romeyoo007ok
Posty: 3
Rejestracja: 03-10-2020 13:10

05-10-2020 13:09

Witam: pytanie laika:
1 pytanie jakie struny do klasyka wybrać? bo można kupić za 20 a można za 40 ale i po 100 zł czym one się będą różniły. Jestem laikiem w tym temacie, jak dobrać do klasyka struny? może ktoś się wypowie kto ma do czynienia ze strunami?
2 Czy gryf w gitarze która ma pręt klasyczna , po zdjęciu strun można uszkodzić? Np. chciałbym wyczyścić podstrunnice. Zdejmować wtedy wszystkie struny czy część zostawić ?

Wybierałem gitarę klasyczną miałem na oku 3 Miguel Esteva Natalia, Yamaha c 30 lub c 40. Szukałem do 450zł używane lub nowe. ale znalazłem w bardzo fajnej cenie salvador cortez cc-10 czy to dla początkującego gitarzysty będzie dobry sprzęt, bo one cenowo są kilkaset zł droższe od tych poprzednich. ale mało informacji mam na temat tej gitary. c 40 II cenowo podobnie do salvadora a która rzeczywiście lepsza? Ktoś może się wypowiedzieć?

Grzewho
Posty: 72
Rejestracja: 02-10-2017 22:40

20-10-2020 19:09

Witam
Jeśli idzie o struny to opinii będzie tyle ilu grających na gitarze, więc moje wskazówki:
Twarde naciągi! (Oczywiście do gitar klasycznych). Brzmią głośniej i po prostu lepiej.
Jeśli kupisz gitarę z cedrowym topem to violiny mogą być z fluorocarbonu.
Jeśli ze świerkowym to może być rektyfikowany nylon na violiny.
Moje typy to d’addario lub savarez – czyli nie te najtańsze. Nie przekonałem się jak dotąd do Hannabach. D’diaddario - nie mam ulubionego typu ostanio sprawdzam 80/20 bronze (ciekawe brzmienie). Savarez - mój typ to basy cantinga, wreszcie bas brzmi jak powinien z violinami new cristal lub alliance.