willis
Posty: 2
Rejestracja: 25-05-2008 14:41

25-01-2017 16:32

Witam szanownych forumowiczow.

Przepraszam z gory, jezeli powielam temat ale nie udalo mi sie takiego znalezc.
Sorry tez za brak polskich znakow.

Mam kilka pytan, jak w temacie. Byc moze udzieli mi ktos kilku cennych wskazowek bo ja niestety nie mam o tym zbyt wielkiego pojecia.
A wiec, gitara to Schecter Hellraiser 006 Solo.

Emg 81TW i Emg 89. Dwa potencjometry glosnosci Push Pull i jeden tonu i przelacznik trojfazowy taki jak w Les Paul-u.
Zamiast Emg chcialbym zamontowac DiMarzio Crunch Lab i LiquiFire.

Oto czego sie juz dowiedzialem:

1. Musze wymienic cala elektronike ( podobno przelacznik i gniazdo Jack niekoniecznie)
2. Musze w przypadku pasywnych przetwornikow uziemic struny bo podobno w gitarach z aktywna elektronika nie jest to konieczne i prawdopodobnie w mojej gitarze tez tego uziemienia nie ma.

Oto czego nie miem:

1. Jaka elektronike bede potrzebowal, to znaczy jakie potencjometry, kondensatory itd.
2. Gdzie zdobede schemat polaczen - chcialbym zostawic Taki sam uklad, to znaczy : 2 x glosnosc i 1x ton ale bez Push Pull.
3. I najwazniejsze: Jak wykonac owe uziemienie, mozliwie najprosciej, zeby nie uszkodzic gitary.

Z gory wielkie dzieki za kazda pomoc.

jakit
Lutnik
Posty: 518
Rejestracja: 03-06-2016 09:54

25-01-2017 17:03

http://www.seymourduncan.com/wiring-diagrams

Wzoruj się na tym. Generalnie do humbów 'standardowo' stosuje się potencjometry 500k, podczas gdy przy aktywnych madz pewnie jakieś 25k lecz to temat sporny, zresztą dość niedawno był tu na ten temat cały wywód wiele objaśniający :)

Jack przy aktywnych pickupach jest stereo - włącza baterie w momencie wpięcia przewodu. Nie ma konieczności wymiany, przy lutowaniu po prostu pomijasz jeden przewód.

Kondensatory niekoniecznie.
Uziemienie - fabrycznie przewód lutowany jest do mostka. Generalnie cała filozofia w tym, byś miał wspólną masę dla gniazda jack, potencjometrów, pickupów i strun, tj. cokolwiek metalowego, co ma styczność ze strunami.
words fail
sʞɐǝds ɔᴉsnɯ

willis
Posty: 2
Rejestracja: 25-05-2008 14:41

25-01-2017 22:13

Wielkie, wielkie dzieki.

Ta strona ze schematami na Seymour Duncan jest super.
Wszystko jak na dloni.

Wróć do „Elektronika gitarowa”