Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

11-08-2012 16:03

Cześć, chciałem spytać, jak to wygląda w sprawie mocy. Jeśli posiadam 4 x Celestion G12M greenback o mocy 25, czyli razem 100 watt, aktualnie korzystam z 50 watowego heada, czyli zapas mocy zostaje mi 50. A jeśli pod te 100 Watt głośników podepnę 100 watt heada, to wtedy co ? Nie będzie zapasu mocy, nic się nie sfajczy ? I na próbach odkręcałbym go na 7-8 volume, + czasem żeby się pobawić na 10. Ale to już rzadko.

Czy może lepszym rozwiązaniem byłoby sprzedanie samych głośników a do paczki wsadzenie czegoś mocniejszego ?
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

Awatar użytkownika
BulletProofCupid
Posty: 577
Rejestracja: 17-08-2009 03:34

11-08-2012 16:37

nic się nie stanie. Stałoby się gdyby moc paczki była niższa od mocy głowy. Wtedy po mocniejszym odkręceniu głowy głośniki zaczęłyby niemiłosiernie piszczeć.

Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

11-08-2012 16:49

A nie skróci to drastycznie żywotności głośników ? Bo planuje zmienić head JMP 50 na Super Lead Plexi 1959, albo jezeli już żebynie uszkodzić głośników na 1987x
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

Awatar użytkownika
Nieznajomy
Posty: 537
Rejestracja: 28-05-2009 18:46

11-08-2012 16:50

Ja na przykład mam heada o takiej samej mocy jak paka i nic się nie dzieje :] Choć SŁYSZAŁEM, że fajnie jest mieć zapas mocy żeby nie piszczało.
Epiphone Korina Explorer > Proel Die Hard > Bugera 6262 Infinium Head > PRO SNAKE 1,5m > Harley Benton g212 Vintage

Kostki - Dunlop Lucky Thirteen :]
Efekty - Ibanez DE7 Delay/Echo

Zapraszam na forum wokalne http://forum.strefaglosu.pl/index.php :]

Awatar użytkownika
BulletProofCupid
Posty: 577
Rejestracja: 17-08-2009 03:34

11-08-2012 16:54

głośników nie jest tak łatwo zajechać. Zanim coś Ci się w nich spieprzy to podejrzewam, że jeszcze Twoje dzieciaki będą na niej grały.

Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

11-08-2012 17:10

Hmmm to dobrze :) Pocieszyliście mnie, bo już miałem wystawiać też paczkę a dużo czasu by zajęło wymienienie wszystkiego :P

Bo kurcze na amerykańskich forach ludziska wszędize piszą że powinno być min. 2 x więcej zapasu mocy.
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

Awatar użytkownika
Nieznajomy
Posty: 537
Rejestracja: 28-05-2009 18:46

11-08-2012 18:44

Bo to amerykańskie fora :D
Epiphone Korina Explorer > Proel Die Hard > Bugera 6262 Infinium Head > PRO SNAKE 1,5m > Harley Benton g212 Vintage

Kostki - Dunlop Lucky Thirteen :]
Efekty - Ibanez DE7 Delay/Echo

Zapraszam na forum wokalne http://forum.strefaglosu.pl/index.php :]

Awatar użytkownika
Klawiszowiec
Posty: 1346
Rejestracja: 06-02-2012 19:11

11-08-2012 19:31

my Polacy zawsze kombinujemy z powodu małych dochodów - dla nich to koszt niewielki,
Classic Vibe 50 Ltd Candy Apple Red, Yamaha THR10 kremowa, Yamaha F310,

Awatar użytkownika
mice
Posty: 307
Rejestracja: 11-09-2011 14:26

11-08-2012 20:11

...zależy..
Głośniki teoretycznie mogą wytrzymać te 100W jeżeli chodzi o energię cieplną itd. Ale myślę, że wcale nie wolno być spokojnym :P
Powiedzmy, że podłączysz 100W, do paki 50W. Paka pogra, ale nie wiesz czy spali się po 5 minutach czy godzinach. Różnie z tym jest. Zależy od temp. otoczenia, ciśnienia i wszystkich dupereli w otoczeniu.
A jak podłączysz na styk, to też lepiej nie przesadzaj z graniem, żebyś nie przegrzał tych głośników. :P
Dodatkowo moc jest raczej podawana jeżeli chodzi właśnie o wytrzymałość cieplną, mechanicznie to już różnie :P

