SajmoNSnare
Posty: 6
Rejestracja: 21-09-2022 12:58

29-11-2022 11:28

Witam,
Jakiś czas temu zakupiłem pierwszego elektryka z piecem i innym osprzętem potrzebnym do katowania wiosła.
Jako że jestem nałogowym samoukiem wziąłem się do szukania wiedzy na temat obsługi gitary. Poznałem już postawy takie jak najłatwiejsze chwyty, podstawę kostkowania czy liźnięcie tematu legato.
Teraz pytanie. Na czym się skupić? Gra akordowa wychodzi mi już jako tako dobrze, ale nie wiem jak wziąć się za 'poważniejsze granie'. Katowanie tabów to dobry sposób? Czy może skupić się na technice i teorii muzyki?
Z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
jpk
Moderator
Posty: 1786
Rejestracja: 18-07-2017 08:20

29-11-2022 12:20

Skup się na graniu. Nieważne jest, czy będziesz to robił z nut, z tabów, czy ze słuchu. Na pewno masz jakieś swoje ulubione utwory - naucz się je grać zarówno akordowo, jak i solowo.
Jeżeli jeszcze nie zainwestowałeś w looper, to polecam szybko nadrobić te zaległości, według mnie nic nie sprawia większej radości niż granie z samym sobą... :-)

I jeszcze jedna uwaga: nie staraj się brzmieć jak Twój idol. Ani z ręki, ani ze sprzętu tego nie wyciągniesz, więc się nie stresuj i graj po prostu po swojemu.
https://www.youtube.com/channel/UCROb21-pRhF5vp2j1Mp00UQ
https://soundcloud.com/user-701929647

Marshall CODE 25C, Blackstar ID:Core 20, JOYO Zombie, VOX MV-50 Clean
Mooer GE100, ZOOM G1 Four, ZOOM MS-50G, NUX AmpAcademy
HB SC-550, Gretsch 2210, HB ST-70RW, HB MR_Classic

Awatar użytkownika
xPaJaCx
Posty: 160
Rejestracja: 13-05-2018 14:50

02-12-2022 18:28

Ja bym nawet rozszerzyl to co kolega pisal. Nie staraj sie szukac idoli. Nie zawezaj sie, bo pozniej skonczyc mozesz jako ksero swojego idola i bedziesz sie starac brzmiec jak on. Moze ci sie cos podobac ale non stop rozwijaj sie i szukaj nowych styli. Eksperymentuj z brzmieniem ;-)
Zobacz tańczą policjanci
Facet z teczką trochę krwawi
Tu jest ławka, zdejmij bluzkę
Wypalimy całą trawę