kamix
Posty: 2
Rejestracja: 30-05-2008 09:34

30-05-2008 09:40

Witam, jestem początkującym gitarzystą i mam pewien problem, mianowicie nic nie rozumiem z budowy akordów. Znaczy niby wiem cośtam o tych tercjach itp ale czemu np akord D brzmi wyżej niż A czy E? I czym różnią sie wersje danego akordu? (A A5+/- A6 A7)

pablo_jakub
Posty: 6
Rejestracja: 28-11-2007 19:28

30-05-2008 13:06

Temat juz był no ale dobra.... Wiec akordy sa zbudowane minimum z trzech dzwiekow... molowe sa zbudowane z tercji malej i tercji wielkiej natomiast durowe z tercji duzej i malej.... Akord D nie brzmi wyzej - wszystko zalezy od tego w jakiej oktawie go zbudujesz... Ten tradycyjny brzmi wyzej to fakt... a te 5 , 6 ,7 przy akordzie oznaczaja jaki interwał ktory dodalismy do tych 3 podstawowych dzwiekow w akordzie.... 7 oznacza ze dodalismy septyme.. Ale te akordy to juz wyzsza szkola... Zeby moc dobrze rozumiec akordy trzeba wiedziec z jakich dzwiekow sa zbudowane i w jakich odleglosciach one sa:D

Pomoglem daj +:D

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

30-05-2008 15:07

Tia, a w A5 to co dodajesz, kwintę? Nie do końca - to powerchord, akord bez tercji. Nie mieszaj. Generalnie to, co jest zapisane po nazwie dźwięku określa nie tylko składniki dodane, ale też i zmiany wewnątrz akordu.

Zamiast pojmować akord durowy jako tercję wielką i małą, polecam rozumienie go jako prymy, tercji wielkiej i kwinty czystej. Wtedy wszystko widać. Akord mollowy zamiast tercji wielkiej ma małą.

Przykładowe akordy które podałeś to inaczej:
A5+/- to A z kwintą zwiększoną/zmniejszoną,
A6 - A z sekstą wielką,
A7 - A z septymą małą.

A jak się zapisuje A z septymą wielką?
Amaj7, A7+

Przykłady akordów, w których nazwie zawarte są zmiany podstawowych składników:
A7/5-, czyli A z septymą małą i kwintą zmniejszoną,
A2 (Asus2) - A z sekundą wielką zamiast tercji wielkiej itd.

To, czy akord brzmi niżej, czy wyżej ma związek z oktawami, z których pochodzą jego dźwięki. Kojarz akord z dźwiękami, a nie z chwytem, a będziesz wszystko rozumiał...

Awatar użytkownika
whity
Stara Gwardia
Posty: 106
Rejestracja: 26-01-2007 22:05

30-05-2008 18:36

To ja także spróbuję się czegoś wywiedzieć.

Weźmy a7 - z septymą małą.

Po 1:

Skąd to 7 ? Rozumiem, że liczba ta nie oznacza półtonów, bo tak by była kwinta. A septyma mała ma 10 półtonów...

Poza tym: jak sobie zbudować taki akord? a-moll składa się z dźwięków:



A-C-E

I co...Mam każdy dźwięk przesunąć o 10 półtonów wyżej?

Nie mogę nigdzie znaleźć przykładów.
+ =
Kto się nie buntuje, ten nie istnieje...

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

30-05-2008 18:56

Już odpowiadam.

Liczby po łacinie to po kolei:
jeden - pierwszy

1 unus, una, unum - primus
2 duo, duae, duo - secundus
3 tres, tria - tertius
4 quattuor - quartus
5 quinque - quintus
6 sex - sextus
7 septem - septimus
8 octo - octavus
9 novem - nonus
10 decem - decimus
11 undecim - undecimus

Już Ci coś świta? Jak nie, to przeczytaj te liczby raz jeszcze i porównaj z nazwami interwałów...

A co do budowy akordu a7 - to proste.

Robisz tak:

Wyznaczasz prymę - A
Wyznaczasz tercję małą - C
Wyznaczasz kwintę czystą - E
Wyznaczasz septymę małą - G

I łączysz w akord :-)

Nie sugeruj się liczbą półtonów, bo ona w teorii muzycznej w ogóle nie jest używana...

