fkonopka
Posty: 19
Rejestracja: 16-10-2014 19:12

07-07-2019 18:23

Cześć.
Kupiłem sobie ostatnio gitarę w sklepie internetowym.
Pograłem na niej z godzinkę podjarany po czym oglądając gitarę, zauważyłem 10cm pękniecie na płycie.
Nie wiem co robić,czy zadzwonić do sklepu i powiedzieć o tym czy może zwrócić ją bez podania przyczyny mając nadzieje że tego nie zauważą. (Bo cięzko to dostrzec.)
Dziwnie się złożyło bo gitara była na promocji. z 5k na 3600. Może dlatego ,,,,nie wnikam.
Co byście zrobili na moim miejscu?

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

07-07-2019 18:49

No błagam... Gitara nowa ma być nowa, bez uszkodzeń. Graj uczciwie - reklamacja.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

Awatar użytkownika
jpk
Moderator
Posty: 1786
Rejestracja: 18-07-2017 08:20

07-07-2019 18:56

Zdecydowanie popieram. Ja bym odesłał z kulturalnym, acz zdecydowanym komentarzem. Jeżeli nie minęło jeszcze 14 dni, to nie ma siły, kasę muszą zwrócić. Zakładam oczywiście, że w "promocji" nie było absolutnie żadnej wzmianki o możliwym uszkodzeniu... :-)
https://www.youtube.com/channel/UCROb21-pRhF5vp2j1Mp00UQ
https://soundcloud.com/user-701929647

Marshall CODE 25C, Blackstar ID:Core 20, JOYO Zombie, VOX MV-50 Clean
Mooer GE100, ZOOM G1 Four, ZOOM MS-50G, NUX AmpAcademy
HB SC-550, Gretsch 2210, HB ST-70RW, HB MR_Classic

fkonopka
Posty: 19
Rejestracja: 16-10-2014 19:12

07-07-2019 18:57

Kurde myślę cały dzień właśnie i nie wiem co robić, bo nie popatrzyłem przy kurierze i różne myśli mi się nasuwają :)
EDIT: przemyślałem sprawę i zrobię tak jak piszecie reklamację.
Dzięki.

Karls
Posty: 576
Rejestracja: 26-07-2018 12:01

07-07-2019 20:13

Nawet nie reklamację - rękojmia za niezgodność towaru z opisem. Jak rozumiem w opisie towaru nie było mowy o żadnych uszkodzeniach (nie jest to żaden b-stock itp).
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy, tak pełni wątpliwości."
Zapraszam na forumowy kanał Discord: https://discord.gg/RzwFW8d

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

08-07-2019 10:09

Karls pisze:Nawet nie reklamację - rękojmia za niezgodność towaru z opisem. Jak rozumiem w opisie towaru nie było mowy o żadnych uszkodzeniach (nie jest to żaden b-stock itp).


Dobra, to wyjaśnij teraz mnie, prawnikowi, co to jest "rękojmia za niezgodność towaru z opisem"? Grzebię w przepisach i nie znajduję... Przekopuję się kolejny raz (wciąż nieco dusząc się ze śmiechu) i nadal nic. Tzn. nie nic - znajduję co najmniej dwie instytucje prawne które w tym zdaniu pomieszałeś. Nawet trzy. I to kompletnie bez sensu. A prosiłem parę razy - dawaj rady tam, gdzie masz pojęcie o meritum...

fkonopka - normalnie odeślij z pismem, że gitara dotarła uszkodzona, ale uszkodzenie zauważyłeś po chwili grania. Jeśli sklep normalny, uczciwy (a zapewniam - większość takich jest), to jeszcze Cię przeproszą. Określ tylko czego oczekujesz - naprawy, zwrotu pieniędzy czy dostarczenia przedmiotu wolnego od wad. Zadzwoń też do nich, jeśli masz z nimi dobry kontakt telefoniczny. Ja zawsze w takich przypadkach wolę tez porozmawiać, ale to już zależy od kontaktu.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

sss
Moderator
Posty: 2438
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

08-07-2019 10:27

jpk pisze:Zdecydowanie popieram. Ja bym odesłał z kulturalnym, acz zdecydowanym komentarzem. Jeżeli nie minęło jeszcze 14 dni, to nie ma siły, kasę muszą zwrócić. Zakładam oczywiście, że w "promocji" nie było absolutnie żadnej wzmianki o możliwym uszkodzeniu... :-)



Nie nie tak nie można robić. Jeśli chce się zwrotu w ramach 14 dni to się zwraca jak gdyby nigdy nic bo jest to zwrot towaru, który nam nie odpowiada a nie dlatego, że jest uszkodzony. Jeżeli jest uszkodzony, posiada ślady używania to wartość może być pomniejszona zgodnie ze stopniem zużycia.