np. ze strony eminence:
This specification is very important to transducer selection. Obviously, you need to choose a loudspeaker that is capable of handling the input power you are going to provide. By the same token, you can destroy a loudspeaker by using too little power. The ideal situation is to choose a loudspeaker that has the capability of handling more power than you can provide lending some headroom and insurance against thermal failure. To use an automobile as an analogy; you would not buy a car that could only go 55mph if that were the speed you always intended to drive. Generally speaking, the number one contributor to a transducer’s power rating is its ability to release thermal energy. This is affected by several design choices, but most notably voice coil size, magnet size, venting, and the adhesives used in voice coil construction. Larger coil and magnet sizes provide more area for heat to dissipate, while venting allows thermal energy to escape and cooler air to enter the motor structure. Equally important is the ability of the voice coil to handle thermal energy. Eminence is renowned for its use of proprietary adhesives and components that maximize the voice coil’s ability to handle extreme temperatures. Mechanical factors must also be considered when determining power handling. A transducer might be able to handle 1,000W from a thermal perspective, but would fail long before that level was reached from a mechanical issue such as the coil hitting the back plate, the coil coming out of the gap, the cone buckling from too much outward movement, or the spider bottoming on the top plate. The most common cause of such a failure would be asking the speaker to produce more low frequencies than it could mechanically produce at the rated power. Be sure to consider the suggested usable frequency range and the Xlim parameter in conjunction with the power rating to avoid such failures. The Eminence power rating is derived using an EIA 426A noise source and test standard. All tests are conducted for eight hours in a free-air, non-temperature controlled environment. Eminence tests samples from each of three different production runs and each sample must pass a test exceeding the rated power by 50 to 100W. The Eminence music program is double that of our standard Watts rating.
Obrazek

Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

11-08-2012 20:41

No cholera, to co w końcu zrobić ?

Bo nigdzie nie widzę używki 1987x (50 wattowa wersja plexi), a wymiana głośników zablokuje mi możliwość prób na czas nieokreślony :/
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

fws
Doradca
Posty: 845
Rejestracja: 13-01-2011 21:08

11-08-2012 21:37

Gdzies w paru tekstach osob zajmujacych sie glosnikami wlasnie widzialem Greenbacki wywalone przez zbyt mocnego Plexi jako czesty przyklad nieprzemyslanego podlaczania zbyt slabych glosnikow.

Przy takiej mocy wzmacniacza to pewnie beda dzialac przez jakis czas normalnie, ale wiadomo, ze w brzmieniu Plexi chodzi wlasnie o rozkrecenie wzmacniacza i przy takich mocach jakie moga pojsc na te glosniki to w koncu je wywali.

Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

11-08-2012 21:53

fws, czyli lepiej byłoby znaleźć wersje 50 watt ?

A dałoby rade wyjąć 2 lampy mocy z 1959 ?
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

Awatar użytkownika
BulletProofCupid
Posty: 577
Rejestracja: 17-08-2009 03:34

11-08-2012 22:02

a właśnie nie ogarnąłem, że aby dać czadu na plexi trzeba go na masę rozkręcić :) pardon

Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

11-08-2012 22:09

A 2 rozwiązania mi zostały do spytania...


Czy gdybym ze 100 wattowego 4 lampowego wzmaka wyjął 2 skrajne el34, to skuteczność spadnie do 50 W i będize można bezpiecznie grać ?

I czy jeśli na 4 lampach i kolumnie która ma 16 ohm dam na wzmaku 8 lub 4 ohm to też będzie wszystko ok i wzmak ciszej z mniejszą mocą ?

A może połączyć obydwa rozwiazania ? Wyjąc 2 skrajne lampy i zmienić impedancje na 8 albo 4 ?
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

dominont
Posty: 207
Rejestracja: 30-11-2010 22:04

11-08-2012 22:42

Ale Ty Avex śmiesznie kombinujesz. :D Nie chcesz kupić 50W tylko 100W, a jak kupisz 100W to chcesz jakimiś sposobami na siłę przerobić na 50W O.o
Schecter Demon & Schecter Synyster Gatets Custom-S -> Maxon OD808 -> Marshall Valvestate 8100 -> Strymon Big Sky -> Marshall 1936

Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

11-08-2012 22:44

No tak, dlatego gdyż ;

1. 100 Watt jest tańszy (na allegro 3900) a nówka 50 watt (nie widze nigdzie używek a nie mam czasu) to 4400.
2. Wole mieć zapas mocy - w razie czego dołożyć 2 lampy i mieć 100 watt niż żeby kiedykolwiek brakło.


