TeleRocker
Posty: 4
Rejestracja: 16-05-2013 15:00

08-06-2015 19:50

Cześć!
Mimo że jestem stałym bywalcem forum w niewielu postach brałem czynny udział. Mam jednak nadzieje, że pomożecie mi w jednej ważnej memu sercu sprawie...
Gram na elektryku juz dobre 5 lat i uznałem, że przyszedł czas na zmianę wzmacniacza. Bardzo spodobały mi się heady z serii Orange Terror. Jak każdy wie sama głowa nie wystarczy, a mój budżet został skrócony z wielu przyczyn. Pomyślałem, że poszukam w domu czegoś starego co może przypominać głośniki.

Na półce u babci znalazłem ponad trzydziestoletnią parę głośników Unistra Tonsil ZgC 50-8-44.
(Moc - 50W; Impedancja - 8 Ohm)
Tata mówił, że kupił ten zestaw przed studiami, poużywał 2-3 lata, a później odstawił do babci, nie mając gdzie ich zostawić.

Moje pytanie - Czy to by ze sobą działało? Jesli chodzi o gitary i wzmacniacze to jestem w miarę ogarnięty w temacie,
ale w sprawach w miarę antycznych kolumn jestem zupełnie zielony. Wujek, który się interesuje takimi rzeczami mówił że spokojnie zadziała,ale wolałbym o więcej pomocnych dłoni. Zależy mi na prawdzie bo w takim przypadku stać by mnie było nawet na upragniony sprzęt!;)

Zdjęcie oczywiście dodaję!

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi:)

tonsil1.jpg

Awatar użytkownika
marcowyzajac
Posty: 1760
Rejestracja: 17-04-2013 20:35

08-06-2015 20:44

[narzekanie]A tam zaraz 'antyczny'(swoją droga, nie wszystkie przymiotniki dobrze współpracują ze stopniowaniem), po prostu kolumna z dawnych lat, gdy HiFi było rzeczywiście HiFi; a nie to co dzisiejsze parucentymetrowe pierdziawki w obudowach z takiego plastiku jak się długopisy robi. [/narzekanie]

Jest szansa, że zadziała, ale są dwa szkopuły:
1) do gitarowych wzmacniaczy raczej się używa dużych głośników, tj. 10 lub 12 cali. Małe mogą brzmieć kiepsko(inny sygnał podaje wzmacniacz gitarowy, a inny hifi).
2) z wysokotonowymi może być kłopot głośniczkami, bo to zwykle delikatne brzęczyki- obawa, że się popalą i będzie cała kolumna do wyrzucenia.