DrGonzo

30-01-2021 10:06

Na wstępie sorry za lamerskie pytanie, ale będę brał się za temat po raz pierwszy i jestem w tym kompletnie zielony. Przede wszystkim szukam w miarę uniwersalnego mikrofonu, którym nagram jednocześnie wokal i gitarę elektroakustyczną (Epiphone ej 200). Mam przy kompie kartę muzyczną EMU 0404, która ma wejścia na jack i mikrofonowe, więc chyba przydałoby się z tej karty w końcu skorzystać. Polecicie coś w miarę rozsądnej cenie (powiedzmy do 400, 500 zł), co pozwoli na niezłe wykorzystanie karty i da dobry efekt końcowy. Widziałem różne polecenia (Behringer C-2, Rode M3) i z tego wszystkiego już sam nie bardzo wiem co wybrać ;)

DrGonzo

14-02-2021 18:35

Kupiłem Rode M3. Zaczynam coś tam nagrywać. Generalnie chodzi mi o to, by jak najlepiej brzmiało zestawienie: wokal + gitara nagrywane jednocześnie na mikrofon (mniej preferowana opcja to: elektroakustyk po kablu plus dograny wokal).

Nagrałem taki prosty 4-akordowy kawałek Blue October z moim (pożal się boże :) wokalem i prócz oczywistych braków wokalnych i potknięć innych mam kilka pytań:

1) Dlaczego mikrofon nagrywa mi w mono?
2) Dlaczego gitara brzmi tak tępo i jakoś kompletnie się nie przebija (kwestia ustawienia mikrofonu, grania palcami, ustawień preampu w gitarze?)
3) Jak to wszystko podrasować? Chętnie pooglądam jakieś poradniki i posłucham wszystkich rad.

LINK do nagrania:
https://drive.google.com/file/d/1snlqBKfTUWYrf2SFz0zjvItrtLBqrQE6/view?usp=sharing

Nagrywałem to w Audacity w obróbce korzystając tylko z redukcji szumu i normalizacji (wykorzystałem domyślne parametry).

Mój sprzęt to mikrofon Rode M3 podłączony do EMU 0404 i gitara Epiphone EJ200 ce

Dzięki z góry za wszelkie rady. Jeśli trzeba będzie coś dopytać to nie ma problemu.

Awatar użytkownika
malyguit
Moderator

16-02-2021 20:07

1 Mikrofon nie nagrywa, tylko służy do nagrywania. Nagrywasz programem i w nim ustawiasz jak to nagrywasz.