Temek
Posty: 1
Rejestracja: 23-11-2020 19:50

24-11-2020 13:04

Witam.
Chciałbym nauczyć się grać na gitarze. Ostatnio dużo o tym myślę i jestem prawie zdecydowany, ale nurtuje mnie pewna rzecz. Całe życie myślałem, że żeby grać na gitarze elektrycznej najpierw trzeba umieć grać na gitarze klasycznej/akustycznej, czy to faktycznie prawda, czy po prostu to sobie wymyśliłem i jakie ewentualnie są wady i zalety takiej kolejności (najpierw np. gitara klasyczna, a potem elektryczna). Czytałem też ostatnio parę artykułów na temat zaczynania gry na gitarze i wszyscy pisali, że nie jest niczym złym zaczynać od elektrycznej, ale oni polecają zacząć od gitary właśnie np. klasycznej. Jestem rozbity i nie wiem co zrobić, bo nie znam się na tym kompletnie, proszę o pomoc i opinię.

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2660
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

24-11-2020 14:30

A jeśli zechcesz nauczyć się jeździć samochodem, zaczniesz od tramwaju? Tak na logikę ;-)

Jeżeli wiesz czego chcesz, tego się ucz. Klasyk to zupełnie inny rodzaj gitary - szeroki, płaski gryf, miękkie nylonowe struny. Dlatego wielu twierdzi, że od tego warto zacząć. Jednak jeśli masz w sobie duszę elektryka, szybko się zanudzisz. Akustyk już ciut bardziej podobny - gryf podobny, stalowe struny, ale... wciąż gra się zupełnie inaczej, zupełnie inne rzeczy. Tak więc - chcesz elektryka - graj elektryka.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

acoto
Posty: 1085
Rejestracja: 12-06-2013 12:27

25-11-2020 09:15

samochód i tramwaj ? imho kijowa analogia ;-)

Ja bym powiedział: hatchback, sedan, kombi.

Z doświadczenia: każdy "normalny" gitarzysta radzi sobie na każdej gitarze. Wcześniej czy póżniej trzeba wziąć do łapy nieznane dotąd gatunki :-D .
Chcąc imponować przy ognisku zaczął bym od akustyka :!:
[color=#00BFBF]sprzedam/zamienię: , Vantage Avenger 310 (SD invader)[color=#00BFBF][/color]

Awatar użytkownika
6nt