arooscroocked
Posty: 7
Rejestracja: 24-07-2017 11:40

24-07-2017 11:56

Czołem!

Jestem właśnie na etapie poszukiwania wzmaka do wykorzystania przy próbach i jamowaniu w mieszkaniu, zatem rozglądałem się za czymś o niewielkiej mocy (1-5W) i chciałbym, żeby to była lampa ze względu na charakterystykę dźwięku. Wcześniej miałem Laneya LX35R, ale jednak charakter dźwięku mi nie odpowiadał. Będę często wykorzystywał piecyk do nagrywania. Moje gitary to Samick Concord CD3 i Strat SSH produkcji lutniczej :).

Gram dużo jazzu i bluesa, niemniej równie często zdarza mi się grać mocniejsze gatunki, od rocka po metal, zatem przekrój jest duży.

Na razie udało mi się namierzyć kilka modeli, którymi jestem zainteresowany, są to:
1. Bugera V5
2. Vox AC4TV
3. Laney Cub-8

Wymagania jakie mam odnośnie pieca:
1. Ma ładnie grać (no bo jakże inaczej :D)
2. Musi mieć redukcję np na 1W i 0,25W.
3. Świetnie, gdyby miał jakiś out na słuchawki/zewnętrzną paczkę - nie znam się i nie wiem czy można puścić dźwięk na paczkę wyjściem słuchawkowym? Jak z impedancją?
4. Dobra współpraca z kostkami - nie mam jeszcze żadnej, dopiero kompletuję sprzęt ale na pewno jakiś OD wpadnie.

Nie zamykam się na 3 powyżej podane propozycje - to po prostu jedyne, na jakie się natknąłem w takim przedziale cenowym - każda inna będzie mile widziana, najlepiej poparta własnym doświadczeniem ;).

Z góry dzięki za wszelką pomoc!

Awatar użytkownika
6nt
Posty: 1517
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

24-07-2017 15:26

Bl;ackstar HT5R? Ja mam HT5-RH Metal i jak dla mnie wymiata, choć trochę bardziej stronę rocka i metalu zorientowany, blues spokojnie zagrasz, a dzięki ISF możesz sporo w brzmieni zmienić na samym piecu; ma też bardzo fajny wbudowany reverb i przełączane nogą dwa kanały - czysty i overdrive (płynnie regulowany od - od lekkiego drapanka, po ciężkie, głębokie ryki). Clean ma miękki, głęboki i ciepły.

Jeśli szukasz szklistego cleana (tak bardziej pod jazz), to może Hughes&Kettner Tubemeister 5? Nie spotkałem bardziej szklanej szklanki.

Bugera ma fajny ciepły clean, ale przester dość słaby. Pozostałych dwóch nie ogrywałem, nie wiem.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."
Obrazek

gregor11
Posty: 61
Rejestracja: 24-07-2013 12:38

25-07-2017 09:01

Proponuję zastanowić się nad wzmacniaczami MG Amplification Marka Gierszewskiego, ja posiadam V1 head, 1 watowy, z wyjściem na słuchawki oraz pętlą efektów, dwa kanały, do domu do grania bluesowo-rockowego to idealne rozwiązanie, posiadam go już rok.

arooscroocked
Posty: 7
Rejestracja: 24-07-2017 11:40

25-07-2017 09:37

Hej, dzięki za odpowiedzi i sugestie, fajnie, że jest jakiś odzew ;).

Co do Blackstara to wychodzi troche poza pułap finansowy bo HT5R kosztuje prawie 2k, a na aż tyle sobie pozwolić nie mogę.

Tubemeister wydaje się za to fajną opcją, na pewno rozważę, muszę obadać jak to gra.

Na razie po odsłuchaniu różnych próbek i testów skłaniałem się ku Bugerze, jakoś leży mi jej brzmienie a nie szukam kosmicznego przesteru "out of the box", zakładam, że kilka efektów wpadnie jakiś czas po zakupie wzmaka.