:P
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

dominont
Posty: 207
Rejestracja: 30-11-2010 22:04

11-08-2012 22:56

Ja osobiście zakładałem, że może planujesz kiedyś kiedyś kupić coś mocniejszego, a że 100W tańsze to ja nie wiedziałem. Tylko sprawa jest taka (ja się nie znam), że jak odejmiesz lampy, to nie będzie gorzej grać zwłaszcza na przesterze? Bo chyba wiesz jaki jest przester na zimnych lampach, zaraz po włączeniu wzmacniacza? Także nie wiem czy odjęcie lamp nie zaszkodzi headowi na brzmieniu.
Schecter Demon & Schecter Synyster Gatets Custom-S -> Maxon OD808 -> Marshall Valvestate 8100 -> Strymon Big Sky -> Marshall 1936

Awatar użytkownika
MADDOG
Doradca
Posty: 845
Rejestracja: 07-07-2010 17:31

11-08-2012 23:03

Pomyśl AveX.
Furę pełną węgla i ciężką jak cholera ciągną cztery konie.
Co się stanie kiedy tę samą furę będą ciągły tylko dwa?
Nigdy nie wyciąga się lamp mocy ponieważ tak a nie inaczej wykonane jest trafo głośnikowe dobierane pod kwartet i trafo sieciowe o takiej a nie innej wydajności prądowej i konkretnym napięciu .
A paka która ma 16 ohm zawsze zagra ciszej kiedy ja podepniesz pod 8 ohm na wzmaniaczu.

Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

11-08-2012 23:16

Dobra, kij, będe sie targował o te 50 watt w takim razie :P

Dzięki wszystkim za odp :)
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

Awatar użytkownika
malyguit
Moderator
Posty: 1649
Rejestracja: 10-05-2010 18:34

12-08-2012 16:31

Z tymi Ohmami bym nie kombinował za bardzo. Raz że to lampiak a nie tranzystor i nic ciszej nie będzie, a dwa że zmieni sie charakter brzmienia. W Marshallach dodaje to górkę. Z praktyki mogę natomiast Ci doradzić że te greenbacki będą dobrze smigać na 100W headzie. Znajomy mój tak gra na Orange Rockerverb 100 i nie oszczędza gały. Z drugiej strony lepiej zapłacić więcej i mieć 50W wzmak.

Awatar użytkownika
mice
Posty: 307
Rejestracja: 11-09-2011 14:26

12-08-2012 17:35

Różnica między 1959 SLP, a 1987 to tylko końcówka, 4 lub 2 EL34.
50W a 100W to tylko 3dB.
Tyle, że 1959 jest cięższy, większy i mniej poręczny ;d
Mógłbyś próbować z jakimś power brake'em.
Jak byś dołożył powiedzmy 8Ohm 100W opornik do kolumny(jeżeli jest 8Ohm kolumna) szerogowo lub równolegle i przełączył na 16 lub 4Ohm wyjście to moc rozłoży się po połowie na opornik i kolumne :d
Obrazek

Awatar użytkownika
MADDOG
Doradca
Posty: 845
Rejestracja: 07-07-2010 17:31

12-08-2012 17:52

malyguit pisze:Z tymi Ohmami bym nie kombinował za bardzo. Raz że to lampiak a nie tranzystor i nic ciszej nie będzie,


:D

Cytat:
,,Aby wyjaśnić ujemne skutki niewłaściwego doboru impedancji posłużymy się przykładem. Wyobraźmy sobie wyidealizowane kolumny o impedancji 8 omów oraz wyidealizowany wzmacniacz o zerowej impedancji wyjściowej i mocy 50W na obciążeniu 8 omów. Wartości prądu i napięcia potrzebne do oddania takiej mocy na 8-omowej kolumnie to odpowiednio 2,5A oraz 20V. Załóżmy jeszcze, że są to maksymalne wartości prądu i napięcia jakie wzmacniacz jest w stanie oddać do obciążenia. Zobaczmy co się stanie kiedy w tym wyidealizowanym systemie zaczniemy zmieniać impedancję kolumn. Jeśli impedancja zostanie zmieniona na 4 omy, to aby wzmacniacz oddał 50W potrzebny będzie prąd 3,54A i napięcie 14,14V. Natomiast jeśli impedancja zostanie zmieniona na 16 omów do oddania 50 watów potrzebny będzie prąd 1,76A i napięcie 28,28V. Ale jak wcześniej pisaliśmy wartość prądu równa 2,5A i wartość napięcia równa 20V są wartościami maksymalnymi jakie może wytworzyć nasz przykładowy, wyidealizowany wzmacniacz. Tak więc ani na obciążeniu 4-omowym ani na obciążeniu 16-omowym nie da sie uzyskać 50W mocy, lecz tylko 25W mocy. W jednym przypadku ograniczeniem będzie maksymalny prąd dostępny ze wzmacniacza, a w drugim przypadku maksymalne dostępne napięcie.