Reklamacja oznacza (ale nie na pewno) próbę naprawy bo sprzedawca zwróci się do producenta (zrzuca z siebie odpowiedzialność).

Rękojmia jest roszczeniem w stosunku do sprzedawcy. Myślę, że może się tu bronić bo pęknięcie 10cm jest spore i chyba powinno być zauważone przy odbiorze (chyba bo tego nie widzimy).

Pytanie - czy było jakieś wskazanie do upustu prawie 30% - powystawowa, b-stock, leżak magazynowy itp. itd. No i zależy jaki to sklep - duża sieciówka, mały prywatny itp. Masz linka do oferty albo zrobiłes screena? Ja zawsze tak robię jeśli kupuję "super ofertę".

Ja nigdy nie zakładam złej woli sklepu (chociaż czasem na pewno się to zdarza). Dal mnie są dwa wyjścia:

1. Odesłanie w ramach zwrotu 14 dni bez podania przyczyny.
2. Kontakt ze sklepem i próba uzgodnienia zwrotu. Jeśli to sieciówka na 99% to się uda. Z mojego doświadczenia sprzedawca woli zwrot w ramach 14 dni bo tez ma święty spokój. Gorzej jak jest to mały lokalny sklep prywatny. Tutaj bywa czasem gorzej...

Opcja próby zwrotu z pretensjami do sprzedawcy może skończyć się sporem, który zajmie kupę czasu i nerwów. Przechodziłem w ostatnich latach dwie procedury reklamacyjne gitar i nie było to proste. W jednym przypadku uzyskałem zwrot ale straciłem 15% ceny (nie była to strata bo reklamowałem po 20 miesiącach grania no ale jednak) a za drugim uzyskałem co chciałem ale gitara była odsyłana 3 krotnie i trwało to kilka miesięcy.

sss
Moderator
Posty: 2438
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

08-07-2019 10:28

6nt pisze: Zadzwoń też do nich, jeśli masz z nimi dobry kontakt telefoniczny. Ja zawsze w takich przypadkach wolę tez porozmawiać, ale to już zależy od kontaktu.


O tototo :-)

Karls
Posty: 576
Rejestracja: 26-07-2018 12:01

08-07-2019 12:25

6nt - trochę temat nie o tym, bo mam pomóc koledze a nie Cię uczyć ;). Także tylko linka podeślę do tego co miałem na myśli, żeby nie zaśmiecać, poczytaj sobie https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/t ... y-fizyczne
Jak potrzebujesz coś więcej to nie róbmy OT - pisz na priv.
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy, tak pełni wątpliwości."
Zapraszam na forumowy kanał Discord: https://discord.gg/RzwFW8d

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

08-07-2019 15:15

Karls pisze:6nt - trochę temat nie o tym, bo mam pomóc koledze a nie Cię uczyć ;). Także tylko linka podeślę do tego co miałem na myśli, żeby nie zaśmiecać, poczytaj sobie https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/t ... y-fizyczne
Jak potrzebujesz coś więcej to nie róbmy OT - pisz na priv.


Przeczytałeś chociaż tego bryka, do którego tu link wkleiłeś? Widzę, że nie. Przeczytaj, a potem raz jeszcze - nie piernicz głupot na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia. Bo to nie jest pomoc koledze, jak już wielokrotnie Ci pisałem, tylko wręcz przeciwnie. Mieszasz, uniemożliwiasz rzeczywistą pomoc, bo czasem ludzie nawet strasznie głupie teksty biorą pod uwagę i zaczynają na ich temat się zastanawiać. Mnie uczyć? Najpierw sam się naucz CZEGOKOLWIEK. Bo tu akurat trafiłeś bardzo źle.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

