DziadekMlek
Posty: 12
Rejestracja: 06-11-2018 11:44

06-11-2018 11:54

Witam.Otóż upatrzyłem sobie gitarę Cort KX5 Katana.Muzyką bawię się od dziecka,na akustyku gram od około pół roku jednak jestem fanem metalu/rocka więc wszystkie piosenki jakich sie uczyłem są z tego gatunku a na akustyku to nie to samo jednak mam na razie tylko ją wiec tak czy siak gram metal na akustyku :D Czytalem sporo opini i szukalem wiele gitar w moim przedziale cenowym czyli 500-1000zl i doszedłem do wniosku że będzie to najlepszy wybór.Doczytałem się również,że starsze Corty KX5 mają lepsze brzmienie od nówek i lepiej kupić po prostu używaną.Moje pytanie brzmi czy to prawda?Jeżeli jest różnica czy będzie ona duża,jeżeli tak to na razie i tak odpada bo nie ma używanej wartej uwagi.Dodając na sam koniec co sądzicie o KX5,czy w podobnym przedziale cenowym jest coś jeszcze wartego uwagi?

Jeżeli zły dział to bardzo przepraszam.

Karls
Posty: 576
Rejestracja: 26-07-2018 12:01

06-11-2018 12:31

Ogólnie te Corty mają dobrą opinię, chociaż należy pamiętać, że na tej półce cenowej nie możesz oczekiwać cudów. Gitara nowa, za 800zł, to dla elektryka jest w zasadzie taka dolna granica czegoś co już nie będzie jedynie fajną ozdobą na ścianę. I proponuję, żebyś tak zbudował swoje oczekiwania co do tego sprzętu. Jeśli się dobrze orientuję, to ma rozłączane cewki czyli w tej półce cenowej spodziewał bym się, że może trochę szumieć i nie będą one też tak mięsiste jak rasowe humbuckery. Rocka na pewno da się na tym pograć, metal to raczej ten lżejszy. Nie wiem jak jest z dokładnością wykonania ale bez regulacji pewnie może brzęczeć na trzecim progu, gitary z tej półki cenowej czasem tak mają, np. na akustyku tak trafiłem. Jedna rzecz jeszcze - w tej gitarze są progi jumbo. Spotkałem się z opinią, że o ile są fajne do szybkich solówek (chyba nawet "wyścigówki" Ibanezy z takich korzystają) to gra rytmiczna akordami jest nieco trudniejsza.