sgt666
Posty: 55
Rejestracja: 28-06-2012 18:55

12-08-2012 18:24

piotrek534 pisze:Pomyśl AveX.
Furę pełną węgla i ciężką jak cholera ciągną cztery konie.
Co się stanie kiedy tę samą furę będą ciągły tylko dwa?
Nigdy nie wyciąga się lamp mocy ponieważ tak a nie inaczej wykonane jest trafo głośnikowe dobierane pod kwartet i trafo sieciowe o takiej a nie innej wydajności prądowej i konkretnym napięciu .
A paka która ma 16 ohm zawsze zagra ciszej kiedy ja podepniesz pod 8 ohm na wzmaniaczu.



Taaa, nigdy. A redukcje w takim chocby marszalku 6100 to widzial?

Awatar użytkownika
malyguit
Moderator
Posty: 1649
Rejestracja: 10-05-2010 18:34

12-08-2012 18:39

No zgadza się, tylko może nastąpić przeciażenie i uszkodzenie transformatora głosnikowego.Tego natomiast nie uwzgledniłeś. Moje uwagi są z praktycznego punktu widzenia. Więc nie idealizujmy. Jak masz taki sprzęt, zakładam że masz, to po próbuj na własną odpowiedzialność.

Awatar użytkownika
mice
Posty: 307
Rejestracja: 11-09-2011 14:26

12-08-2012 19:04

sgt666 pisze:
piotrek534 pisze:Pomyśl AveX.
Furę pełną węgla i ciężką jak cholera ciągną cztery konie.
Co się stanie kiedy tę samą furę będą ciągły tylko dwa?
Nigdy nie wyciąga się lamp mocy ponieważ tak a nie inaczej wykonane jest trafo głośnikowe dobierane pod kwartet i trafo sieciowe o takiej a nie innej wydajności prądowej i konkretnym napięciu .
A paka która ma 16 ohm zawsze zagra ciszej kiedy ja podepniesz pod 8 ohm na wzmaniaczu.



Taaa, nigdy. A redukcje w takim chocby marszalku 6100 to widzial?

Człowieku, nie ma opcji, żeby w SLP wyciągać część lamp bo urwie od internetu. Nie komplikuj i nie wydziwiaj.
Po prostu nie zrozumiałeś.
Obrazek

sgt666
Posty: 55
Rejestracja: 28-06-2012 18:55

12-08-2012 19:26

Ironia ironią, ale autor to sie za wiele z tego nie dowie.

Awatar użytkownika
AveX
Doradca
Posty: 174
Rejestracja: 09-09-2009 20:54

12-08-2012 19:30

A czy te dwie EL34 w tą czy w tą nie zmienią brzmienia wzmacniacza ?
ObrazekObrazekObrazek
Gibson Les Paul 1958 Standard Custom Shop -- Fender American Stratocaster Custom '69 Pups

Awatar użytkownika
mice
Posty: 307
Rejestracja: 11-09-2011 14:26

12-08-2012 19:50

Niektórzy twierdzą, że tak, niektórzy, że nie.
Powiedzmy, że tu coś poczytasz :D :
http://www.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=18894
Obrazek

Awatar użytkownika
MADDOG
Doradca
Posty: 845
Rejestracja: 07-07-2010 17:31

12-08-2012 19:54

sgt666 pisze:Taaa, nigdy. A redukcje w takim chocby marszalku 6100 to widzial?


Jaka redukcja ??????????
Jaki 6100 ????????
Czytaj dokładnie temat.

@AveX :

Tak jak w wątku z innego forum.
Brzmienie jeśli ulegnie zmianie to w bardzo małym stopniu , tu raczej chodzi o rozkręcenie mastera i wydobycie z lampy tego co najlepsze.Do tego dobra i skuteczna paka załatwi sprawę .
No i nie mówiąc o tym czy ma się ,,To'' w łapie czy nie ;)

sgt666
Posty: 55
Rejestracja: 28-06-2012 18:55

12-08-2012 20:05

Sam sie dowiedz jaki. Pieprzysz bzdury, nie pierwszy raz zreszta i na zwrocenie uwagi ze w praktyce jest nieco inaczej niz Ci sie wydaje reagujesz chamstwem. Mnie to nie przeszkadza w sumie, bo to Ty wychodzisz na ignoranta.

Wróć do „Wzmacniacze gitarowe”