Qedwef
Posty: 2
Rejestracja: 12-08-2022 18:56

12-08-2022 19:57

Ibanez Gio GRX40
Cześć, wiem, że pytania mogą być abstrakcyjne, lecz mam w planach kupić swoją pierwszą gitarę elektryczną, a jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o ten temat, także mam killa pytań. Czy w zestawie jest kabel, którym należy podłączyć do siebie wzmacniacz i gitarę? Jeżeli nie, to czy znajduje się on w zestawie z wzmacniaczem czy muszę kupić osobno? Czy ta gitara na początek jest w porządku? Planowałem zakup yamahy pacifica 112, ale ponoć ich wadą fabryczną jest krzywy gryf... Kiedyś słyszałem, że nową gitarę trzeba zanieść do lutnika (nie wiem, czy to prawda), ale czy to konieczne? Nie ukrywam, że po kupieniu gitary chciałbym od razu na niej grać. Ostatnie pytanie może jest głupie, ale czy mogę elektryczną gitarę nastroić za pomocą aplikacji na telefon? Na youtube widziałem, że jakiś facet stroił swoją gitarę elektryczną "na oko" tak jak mu się wydawało, ale wiem, że mi by to totalnie nie wyszło, a oprócz tego ludzie jeszcze mieli jakieś urządzenie, które bodajże nazywało się "tuner", ale korzystanie z niego póki co wydaje mi się czarną magią.
Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
jpk
Moderator
Posty: 1786
Rejestracja: 18-07-2017 08:20

12-08-2022 21:50

Qedwef pisze:Czy ta gitara na początek jest w porządku?

Taka sama dobra, jak każda inna. Seria GIO nie cieszy się specjalnym szacunkiem, ale dla osoby o niesprecyzowanych wymaganiach powinna być OK.

Qedwef pisze:Czy w zestawie jest kabel, którym należy podłączyć do siebie wzmacniacz i gitarę?

Nawet jeżeli jest, to najczęściej jest to kabel bardzo mizernej jakości. Często bardzo szumi, a bywa, że ma efekt mikrofonowy, tzn. stukanie w kabel jest słyszalne w głośniku. Kabel, który na pewno nadaje się do użycia jest w granicach 40 zł za 3 metry. Za 150 zł też nie polecam - do grania w warunkach domowych są to niepotrzebnie wyrzucone pieniądze.