Norbert95
Posty: 2
Rejestracja: 13-06-2022 21:42

14-06-2022 15:12

Witam, mam ochote od dłuższego czasu zabrać sie za nauke gry na gitarze klasycznej i mam do was kilka pytań. Od razu prosze o wyrozumiałość ponieważ jestem zielony w tym temacie aczkolwiek coś nie coś kojarze. Mieszkam na terenach wiejskich i o nauczyciela bardzo trudno a wiem że mógłbym sie nauczyć sam byle by znać podstawy co robić a czego nie robić.
!!! Jestem leworęczny i nie ma możliwości nauki na praworęcznej, poprostu moje półkule nie są przystosowane do takich zmian !!!
Budżet 1000zł chce gitare dobrej w miare jakości żeby od początku nauki słyszeć dźwięki które prawdziwa gitara powinna wydawać.
1.Gdzie w Krakowie/okolicach dostane gitare dla leworęcznych oraz rade że ta gitara będzie dla mnie (chodzi o rozmiar) (Tryton Music odpada)
2.Czy są jakieś dobre podręczniki z chwytami z podstawami coś co pozwoli wystartować w dobrym kierunku lub filmy?
3. Czy od was dowiem że czego nie robić na początku i jakich błędów nie popełniać ? Albo co zrobić na początku zanim wezme gitare do ręki ?

Jeśli pisze w złym dziale prosze przerzucić.
Z góry wszystkim dziękuje którzy chcą pomóc.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jpk
Moderator
Posty: 1791
Rejestracja: 18-07-2017 08:20

14-06-2022 23:59

Pytanie zasadnicze: czy jesteś pewien, że chcesz grać na gitarze klasycznej? Zdania na ten temat są podzielone, ja osobiście uważam, że gitara klasyczna służy do grania muzyki klasycznej, a nie ogólnie pojętej rozrywkowej. Do nauki zdecydowanie preferuję gitarę docelową, czyli z założenia przeznaczoną do takiego rodzaju muzyki, jaki masz zamiar w przyszłości grać.

Jeżeli jednak rzeczywiście decydujesz się na klasyka, to tradycyjna gitara klasyczna jest symetryczna, siodełko mostka jest prostopadłe do osi gitary i nie ma żadnego problemu z przełożeniem strun. Rozmiar - zakładając, że masz więcej niż 12 lat - zdecydowanie 4/4, czyli menzura 650 mm.