Karls
Posty: 576
Rejestracja: 26-07-2018 12:01

08-07-2019 16:54

Wiem o co Ci chodzi, po prostu czepiasz się słów. Chodziło mi o ogólny sens - reklamacje 90% ludzi kojarzy z gwarancją, a tu wyraźnie się należy rękojmia bo produkt była wadliwy od samego początku a nie uległ uszkodzeniu w trakcie eksploatacji. Czemu obstaję tu przy rękojmi? Dwa powody - po pierwsze jest to ustawowo regulowana sprawa, więc sprzedawca się nie wykręci. W gwarancji można różne kruczki zawrzeć. Po drugie w wypadku rękojmi większość porządnych sklepów wymieni Ci towar na nowy zamiast naprawiać obecny jak to ma miejsce przy gwarancji, co tu wydaje się dużo lepszym rozwiązaniem. To tyle co chciałem doprecyzować. Wiem, mam tendencję do skrótów myślowych i uproszczeń, czasem nawet mylących. Po części myślę, że wynika to ze środowisk w których się obracam, gdzie raczej dominują osoby wysoko wykształcone.
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy, tak pełni wątpliwości."
Zapraszam na forumowy kanał Discord: https://discord.gg/RzwFW8d

sss
Moderator
Posty: 2438
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

08-07-2019 18:37

@Karls... Obejrzyj jakiś serial albo piwa się napij może zamiast doradzać jeśli nie wiesz o co chodzi. Wiesz co zrobi sklep jeśli w tym momencie wyjedziesz z rekojmią? Powoła rzeczoznawcę i zacznie się proces przepychanki. Tak zrobią bo taką mają procedurę obsługi rękojmi jeśli to sieciówka a jeśli nie to tak zrobią bo klient zamiast zadzwonić wyciągnął szabelkę a oni mają swoją itp. Itd. A mogą się przepychać bo klient odebrał gitarę z widoczną a nie z ukrytą wadą.

Karls
Posty: 576
Rejestracja: 26-07-2018 12:01

08-07-2019 18:41

A ile razy osobiście powoływałeś się na rękojmie, że tak piszesz? Daj spokój, internetowe mity powielasz. Wszędzie się może trafić kombinator, ale nie ma co nagle mieszać koledze, że takie postępowanie przy rękojmi jest regułą...
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy, tak pełni wątpliwości."
Zapraszam na forumowy kanał Discord: https://discord.gg/RzwFW8d

sss
Moderator
Posty: 2438
Rejestracja: 18-09-2013 12:53

08-07-2019 22:17

Karls pisze:A ile razy osobiście powoływałeś się na rękojmie, że tak piszesz? Daj spokój, internetowe mity powielasz. Wszędzie się może trafić kombinator, ale nie ma co nagle mieszać koledze, że takie postępowanie przy rękojmi jest regułą...



Gitary dwa razy reklamowałem raz skorzystałem z rękojmi. Ok. 30 zwróciłem bez tych kombinacji. To w ciągu ok. ostatnich 5 lat. Generalnie sklep nie zachowuje się przyjaźnie jeśli ktoś kilka dni po zakupie bez słowa wyjedzie z rekojmią. Najpierw się rozmawia bo być może problemu nie ma w ogóle i to trzeba sprawdzić zamiast kombinować jak koń pod górę. Tym bardziej, że wada jest widoczna a gitara odebrana od dostarczyciela bez zastrzeżeń. No i dodatkowo towar po obniżonej cenie a na jakich warunkach nie wiemy.

Karls
Posty: 576
Rejestracja: 26-07-2018 12:01

08-07-2019 22:22

Wiadomo, zawsze lepiej polubownie. To jest raczej rozważanie co będzie jak sklep nie przyjmie zwrotu, bo skoro internetowy to teoretycznie 14 dni bez uzasadnienia przysługuje.
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy, tak pełni wątpliwości."
Zapraszam na forumowy kanał Discord: https://discord.gg/RzwFW8d

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

09-07-2019 09:30

Karls - zajmuję się tym zawodowo. Na bardzo duża skalę, znacznie większą niż jedna gitarka. załatwiam sprawy między przedsiębiorstwami na dziesiątki milionów czasem, a wcześniej studiowałem, szkoliłem się i przez 20 lat pracy zdobywałem doświadczenie. Załatwiam dziesiątki, a czasem setki takich spraw rocznie, nie tylko w Polsce. Na tej podstawie mogę powiedzieć raz jeszcze z pełną świadomością - pieprzysz. Posłuchaj, jeśli nie mnie, to sss. Zacznij czytać, słuchać, uczyć się, nabywać jakiejś wiedzy, a przede wszystkim myśleć zanim zaczniesz doradzać.