Awatar użytkownika
whity
Stara Gwardia
Posty: 106
Rejestracja: 26-01-2007 22:05

30-05-2008 23:12

Oj Vabi - wiem jak są liczby po łacinie. Chodziło mi tylko o to, że te cyfry przy nazwie chwytu nie mają nic wspólnego z ilością półtonów.

Nie sugeruj się liczbą półtonów, bo ona w teorii muzycznej w ogóle nie jest używana...


Ale trzeba wiedzieć, ile półtonów jest między A, a C ;]

Nie kumam tej budowy...

Szukam dźwięku A. Potem tercja mała od A - i mam C, a później kwinta czysta tez od A? Zawsze od pierwszego dźwięku tak? I skąd to G? P co?

I jeszcze - mieliśmy septymę małą. A tu nagle tercja mała i kwinta czysta. Ja wiem, że one razem dają septymę małą (jeżeli chodzi o półtony). Ale...dlaczego tak jest? Oj...
+ =
Kto się nie buntuje, ten nie istnieje...

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

30-05-2008 23:23

Nie, nie, nie. Nie skumałeś. Powoli.

Po pierwsze, liczby mają związek ze stopniami gamy, a nie z półtonami.
Przenalizujmy to na przykładzie gamy C-dur.

Pryma - C (1 st.),
Sekunda (jakaś, nie wiemy) - D (2 st.),
Tercja (znowu jakaś) - E (3 st.),
Kwarta (jakaś) - F (4 st.),
Kwinta (jakaś) - G (5 st.),
Seksta (jakaś)- A (6 st.),
Septyma (jakaś) - H (7 st.),
Oktawa - C (1 st. w kolejnej oktawie, ale tak jakby ósmy).

To, ile między dźwiękami jest półtonów określa Ci potem charakter interwału. Ale jego nazwa bazowa i oznaczenie bierze się od numeru stopnia w gamie. Kumasz?

edit:
-------------------------
Albo prościej - olej związek z gamą i po prostu wiedz, że ten numer to jest jakby liczba porządkowa podstawy interwału, który wrzucasz do akordu. Septyma jest siódma na liście, to piszesz siódemkę. Teraz lepiej?
-------------------------

Drugie zagadnienie:

Akord Am7, czyli akord A-moll septymowy składa się z czterech dźwięków. Jakby miał trzy, to by się inaczej nazywał. W jego skład wchodzą cztery dźwięki w odległościach różnych interwałów od A. Czyli:

Pryma - A,
Tercja mała (bo mollowy) - C,
Kwinta czysta (oznaczenie akordu nie kazało nam jej zmniejszać/zwiększać) - E,
Septyma mała (bo to akord Am7 - wielką dałbyś dla Am7+) - G.
Zawsze odliczasz interwały od podstawy akordu.

Ogólnie przyjmujesz za pewnik, że w skład akordu wchodzi pryma, jakaś tercja, kwinta i coś. To, jaka to tercja, jakie to coś i co zrobić z kwintą dedukujesz na podstawie nazwy (oznaczenia) akordu.

Spróbuj w takim razie zbudować akord Cm7.

Awatar użytkownika
whity
Stara Gwardia
Posty: 106
Rejestracja: 26-01-2007 22:05

31-05-2008 17:50

Spokojnie przyjacielu - na zadania przyjdzie czas ;]

Kolejne pytania:

Zobacz:
http://www.gitara.ethelred.strefa.pl/?m ... rdy/budowa

Dlaczego w tym przykładzie (na dole a-moll) chwyt ten pokazany jest jako:

A-C - tercja mała
C-E - tercja wielka
A-E - kwinta

A Ty mówisz, że ma być pryma, tercja mała i kwinta. Co z tercją wielką? Myślałem, że to jest taki swoisty wzór na chwyty mollowe.

To rozumiem, że jeżeli mamy septymę, to prosto rzecz ujmując do "normalnego - podstawowego" chwytu po prostu dodatkowo dodaję septymę?
+ =
Kto się nie buntuje, ten nie istnieje...

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

31-05-2008 18:17

Zauważ, że ta kwinta jest SUMĄ tercji małej i wielkiej.

Zarówno ja, jak i autor artykułu mówimy to samo, ale ja nazywam interwały względem podstawy (bo tak łatwiej jest pojąć oznaczenia), a on względem poszczególnych stopni.

Przeanalizujmy przykład akordu Am7.

