SklepyMuzyczne24PL
Doradca
Posty: 57
Rejestracja: 16-01-2013 18:05

05-02-2015 20:38

Od kilku tygodni chodziły niepokojące informacje o działaniach firmy Fender, która umożliwiła klientom w USA kupno swoich instrumentów bezpośrednio ze strony www, z pominięciem sklepów muzycznych. Pisze o tym czasopismo Top Guitar (http://topguitar.pl/newsy/fender-na-sci ... -sklepami/).

Z pewnością spowoduje to duże zawirowania na rynku muzycznym, i może spowodować upadek wielu sklepów muzycznych. Czy wizyta w sklepie muzycznym wkrótce będzie będzie rarytasem?
Pomijając samą specyfikę gitary jako instrumentu zbudowanego z drewna, a więc materiału w zasadzie niepowtarzalnego i podlegającego różnym procesom w zależności od warunków przechowywania, a także jakości samego wykonania, wizyta w sklepie muzycznym jest dla wielu osób osobistym doświadczeniem, którego internet przecież nigdy nie zastąpi.
Opinie o sklepach muzycznych => http://sklepymuzyczne24.pl
Porównaj ceny w sklepach muzycznych => http://sklepymuzyczne24.pl/szukaj-instr ... 0jcm%20800

Awatar użytkownika
Dale Cooper
Posty: 996
Rejestracja: 31-10-2008 10:16

05-02-2015 22:24

W dzisiejszych czasach, gdy można odstąpić od umowy kupna-sprzedaży dokonanej przez internet w ciągu 14 dni - wizyty w sklepie stają się zbędne.

W normalnych krajach sklepy internetowe płacą nawet za przesyłkę powrotną.

Wyjście do sklepu w którym:

A) nie ma 3/4 rzeczy których szukam
B) sprzedający często wie mniej ode mnie
C) jest 2x drożej niż w sieci

Już dawno straciło sens.

lukansion
Posty: 332
Rejestracja: 27-12-2012 09:38

06-02-2015 21:56

No, zgadzam sie z Cooper'em. Kiedyś poszedłem do sklepu szukając jakiegos pierwszego przesteru - Behringera ileś tam, to dowiedziałem się, ze te efekty to totalne badziewia, rozsypują się i nie są zdatne do gry. Panowie ze sklepu natomiast - jeszcze gdy je mieli - nie nadążali za reklamacjami. W zamian mogłem zakupić Boss'a, za jedyne 499 PLN, który jak se okazało później - jest warty (nowy) 250 PLN :)
margasik pisze:Nie sprzęt czyni muzyka dobrym, tylko granie na tym co masz.

stillG
Posty: 202
Rejestracja: 12-11-2012 08:28

06-02-2015 22:19

jak ktoś lubi przepłacać to niech se chodzi do stacjonarnego w którym i tak nie ma tego co chcemy, ale przecież sprowadzą o 40% drożej niż w necie.

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

06-02-2015 23:31

No to zlikwidujmy sklepy, które jakoś jeszcze ostały w likwidacyjnym szaleństwie i kupujmy samochody, mieszkania, ciuchy, chleb powszedni czy telewizory przez internet. W tym szaleństwie jest zarówno cel jak i metoda. Co nas zresztą obchodzą ludzie, którzy stracą pracę po zlikwidowaniu sklepów? Co nas obchodzą inni po likwidacji ich miejsc pracy?…
Ja akurat wolę coś tam sprawdzić w sklepie, obejrzeć, porównać, posprawdzać, wiem gdzie zgłaszać ewentualne reklamacje. Doświadczenie mnie nauczyło, że tylko sprawdzenie przed zakupem istotnie chroni przed potencjalnymi problemami, pomimo papierowych praw konsumenckich. Oczywiście też korzystam z zakupów internetowych i tak się ostatnio złożyło, że przysłano mi bubla, z reklamacją którego walczyłem 2 miesiące.
Kinder niespodzianki są dobre dla dzieci.

Awatar użytkownika
boden7
Posty: 562
Rejestracja: 12-10-2013 23:09

07-02-2015 10:11

Guitar Center i tak upadło, za nim pójdzie reszta.
https://www.youtube.com/channel/UCvHTuq9lMaPyGoYUtwu3T2A

kto wymyślił limit 12 kb na avatar?!

Awatar użytkownika
huberdt
Moderator
Posty: 446
Rejestracja: 31-01-2007 08:38

07-02-2015 11:43

humless pisze:Co nas zresztą obchodzą ludzie, którzy stracą pracę po zlikwidowaniu sklepów? Co nas obchodzą inni po likwidacji ich miejsc pracy?…

No wlasnie. Mnie np. tyle co zdanie Entexa o moim zwiazku z jego siostra.;)
humless pisze:Ja akurat wolę coś tam sprawdzić w sklepie, obejrzeć, porównać, posprawdzać, wiem gdzie zgłaszać ewentualne reklamacje.