Co do wzmacniaczy produkowanych przez Pana Marka, to czuję, że nie ma rady, żebym zmieścił się w założonym budżecie wykorzystując jego sprzęt. Sam head dla mnie jest marną opcją, bo czasem taki wzmak zabieram gdzieś ze sobą, wolę za to mieć kombo i kupić pakę w razie konieczności.

Awatar użytkownika
6nt
Posty: 1517
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

25-07-2017 10:27

Poszukaj używek, Blackstary bywają na rynku wtórnym.

Ciekaw jestem jak się ta Bugera przesterowuje. Bo jeśli tak jak z wbudowanego przesteru, to naprawdę nie polecam. I nie chodzi mi tu o jakiś przester z kosmosu, tylko o to jak to brzmi. Dla mnie w tej Bugerze po prostu przester brzmi nieładnie (kwestia gustu zapewne), ale clean naprawdę fajny. H&K najpierw porządnie ograj, bo jego clean z kolei jest bardzo specyficzny - suchy, zimny i "szklany". Taki "wycinany skalpelem", z ostro brzmiącymi wysokimi tonami, bez śladu zmiękczenia. Mnie urwał to i owo, ale nie każdemu musi się podobać.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."
Obrazek

arooscroocked
Posty: 7
Rejestracja: 24-07-2017 11:40

25-07-2017 17:19

Ja właśnie szukam takiego cieplejszego, miękkiego cleana, więc obawiam się, że "suchość" H&K może mi nie podpaść..

Fajnie, jakbym miał możliwość ogrania H&K, Blackstara i Bugery na raz ale wątpię w dostępność takich małych lamp w sklepach

Oglądałem pare filmów na YT odnośnie działania efektów na Bugerze i podobno znosi je bardzo dobrze, ładnie brzmi, zwłaszcza efekty overdrive. Przyjąłem już, że nie będzie to piec do mocnych przesterów i haratania metalu, zatem OD w stylu AC/DC mnie robi ;).

Awatar użytkownika
6nt
Posty: 1517
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

25-07-2017 17:59

Z jakiego miasta jesteś? W dużych miastach bez problemu powinieneś mieć możliwość znalezienia sklepu w którym są małe lampy do ogrania.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."
Obrazek

arooscroocked
Posty: 7
Rejestracja: 24-07-2017 11:40

25-07-2017 18:14

Mieszkam w Pruszkowie ale Warszawa rzut beretem, musze tylko namierzyc jakiś lokal, który to ma.

Awatar użytkownika
6nt
Posty: 1517
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

26-07-2017 08:49

Ja ogrywałem małe lampy głownie w Pasji. Nie zawsze mają wszystko, ale to duży sklep i jak powiesz kolesiowi, że chcesz ograć małe lampy, to Ci je powłącza, przygotuje, podepnie do paczek (jeśli głowy). Ja tam siedziałem ze dwie godziny i ogrywałem z kumplem wszystko co mieli. Zdecydowałem się finalnie na Blackstara, którego akurat nie mieli ;-), ale ogrywałem chyba z 10 wzmaków takich do 20 Wat, z redukcją niżej (żeby w domu grać).
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."
Obrazek

arooscroocked
Posty: 7
Rejestracja: 24-07-2017 11:40

26-07-2017 12:17

Dzięki za pomysł na Pasję - nie znałem ich wcześniej a w sklepie internetowym mają wszystko czego szukam, jest szansa, że na miejscu również ;), byłem wczoraj w MX Music w Arkadii ale tam bida z nędzą, VHT 6 head, Laney Cub 12 i tyle..

