BartekBiMa
Posty: 2
Rejestracja: 07-05-2019 20:12

03-06-2019 22:08

Siemanko wszystkim forumowiczom, jestem tutaj nowy :-) ale nowy w gitarowym świecie. na początku chciałem się przewijać i pozdrowić wszystkich .

chciałem pokazać wam przeprowadzoną przezmnie renowację gitary mayones b4

kupiłem ją na allegro w stanie krytycznym :-) pomalowana jakimś sprayem plus lakierem który lepił się do wszystkiego, wiec pierwszym etapem było, rozebranie wszystkiego na części kolejnym zaś zdjęcie farby ze wszyskiego :-) wszystko było złożone śrubkami z marketu, ale to dosłownie wszystko, nawet klucze były przykręcone takimi śrubkami jak do desek na budowie :-D, mostek, gryf itp, nie wiem kto to robił ale ogólnie masakra .

Po zdjęciu farby z korpusu okazało się ze korpus był pęknięty a w dodatku dość zdezelowany czego nie było widać pod efektownym malowaniem :-)
Oczysciłem szczelinę a następnie wtłoczyłem pod ciśnieniem klej titebond w dziurę i poszło na dwa dni w klamrach do leżakowania co by wszystko porządnie złapało. Po rozluźnieniu zacisków już nic się nie wyginało i nie trzeszczało i po osłuchaniu pukając knykciem dźwięk był spoko, na początku było wyraźnie słychać że deska daje inny dźwięk z lewej a inny z prawej co było przyczyną ów pęknięcia. kolejnym etapem było zaszpachlowanie dziur w korpusie przytarcie papierem i pomalowanie podkładem niestety ale musiałem się tym samym pożegnać z ładnym niebieskoczarnym sunburstem który miałem w planach...

Po pomalowaniu podkładem było kolejne szpachlowanie, przycieranie i malowanie... i tak do momentu aż wszystko było gładkie jak pupka niemowlaka :-D

Kolejnym etapem było wklejenie klinów w stare dziury po śrubach do przykręcania gryfu, były takie wielkie dziury jak sk....n :-) postanowiłem wkleić kliny a na górę dać płytkę z nierdzewki 1mm żeby wszystko się fajnie i mocno trzymało po zakręceniu .