Orzeszek
Posty: 33
Rejestracja: 31-01-2012 11:52

11-03-2020 17:41

Witam,
Chciałbym zakupić słuchawki studyjne by podłączyć je do interfejsu audio, ponieważ podczas nagrywania gdy mam wyjście dźwięku ustawione na głośniki w laptopie to są lekkie opóźnienia.
Jakie słuchawki będą lepsze do nagrywania? Otwarte czy zamknięte?
I jakie dokładnie polecicie?
Budżet do 200+/-
Oczywiście im taniej tym lepiej

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

12-03-2020 08:54

Jak do 200 zł, to Superlux HD681 evo. Połowa tego budżetu, a warte 3 razy więcej. Mam, wiem co piszę. Pół internetu przeczytałem zanim kupiłem, a budżet miałem znacznie większy na to ;-)
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

Orzeszek
Posty: 33
Rejestracja: 31-01-2012 11:52

12-03-2020 09:59

Są lepsze niż AKG K72?

sss
Moderator
Posty: 2438
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

13-03-2020 00:19

Nie ma najlepszych. Dla 6nt to superluxy. Ja je odesłałem. Nie to, że są złe. W swojej cenie są na pewno bardzo dobre. Szczególnie, jeśli ktoś szuka dźwięku efektownego.

Moim zdaniem bez sensu jest rozważanie takich słuchawek jeżeli K240 kosztują 100 zł drożej. Procentowo to dużo. Kwotowo już nie a to już jest kultowy model. Niedawno były na Amazonie K240mkII za ok. 210 zł z przesyłką.

Te rozważania przypominają mi np. dyskusje jak dobry może być np
Harley Benton w stosunku do Gibsona z tym, że Gibson jest 10 razy droższy i warto rozważać tańszą alternatywę.
Jeśli byłby droższy o 80-100% od HB większość fanów HB grałaby na Gibsonach. Jeśli sprzęt renomowany jest nieco droższy warto go wziąć pod uwagę przy czym trzeba zdawać sobie sprawę, że często przy porównaniu one by one te 5ańsze słuchawki czy kolumny wygrywają bo są zaprojektowane specjalnie aby takie porównanie wygrać. 8naczej jest po obcowaniu z ich dźwiękiem po kilka godzin dziennie.

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

13-03-2020 08:48

sss - zaciekawiłeś mnie. Co znaczy "dźwięk efektowny"? Te Superluxy mają płaską charakterystykę, nie podbijają niczego. Wręcz mój starszy syn stwierdził, że takich nie che, bo "mają słabe basy" ;-), a on chciał do słuchania, nie do grania.

Zgadzam się z jednym - to kwestia mocno indywidualna czego oczekujesz. Mnie kultowość słuchawek nie rusza - ja chciałem, żeby były wygodne przy dłuższym graniu, dobrze przenosiły dźwięk gdy gram na multiefekcie i żeby były przyzwoicie wykonane, nie rozleciały się po miesiącu. Superluxy mam już... ze dwa lata może. Wyglądają jak nówki (bez przesady), a grają tak jak potrzebuję.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

sss
Moderator
Posty: 2438
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

13-03-2020 14:02

Evo jak i Evo II mają potężnie podbity bas i dołek na wyższym basie i dole średnicy. Wokale są nieco schowane. To nie są słuchawki z liniową charakterystyką. Są fajne do filmów, gier. Do dynamicznej muzyki bo dają łupnięcie. Poza tym sława tych słuchawek bazuje na ich wejściowych wersjach sprzed kilku lat. 6-7 może 8 lat temu te słuchawki były inne. Pozostał model i wygląd ale dźwięk z każdym rokiem zjeżdża w dół. Firma zdobyła rynek a teraz zarabia.
To znaczy tak jak powiedziałem wcześniej to są bardzo dobre słuchawki w swojej cenie ale na pewno nie są ani liniowe ani nie udają słuchawek studyjnych.
Jeśli chodzi o słuchawki studyjne to jeszcze dzieli się je na te do nagrywania i te do miksowania. Pierwsze powinny być zamknięte ( jeśli nagrywamy przez mikrofon to jest to wymóg konieczny) a do miksowania używa się otwartych.