Awatar użytkownika
6nt
Posty: 1517
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

26-07-2017 12:33

Bo MX Music to mały w sumie sklep. Pasja jest z 5 razy większa.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."
Obrazek

Sasquach
Posty: 220
Rejestracja: 27-03-2010 06:51

26-07-2017 17:31

W dziale SPRZEDAM jest Marshall DSL 5W.

marshall-dsl-5c-t98075.html
Peavey Bandit Solo Series 50W (1981r), głośnik Scorpion
Peavey Studio Pro 112 65W, głośnik Blue Marvel
Line 6 Verbzilla
Line 6 Echo Park
Line 6 Pod HD500X

sss
Posty: 1924
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

26-07-2017 20:16

Pasja ma spory wybór i czasem można liczyć na dobrą radę.

HK na czysto mnie też powalił ale mial podłączony zewnętrzny reverb. Fakt, że koleś grający na stracie wiedział co robi. Może zrobił to reverb ale dźwięk był bardzo ciepły i pełny. Bardzo mnie to zaskoczyło.

arooscroocked
Posty: 7
Rejestracja: 24-07-2017 11:40

26-07-2017 23:05

Uwaga - wiem, że mogę zabrzmieć słabo, ale zacząłem się zastanawiać nad tym, czy na 100% potrzebuję lampy - przeglądałem teraz VOX Pathfinder 15R i Orange Crush 20, na cleanie i crunchu brzmią całkiem nieźle, a dalej i tak będę dopalał kostką.
Zacząłem je oglądać bo okazało się, że w Pasji na chwilę obecną nie ma prawie żadnego wzmaka z mojej listy w związku z czym jakiekolwiek porównywanie tam mija się z celem.

Powiedzcie, jak to jest z takimi wzmakami solid-state? Czy taki tranzystor to naprawdę dźwięk dla ubogich? Kiedyś miałem Laneya L35 i tam mi nic d**y nie urwało, przester to była sieczka a i głębi, miękkości i ciepła dźwięku nie było wcale, wkurzało mnie to, że dodawanie gainu skutkowało tym, że nawet lekkie klepanie w struny dawało fuzza - chciałbym piec, który będzie relatywnie czuły na artykulację gry a do tego da mi miękkie, okrąglutkie brzmienie. Na poprzednim sprzęcie brakowało mi też tak jakby... selektywności? Przy odrobinie cruncha te dźwięki się zlewały ze sobą.. Mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. Czy to czego pragnę, to faktycznie lampiak? Wiadomo, że od sprzętu w kategorii cenowej w której szukam nie ma co oczekiwać brzmienia z kosmosu, ale jakoś tak przywykłem do jak najlepszego wydawania pieniędzy i zastanawiania się kilka miesięcy przez finalnym zakupem :)

Zakładam, że jak już teraz kupię wzmaka (a noszę się z tym od dłuuugiego czasu) to zostanie ze mną na wiele lat, nie chcę się bawić w odsprzedaż i szukanie dalej, chyba, że w przyszłości pojawi się większa kasa a ja będę na 100% wiedział czego szukam.

Ogólnie mocno zastanawiam się też nad Laneyem Cub 8 - zastanawia mnie tylko jak w praktyce sprawdza się ograniczenie kontroli do potka Volume i Tone - może ktoś ogrywał?

Awatar użytkownika
6nt
Posty: 1517
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

27-07-2017 09:00

Wiesz... brzmienie to kwestia indywidualna. Tranzystor porządny może ładnie zabrzmieć, bez dwóch zdań. Lampa daje takie specyficzne brzmienie, które trudno na tranzystorze uzyskać, ale nie jest to do końca niemożliwe - kwestia kasy chyba tylko w obecnych czasach. Z drugiej strony taki np. Blackstar, którego mam i bardzo cenię, to nie jest tak do końca "czysta lampa", część z jego brzmienia pochodzi z układu cyfrowego jednak. Wiesz... jeśli szukasz, to nie ograniczaj się do jakiejś zbudowanej przez siebie z góry listy. Pojedź do Pasji i ograj co mają (nawet to, czego raczej nie chcesz, bo np. za duże czy za drogie), jak dasz radę, to też do Guitar Center do Łodzi czy do innych sklepów. Ogrywaj, szukaj. A nuż trafisz na taki wzmak, który Ci to i owo urwie i "będziesz musiał go mieć" albo na taki, który naprowadzi Cię na drogę której szukasz i np. kupisz jego mniejszego brata. Warto samemu poogrywać jak najwięcej, najlepiej nie tylko jedną gitarą.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."
Obrazek