W ciągu 14 dni możesz zwrócić towar, który nie nosi śladów używania. To teraz pomyśl - jeśli sklep nie uzna reklamacji (czy to na bazie gwarancji, czy rekojmi za wady, czy przepisów o niezgodności towaru z umową) bo stwierdzi, że uszkodzenie powstało z przyczyn leżących po stronie nabywcy, to jak chcesz zmusić sklep do przyjęcia zwrotu?
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

Karls
Posty: 576
Rejestracja: 26-07-2018 12:01

09-07-2019 11:33

Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post - gitara była po obniżce więc najprawdopodobniej sklep miał świadomość tego uszkodzenia i nie powstało ono już u kupującego.
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy, tak pełni wątpliwości."
Zapraszam na forumowy kanał Discord: https://discord.gg/RzwFW8d

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

09-07-2019 12:06

Karls pisze:Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post - gitara była po obniżce więc najprawdopodobniej sklep miał świadomość tego uszkodzenia i nie powstało ono już u kupującego.


Naprawdę? A gdzie wyczytałeś, że to obniżka z powodu wady, a nie promocja, jakich wiele? Bo ja jakoś tego w korespondencji nie widzę. Nie broń na siłę tego co napisałeś, tego się nie da obronić, a tylko brniesz. Ja nie mam szacunku do ludzi, którzy nie umieją się przyznać do błędu i wycofać.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

Karls
Posty: 576
Rejestracja: 26-07-2018 12:01

09-07-2019 12:12

Dyplomatycznie powie tak - mogę nie mieć racji, bo to co napisał autor jest dosyć lakoniczne, wręcz ogólnikowe. Ciągle tylko zgadujemy. Możesz Ty mieć rację, ale nie jestem w stanie tego w żaden sposób potwierdzić. Także sprawa pozostaje otwarta, zwłaszcza, że piszemy sami ze sobą, bo autor chyba dawno sobie już poszedł i tu nie zagląda.
"To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy, tak pełni wątpliwości."
Zapraszam na forumowy kanał Discord: https://discord.gg/RzwFW8d

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

09-07-2019 14:39

Jedna sprawa nie jest otwarta - po prostu piszesz znowu nieprawdę, popisując się wiedzą, której nie posiadasz. Wprowadzasz w ten sposób w błąd nie tylko kolegę, który prosi tu o radę, ale też innych, którzy szukając odpowiedzi na swój problem, trafią na Twój tekst. Potem ktoś udzieli w podobny sposób identycznej rady "bo wyczytał to w internecie" i tak wirus rady ignoranckiej rozprzestrzenia się. Dlatego koniecznie i zawsze trzeba takie rzeczy prostować, a jeśli już doczytałeś i wiesz co i gdzie źle napisałeś, to warto otwarcie się do tego przyznać, najpierw przed sobą, a potem (jeśli jaj Ci starczy) publicznie. To najlepiej pozwala weryfikować.
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

fkonopka
Posty: 19
Rejestracja: 16-10-2014 19:12

10-07-2019 22:24

Sprawa chyba wyjaśniona, gitara zostanie odesłana do sklepu i zrobiona u lutnika na koszt sprzedawcy.
Cienko u nas z gitarami flamenco i nawet nie chciałoby mi się szukać innego modelu.
Wydaje mi się ,że ta gitara nawet z tym incydentem się opłacała,także nie pytałem nawet o zwrot.
Pękniecie jest z 2mm przed łączeniem podstrunnicy z pudłem po długości jakby kto pytał.

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2659
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

11-07-2019 12:48

fkonopka pisze:Sprawa chyba wyjaśniona, gitara zostanie odesłana do sklepu i zrobiona u lutnika na koszt sprzedawcy.
Cienko u nas z gitarami flamenco i nawet nie chciałoby mi się szukać innego modelu.
Wydaje mi się ,że ta gitara nawet z tym incydentem się opłacała,także nie pytałem nawet o zwrot.
Pękniecie jest z 2mm przed łączeniem podstrunnicy z pudłem po długości jakby kto pytał.


Najważniejsze, żebyś Ty był zadowolony. I bardzo dobrze, że sklep się nie "wypiął".
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

Wróć do „Hyde Park”