Ja z uporem maniaka twierdzę, że:
A do A - pryma,
A do C - tercja mała,
A do E - kwinta czysta,
A do G - septyma mała.

Autor tamtego tekstu określiłby go jako:
A do C - tercja mała,
C do E - tercja wielka (widzisz? od C, nie od A),
E do G - tercja mała (znowu - nie od A, ale od E).

No OK, tylko co z tego wynika? Nic nie wynika. Ładnie wygląda na pięciolinii, nic więcej. Ucząc się w ten sposób musiałbyś wkuwać dziesiątki bzdurnych regułek, w rodzaju że tercja wielka i mała to durowy; mała i wielka - mollowy; mała i mała - zmniejszony; wielka i wielka - zwiększony; mała, wielka i mała - mollowy septymowy; wielka, mała i mała - durowy septymowy itd.

To wszystko prawda, ale to droga przez strasznie długaśny objazd. Tych podstawowych akordów może i byś się tak nauczył, ale jakbym Ci kazał zbudować akord Dsus2add13/5b/7+ (w sumie nie wiem, po co), to byś już wymiękł. Lepiej rozumieć budowę akordu jako następstwo kolejnych interwałów od dźwięku podstawowego. Zauważ, że z mojego zapisu od razu widać charakter akordu. Z tego drugiego, tercjowego - nic nie widać.

Awatar użytkownika
whity
Stara Gwardia
Posty: 106
Rejestracja: 26-01-2007 22:05

31-05-2008 19:22

Ok - czyli różne drogi do tego samego. Rozumiem ;]

A co do pytania:

To rozumiem, że jeżeli mamy septymę, to prosto rzecz ujmując do "normalnego - podstawowego" chwytu po prostu dodatkowo dodaję septymę?



...to mam rację?
+ =
Kto się nie buntuje, ten nie istnieje...

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

31-05-2008 19:27

Tak. Przy takim akordzie tak.

Awatar użytkownika
whity
Stara Gwardia
Posty: 106
Rejestracja: 26-01-2007 22:05

31-05-2008 19:31

A znasz jakąś stronkę Vabi, gdzie są inne rodzaje chwytów, objaśnienia itd? Najczęściej spotyka się właśnie te z 7, ale warto by było poznać też inne.

No i wielkie dzięki Mistrzu za informacje! Dał bym Ci pomógł, ale nie mam możliwości, więc sam sobie daj ;)

Pozdrawiam!
+ =
Kto się nie buntuje, ten nie istnieje...

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

31-05-2008 20:14

Ale chodzi Ci o symbole akordów, czy rzeczywiście o chwyty?

Bo jeżeli o symbole, to tu masz fajną stronkę:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chord_symbol

A dla własnego dobra spróbuj sobie zbudować chwyty samemu.

Awatar użytkownika
huberdt
Moderator
Posty: 446
Rejestracja: 31-01-2007 08:38

31-05-2008 20:16

whity i angielski nie mają ze sobą nic wspólnego ;-)
http://www.youtube.com/user/McsLk17
https://soundcloud.com/ent3x15

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

31-05-2008 20:17

Ale tam na tej stronie i tak tylko tabelki są ważne, reszta niech będzie nawet po arabsku...

Awatar użytkownika
whity
Stara Gwardia
Posty: 106
Rejestracja: 26-01-2007 22:05

31-05-2008 20:37

Chodzi mi o stronę, gdzie będą opisane te septymy, susy itd. - żebym wiedział jak zbudować sobie akord po zobaczeniu jego nazwy. Wiesz...patrzę na nazwę i wiem co muszę zrobić, żeby uzyskać pożądane brzmienie.

A mój angielski jest bardzo marny...Stopień łamany - komunikatywny.

Co mnie jeszcze zastanawia to to, że taki akord a7 możemy bardzo różnie zbudować na gryfie i będą one różnie brzmieć. Troszkę nie łapie tego systemu. Właśnie się bawiłem i doszedłem do takiego wniosku. Tak samo Guitar Pro może nam wyświetlić kilkanaście takich chwytów i one się różnią, mimo, że są zbudowane podobnie.
+ =
Kto się nie buntuje, ten nie istnieje...