No spoczko, tez bylbym w stanie zaplacic te np. 20% marzy za to, ze moge sobie pomacac kilka roznych modeli np. efektow, bo rozumiem, ze wlasciciel i pracownicy cos jesc musza, ale ceny niektorych rzeczy narzucane przez stacjonarne sklepy to czesto rozboj w bialy dzien. :D Bo nie wiem, czy 80% przebitka ceny(po wynegocjowaniu rabatu:D) spowodowana jest tym, ze dostawca robi sklep w wala, czy sklep chce durnia zrobic ze mnie.
humless pisze:też korzystam z zakupów internetowych i tak się ostatnio złożyło, że przysłano mi bubla, z reklamacją którego walczyłem 2 miesiące.

Sa sklepy, ktore dbaja o klienta i takie, ktorym zyczenia klienta tylko przeszkadzaja. Ja tam do sklepow, w ktorych Panie zza lady nie odpowiadaja 'dzien dobry' po prostu nie chodze. Badz niepoprawnym optymista: w przyszlosci bedziesz wiedzial, gdze zakupow nie robic.
http://www.youtube.com/user/McsLk17
https://soundcloud.com/ent3x15

Awatar użytkownika
Dale Cooper
Posty: 996
Rejestracja: 31-10-2008 10:16

07-02-2015 14:23

kupujmy samochody, mieszkania, ciuchy, chleb powszedni czy telewizory przez internet.


No niestety i samochód i mieszkanie znalazłem w internecie. Ubieram się też przez internet, jedzenie również zamawiam z sieci, bo żeby dostać niektóre rzeczy to musiałbym jechać 100km. A telewizorów przez sieć kupiłem juz 3.

<KILL_ME>

Awatar użytkownika
TWStefan
Posty: 154
Rejestracja: 16-12-2009 14:47

07-02-2015 21:19

huberdt pisze:
humless pisze:też korzystam z zakupów internetowych i tak się ostatnio złożyło, że przysłano mi bubla, z reklamacją którego walczyłem 2 miesiące.

Sa sklepy, ktore dbaja o klienta i takie, ktorym zyczenia klienta tylko przeszkadzaja. Ja tam do sklepow, w ktorych Panie zza lady nie odpowiadaja 'dzien dobry' po prostu nie chodze. Badz niepoprawnym optymista: w przyszlosci bedziesz wiedzial, gdze zakupow nie robic.

Nie mówiąc już o tym, że taka sytuacja jak ta opisana przez humlessa nie jest jedynie domeną zakupów w sieci i może przytrafić się również w sklepie stacjonarnym.

Aga90
Posty: 92
Rejestracja: 26-12-2014 11:48

07-02-2015 22:45

boden7 pisze:Guitar Center i tak upadło, za nim pójdzie reszta.


W jakim sensie upadło? Tracą klientów? Małe obroty i zamykają interes?

Awatar użytkownika
boden7
Posty: 562
Rejestracja: 12-10-2013 23:09

08-02-2015 11:53

W Ameryce GC się zwinęło chyba w zeszłym tygodniu.
https://www.youtube.com/channel/UCvHTuq9lMaPyGoYUtwu3T2A

kto wymyślił limit 12 kb na avatar?!

SklepyMuzyczne24PL
Doradca
Posty: 57
Rejestracja: 16-01-2013 18:05

08-02-2015 12:42

Wiele sklepow GC jest jeszcze otwartych a guitarcenter.com dziala jak wczesniej. Niejest dokladnie wiadomo gdzie i ile sklepow zostalo zamknietych.
Opinie o sklepach muzycznych => http://sklepymuzyczne24.pl
Porównaj ceny w sklepach muzycznych => http://sklepymuzyczne24.pl/szukaj-instr ... 0jcm%20800

Awatar użytkownika
BulletProofCupid
Posty: 577
Rejestracja: 17-08-2009 03:34

08-02-2015 13:28

„Muzycy często nawiązują relacje ze sprzedawcami, tak jak niektórzy ludzie ze swoimi lekarzami. Pytanie więc polega na tym, czy dealerzy tworzą wartość dodaną? Moim zdaniem odpowiedź brzmi: tak, tworzą! Dealerzy pomagają klientowi dokonać lepszego wyboru.” – powiedział gazecie Los Angeles Times Keith Brawley, vice prezes sprzedaży firmy Taylor Guitars.