sss
Posty: 1924
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

27-07-2017 09:38

Ja mam małe doświadczenie ale sprawdź brzmienie na poziomie głośności na jakim będziesz grał w domu. Tu może być pies pogrzebany. Lampa musi być dobrze wysterowana aby brzmieć. Redukcja nie musi oznaczać takiego samego brzmienia tylko o mniejszej głośności. No i nawet 1W w mieszkaniu to nie jest cicho.

Awatar użytkownika
6nt
Posty: 1517
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

27-07-2017 10:50

sss pisze:Ja mam małe doświadczenie ale sprawdź brzmienie na poziomie głośności na jakim będziesz grał w domu. Tu może być pies pogrzebany. Lampa musi być dobrze wysterowana aby brzmieć. Redukcja nie musi oznaczać takiego samego brzmienia tylko o mniejszej głośności. No i nawet 1W w mieszkaniu to nie jest cicho.


Tak właśnie. Dlatego dodaje się do małych lampówek tzw. redboxy (jak w H&K czy Blackstarze), żeby zejść z mocą bez utraty brzmienia. No i zwróć uwagę na głośnik - często ma znacznie większe znaczenie dla brzmienia niż się wydaje...
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."
Obrazek

Awatar użytkownika
jpk
Posty: 387
Rejestracja: 18-07-2017 08:20

27-07-2017 11:53

Ponieważ Autor wątku nieco zmienił podejście, więc pozwolę sobie zadać pytanie, odpowiedź na które pewnie jemu też da jakieś przydatne informacje.
Czy ktoś z Was miał możliwość bezpośredniego porównania lampy z którymś z produkowanych obecnie wzmacniaczy z modelowaniem cyfrowym? Ja mam w tym momencie Marshall'a CODE 25 i jestem z niego naprawdę zadowolony, ale...
Po pierwsze gram na nim tylko w domu, więc siłą rzeczy mam ograniczenia w poziomie głośności. Po drugie nie mam możliwości porównania z lampą na tej samej gitarze i w takich samych warunkach akustycznych. Czy ktoś może próbował coś podobnego na scenie, w warunkach koncertowych, czy chociaż klubowych?
Mam oczywiście pełną świadomość, że brzmienia prawdziwej lampy w ten sposób się nie zrobi, ale ciekaw jestem do jakiego stopnia to modelowanie zbliża się do oryginału.
https://soundcloud.com/user-701929647

Marshall CODE 25C
Epiphone DOVE - Harley Benton SC-550 Faded Tobacco Flame - Rockwood LX90G

theadam
Posty: 3
Rejestracja: 02-08-2017 19:02

02-08-2017 21:45

Do tego MG Amplification V1 można dokupić małą kolumienkę czy to tylko do nagrań i słuchawek?

arooscroocked
Posty: 7
Rejestracja: 24-07-2017 11:40

03-08-2017 15:21

MG Amp V1 to normalny head z wyjsciem na kolumnę 8Ohm - kolumna wskazana :)

theadam
Posty: 3
Rejestracja: 02-08-2017 19:02

03-08-2017 16:26

A jak to gra? Jaką kolumnę byś polecił?

gregor11
Posty: 61
Rejestracja: 24-07-2013 12:38

08-08-2017 13:44

MG V1 to najprawdziwszy head lampowy, ja mam do niego kolumnę "12" VHT

Wróć do „Jaki wzmacniacz gitarowy / combo od 500zł - 1000zł”