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

31-05-2008 21:41

Dobra, sam Ci wpiszę co nieco:

(zawsze dodaj jeszcze prymę do interwałów)

Trójdźwięki:

Durowy - X, Xmaj, X-dur - tercja wielka, kwinta czysta;
Mollowy - x, Xm, X-moll - tercja mała, kwinta czysta;
Zwiększony - Xaug, X+, Xzw - tercja wielka, kwinta zwiększona;
Zmniejszony - X°, Xdim, Xm(♭5), Xm5-, Xzm - tercja mała, kwinta zmniejszona (tryton);
"Zawieszony" kwartowy - Xsus4, X4 - kwarta czysta, kwinta czysta (bez tercji);
"Zawieszony" sekundowy - Xsus2, X2 - sekunda wielka, kwinta czysta (bez tercji);
Półzmniejszony - X5-, X5b - tercja wielka, kwinta zmniejszona;

Czterodźwięki:
Durowy z sekundą wielką - X2 - sekunda wielka, tercja wielka, kwinta czysta;
Durowy z sekstą małą - X6-, X6b - tercja wielka, kwinta czysta, seksta mała;
Durowy z sekstą wielką - X6 - tercja wielka, kwinta czysta, seksta wielka;
Durowy septymowy - X7 - tercja wielka, kwinta czysta, septyma mała;
Durowy z septymą wielką - X7+, Xmaj7 - tercja wielka, kwinta czysta, septyma wielka;
Septymowy półzmniejszony - Xzm, Xm7/5-, x7/5- - tercja mała, kwinta zmniejszona, septyma mała;
Septymowy zmniejszony - X°, Xzm, Xdim - tercja mała, kwinta zmniejszona, septyma zmniejszona;
Septymowy z kwartą - X7/4, X7sus4, X7+4 - kwarta czysta, kwinta czysta, septyma mała;
Septymowy z kwintą zmniejszoną - X7/5- - tercja wielka, kwinta zmniejszona, septyma mała;
Septymowy z kwintą zwiększoną - X7/5+ - tercja wielka, kwinta zwiększona, septyma mała;
Mollowy z sekstą wielką - x6, Xm6 - tercja mała, kwinta czysta, seksta wielka;
Mollowy septymowy - x7, Xm7 - tercja mała, kwinta czysta, septyma mała;

(i całe mnóstwo innych, sam widzisz, że ilość kombinacji jest olbrzymia)

Pięciodźwięki:
Nonowy durowy - X9 - tercja wielka, kwinta czysta, septyma mała, nona wielka;
Durowy septymowy z sekstą wielką - X7/6 - tercja wielka, kwinta czysta, seksta wielka, septyma mała;
Durowy z noną małą - X9- - tercja wielka, kwinta czysta, septyma mała, nona mała;
Nonowy durowy ze zmniejszoną kwintą - X9/5- - tercja wielka, kwinta zmniejszona, septyma mała, nona wielka;
Nonowy durowy ze zwiększoną kwintą - X9/5+ - tercja wielka, kwinta zwiększona, septyma mała, nona wielka;
Durowy nonowy z septymą wielką - X9/7+, X9+7, Xmaj9 - tercja wielka, kwinta czysta, septyma wielka, nona wielka;
Nonowy z sekstą zamiast septymy - X9/6 - tercja wielka, kwinta czysta, seksta wielka, nona wielka;
Mollowy nonowy - x9, Xm9 - tercja mała, kwinta czysta, septyma mała, nona wielka;

(i jeszcze większa ilość kombinacji)

Sześciodźwięki:
Undecymowy - X11 - tercja wielka, kwinta czysta, septyma mała, nona wielka, undecydyma wielka;

Uwaga, dziwadło:
Moll-majorowy undecymowy - Xminmaj11, X-M11, X-maj11 - tercja mała, kwinta czysta, septyma mała, nona wielka, undecyma czysta;

(tyle możliwości, że ho-ho...)

Siedmiodźwięki:
Na gitarze nie używa się w pełnym brzmieniu. Często omija się kwintę, nonę i undecymę.

Tercdecymowy - X13 - tercja wielka, kwinta czysta, septyma mała, nona wielka, undecyma czysta, tercdecyma wielka.