Mówisz masz je dwa lata. Ja kupiłem AKG K 141 chyba w 1989 roku i sprzedałem je chyba za 250 zł ze trzy lata temu z oryginalnym kablem. K66 już były gorsze. Jakieś 12 lat kabel wytrzymał. Syn używa teraz K514 ale te pomimo wysokiego komfortu przy ciągłym użytkowaniu po 3-8 h dziennie niewytrzymują. Pady się zużywają ale tu jest bardzo szczegółowy dźwięk i używa ich do gier. Twierdzi, że w Ceesie słyszy więcej szczegółów i to mu pomaga :D Jak założysz k514 i swoje Evo to zobaczysz jak mocno mają podbity bas.

Naprawdę przy różnicy w cenie 80 zł jaka ostatnio była pomiędzy evo2 a k242II warto się przekonać dlaczego świat branży muzycznej bazuje na kilku firmach. Oczywiście można kupić potem superluxy i cieszyć się tym co oferują.

To wszystko teoretyczne rozważania fascynatów bo na jakość nagrania w domu gitary elektrycznej na interfejsie czy multi i na słuchawkach czy to będą jakieś za 100 zł czy za 200 czy za 400 nie będzie wpływu i nie ma co tutaj doktoratów pisać. Z mojego domowego i małego doświadczenia wynika, że do sprawdzania nagrania w domu warto używać kilku różnych torów audio i używać słuchawek takich jak się lubi a dźwięk zweryfikować dodatkowo w innym torze.

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

14-03-2020 21:28

Autentycznie nie wiem skąd ta opinia o "podbijaniu basu"... nic takiego nie zauważyłem. Próbowałem na tym oglądać filmy, ale właśnie przez brak basu były do tego za płaskie... Może inne masz na myśli? W sensie inny model?
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

akademiadzwieku
Posty: 9
Rejestracja: 19-09-2019 13:19

23-04-2020 12:46

Cześć,
Poczyniliśmy dosyć obszerny artykuł w tym temacie i wyczerpuję on temat wątku, zapraszamy!
Jakie słuchawki do produkcji muzycznej?

Awatar użytkownika
jpk
Moderator
Posty: 1786
Rejestracja: 18-07-2017 08:20

23-04-2020 13:41

Artykuł rzeczowy, ciekawy i na pewno zawierający dużo użytecznych informacji. Dla profesjonalistów.
Jednak stwierdzenie, cyt: "Najniższy próg, w którym możemy szukać sensownych słuchawek studyjnych, zaczyna się od ok. 500 zł. Trudno znaleźć modele o odpowiednich właściwościach poniżej tej kwoty.", w świetle faktu, że niejeden z uczestników tego forum w tej kwocie zmieścił się z CAŁYM swoim sprzętem jest dla mnie nieco irytujące. Pamiętaj o jednym - to NIE jest forum dla profesjonalistów.
https://www.youtube.com/channel/UCROb21-pRhF5vp2j1Mp00UQ
https://soundcloud.com/user-701929647

Marshall CODE 25C, Blackstar ID:Core 20, JOYO Zombie, VOX MV-50 Clean
Mooer GE100, ZOOM G1 Four, ZOOM MS-50G, NUX AmpAcademy
HB SC-550, Gretsch 2210, HB ST-70RW, HB MR_Classic

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

23-04-2020 15:45

A ja się z tą tezą całkowicie zgadzam. Jeśli ktoś się bierze za produkcję muzyczną, zdecydowanie musi szukać sprzętu do tego odpowiedniego. Jeśli ktoś, jak większość nas tu na forum, amatorsko sobie pogrywa - ten artykuł może być dla niego tylko ciekawostką. Wartą uwagi (bo warto wiedzieć więcej), ale jednak ciekawostką.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

Wróć do „Gitara i komputer”