Ogólnie można budować akordy korzystając z symboli:

YX (dodajemy do akordu Y składnik X i pośrednie), np. C9 to akord który posiada nie tylko nonę, ale też septymę małą;
YaddX (dodajemy jakiś składnik), np. Cadd11 to C-dur z dodaną undecymą czystą, bez składników pośrednich (septymy i nony);
YX+ (traktujemy jak YX, przy czym interwał X zwiększamy), np. C7+ to akord durowy, do którego normalnie dodalibyśmy septymę małą, ale plusik każe nam dodać wielką;
YX- (jw., ale tym razem zmniejszamy);
YX/Z - (dodajemy do akordu YX interwał Z), np. C7/6 to akord durowy septymowy z dodaną sekstą wielką (a dlaczego w C7/4 nie dodajemy kwarty, a tylko używamy jej jako zamiennika tercji? ze względu na paskudny dysonans.)
YX/Z+ lub YX/Z- (alterujemy interwał Z), przykładowo C7/5- to akord w którym zmniejszamy kwintę, nie dodajemy jej jako kolejny interwał;
YsusX (zamieniamy tercję na interwał X) - np. Csus2 to akord z sekundą wielką zamiast tercji.

Co fantastyczne, te oznaczenia można łączyć, czyli np.

D7sus4add13/5- to akord, który ma D w podstawie, kwartę czystą zamiast tercji, dodane interwały septymy małej i tercdecymy wielkiej oraz taki, w którym zmniejszono kwintę. Nie posiada nony i undecymy.

Dziwisz się pewnie, dlaczego akord C7 ma septymę małą, a C9 nonę wielką?

Interwały, do których nie zapisuje się plusików i minusików to po kolei:
- sekunda wielka,
- kwarta czysta,
- kwinta czysta,
- seksta wielka,
- septyma mała,
- nona wielka,
- undecyma czysta,
- tercdecyma wielka.

Jako optymistyczny akcent dodam, że akordy z nadmierną ilością symboli zwykle brzmią paskudnie :-)


Za taki wykład to się co najmniej piwo należy ;-)

Awatar użytkownika
whity
Stara Gwardia
Posty: 106
Rejestracja: 26-01-2007 22:05

01-06-2008 00:29

Łetam- nie chce mi się czytać :-P

Ale dzięki, że skopiowałeś...eee...znaczy napisałeś ;) ...z głowy napisałeś...dzięki! ;-)

Oczywiście przestudiuję. Póki co niewiele z tego rozumiem. Wolałbym jakieś takie ogólne podstawy bo teraz to już nie wiem co jest ważne ;]

Oczywiście, że piwo będzie! Nawet kilka piw...wypiję za Twoje zdrowie Vabi! I jednego Kubusia!

Ogólnie...jeżeli Ty to rozumiesz...w ogóle czy Ty jesteś człowiekiem Vab? OJooooooooo....(jak to mówi Krecik).

Jak ja to przeczytam, to dopiero pytania polecą...Wykopałeś sobie dołek ;-)
+ =
Kto się nie buntuje, ten nie istnieje...

vbman
Stara Gwardia
Posty: 192
Rejestracja: 25-09-2007 19:12

01-06-2008 00:41

Pisałem z głowy. Serio. To jest ogólnie bardzo, bardzo logiczne, ale może przytłoczyć rozległością. Jeżeli czegoś nie zrozumiesz - pisz.

Awatar użytkownika
whity
Stara Gwardia
Posty: 106
Rejestracja: 26-01-2007 22:05

01-06-2008 00:46

Wierzę przecież;) Doceniam! Dziękuję! Wiem, że logiczne - i to mnie przeraża. Jestem humanistą i wszystko co logiczne jest mi obce. Jesteś programistą więc nie masz problemu z takimi rzeczami.

Pozdrawiam!
+ =
Kto się nie buntuje, ten nie istnieje...

Kamix
Posty: 2
Rejestracja: 30-05-2008 09:34

02-06-2008 13:47

Ok, dzięki vbman, zaraz to przestudiuję :)

alexandra_
Posty: 2
Rejestracja: 04-08-2008 15:34

05-08-2008 12:20

Hmm nie rozumiem... a dlaczego np. w F-dur dźwięki się powtarzają:
0 1 2 3 4 5
---||-F-|---|---|---|---|
---||-C-|---|---|---|---|
---||---|-A-|---|---|---|
---||---|---|-F-|---|---|
---||---|---|-C-|---|---|
---||-F-|---|---|---|---|

F jest 3 razy, C - 2 razy?

Nie można sobie tego uprościć?

Awatar użytkownika
wilq
Doradca
Posty: 51
Rejestracja: 14-12-2007 23:17

05-08-2008 20:41

W wiekszosci akordow "ogniskowych" skladniki sie powtarzaja. Akord durowy lub molowy sklada sie z trzech dzwiekow prymy, tercji i kwinty. Zeby mozna bylo latwo uderzac reka wszystkie struny trzeba powtorzyc niektore skladniki, ale oczywiscie granie samego trojdzwieku tez moze byc :)

W bardziej skomplikowanych akordach nie ma miejsca, zeby podwoic skladnik, a w wiekszosci przypadkow nawet brakuje nam strun i palcow. Przykladowo akord dominantowy tercdecymowy powinien miec pryme, tercje, kwinte, septyme, none, undecyme i tercdecyme - razem az siedem dzwiekow. Budowa gitary (ilosc strun i rozklad dzwiekow pomiedzy nimi) uniemozliwia wykonanie takiego akordu i zazwyczaj skraca się do tylko do prymy, tercji, septymy i tercdecymy :) lub stosuje rozne inne zabiegi, zeby go sciesnic i upchnac na czterech (max pieciu) strunach.
Blue Tree, Dunlop Stubby 1-3mm, Roland CUBE 20x

alexandra_
Posty: 2
Rejestracja: 04-08-2008 15:34

05-08-2008 22:30

Aha. Niewiele zrozumiałam, ale dzięki :)

Ale chodzi o to, że nie umiem grać chwytów barowych i zastanawiam się czy mogę sobie je ułatwić, np. właśnie F

Awatar użytkownika
xms7
Posty: 19
Rejestracja: 05-02-2008 22:29

06-08-2008 00:25

nie upraszczaj tylko ćwicz!

Awatar użytkownika
Gwynevall
Posty: 1
Rejestracja: 07-02-2007 13:07

06-08-2008 12:34

Mozesz uproscic, np: (cyfry to numery palcow)

Kod: Zaznacz cały

E|1|-|-|
H|1|-|-|
G|-|2|-|
D|-|-|4|
A|-|-|3|
E|-|-|-|

I zagrac male barre, ktore jest latwiejsze niz pelne i uderzac struny E,H,G,D,A
lub tak:

Kod: Zaznacz cały

E|-|-|-|
H|1|-|-|
G|-|2|-|
D|-|-|4|
A|-|-|3|
E|-|-|-|

i uderzac tylko struny H,G,D,A
Oczywiscie akord nie bedzie brzmial tak samo jak F, a bez barre dalko nie zajdziesz.
BTW bardzo fajny temat, i dzieki vbman za rozpisanie akordow. :)

Nades
Posty: 5
Rejestracja: 15-08-2008 20:57

15-08-2008 22:40

Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum mam nadzieje, że pomożecie mi ogarnąć tą prawie kosmiczną wiedzę ;P

No więc do rzeczy. Też mam problem z budową akordów, ucze się z warsztatow gitarowych na stronie mayonesa. Są tam 3 przykłady no i jak je analizuje to jest wszystko okej i wsumie rozumiem skąd się to bierze ale jak chce na przykład zbudować akord a-mol na skali doryckiej, która jest tam rozpisana( zaczynam od dzwieku A ) to juz zabardzo niewychodzi. Czy chodzi o to, że ja gdzieś błąd robie czy do różnych akordów muszą być inne skale ? Podaje link do tej lekcji o która mi chodzi:

http://www.szkola.mayones.com/lekcjac.h ... 0akord%F3w

Awatar użytkownika
Kafar
Moderator
Posty: 356
Rejestracja: 04-11-2007 15:35

19-10-2008 00:05

Czemu chcesz się prymy pozbywać?
Alvaro 25 and Washburn X10B
Obrazek Obrazek

Erazgonu
Posty: 3
Rejestracja: 18-10-2008 23:48

19-10-2008 00:13

Bo z tego co widze.. mam przed soba ksiażeczke z chwytami.. i staram sie to pojąc
i wygląda to tak
e--1-
H--1-
G--2-
D----
a----
e----
no i nie ma tu tego D

Awatar użytkownika
Kafar
Moderator
Posty: 356
Rejestracja: 04-11-2007 15:35

19-10-2008 00:18

no i pusta D
Alvaro 25 and Washburn X10B
Obrazek Obrazek

Wróć do „Teoria muzyki”