Już pomijając fragment o tym lekarzu bo w polszy akurat nie stosowałbym takiego porównania, ale zwróćcie uwagę na ostatnie zdanie.
Dealerzy pomagają klientowi dokonać lepszego wyboru.

Niestety tu jest pies pogrzebany :D Owszem, pomagają dokonać lepszego wyboru. Lepszego dla interesu sklepu, nie klienta. Ileż to razy spotkałem się z sytuacją czy usłyszałem historię jak gościu przychodzi do sklepu, ma 3k na wiosło a sprzedawca mu wciska rzęch za 1,2k jak ten cygan na targu, bo wisi to od długiego czasu i nie chce się sprzedać :D

Mnie sklepy muzyczne nie przeszkadzają, w większych placówkach sytuacje jak powyżej rzadko się zdarzają, tym bardziej gdy się dysponuje sporym sianem, ale póki co i tak taki sklep to głównie placówka do obmacania sobie gear'u by go potem wyszukać w internecie bo kupno nówki z nałożoną kosmiczną marżą sklepu mało komu się uśmiecha :D

Sylwekk0
Posty: 1060
Rejestracja: 07-03-2012 15:23

08-02-2015 13:41

Przyczyna takiego stanu rzeczy jest jedna - Internet. W latach 80 chodziło się do sklepu muzycznego, teraz wchodzi się na www. Czasy się zmieniają i podejście ludzi też.

Aga90
Posty: 92
Rejestracja: 26-12-2014 11:48

08-02-2015 17:37

humless pisze:No to zlikwidujmy sklepy, które jakoś jeszcze ostały w likwidacyjnym szaleństwie... Co nas obchodzą inni po likwidacji ich miejsc pracy?…


Na początek piszę, że nie kłócę się z Tobą. Mój ostatni pracodawca jakoś nie maił skrupułów by wywalić kilka osób na zbity ryj, osoby chorujące przewlekle, w tym mnie, bo mu interes nie szedł przez dwa miesiące. Jak wróci do poziomu wcześniejszego zatrudni ponownie kilka osób "na sezon". Czemu mam się przejmować innymi, skoro mną nikt się nie przejmuje?
Pana prowadzącego sklep nie interesuje też ile zarabiam i ile muszę u niego zostawić kasy za np. struny. Marża jest wzięta z kosmosu, dla tego uciekamy w internet, bo jest taniej. W stacjonarnym sklepie struny są po 35zł, na www kupię taki sam komplet za 24,99zł z przesyłką już wliczoną. Nie każdy kto gra muzykę, zarabia na niej kokosy, dla niektórych to hobby.

Awatar użytkownika
piniasty
Doradca
Posty: 597
Rejestracja: 29-01-2010 09:00

08-02-2015 18:48

W odpowiedzi na tytuł wątku - A czy do sklepu muzycznego chodzi się tylko po fendery?

Ja chodzę, bo lubię tam pobyć, wypić kawkę z chłopakami, pograć na tym i tamtym, czasem razem z nimi, kupic co potrzebuję i tyle.
A politykę marketingową znanych firm gitarowych mam w głębokiej dupie ;)

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

08-02-2015 19:44

Sklepy (w przeciwieństwie do produkcji) są „dorobkiem 25 lat wolności” (ja pamiętam jak było przed). A że w większości są one zachodnie, a przynajmniej oferują głównie zachodnie produkty… no cóż, jaka wolność taki dorobek.
Dlatego dziwię się niektórym anty-sklepowym wypowiedziom, choć szanuję jednostkowe motywacje (dla jasności - nie jestem „sklepem muzycznym”, nie jestem więc stroną sporu). Nie będę tu truł jakimi kosztami obciążona jest w tym kraju działalność gospodarcza, jakie warunki dyktują markowi producenci czy międzynarodowe korporacje branżowe, ile kosztuje zakup określonej liczby towarów (zamrożenie kasy), wynajem/zakup lokali handlowych, jakie są koszty pracy ponoszone na rzecz… (np. w Polsce miesięczne opłaty ZUS za działalność to ponad 1000 zł, a Anglii - 60 zł!)
Myślę pragmatycznie, czyli egoistycznie - jeśli padnie jakaś ilość sklepów muzycznych to za chwilę wzrosną ceny w pozostałych.
Chcąc rozszerzyć obszar działania sklepy stacjonarne często prowadzą również sprzedaż internetową. Każdy może więc sobie wybrać. I komu to przeszkadza?
===========================
Aga90, pisałem to z sarkazmem

Awatar użytkownika
Dale Cooper
Posty: 996
Rejestracja: 31-10-2008 10:16

08-02-2015 20:08

a przynajmniej oferują głównie zachodnie produkty


Chyba mieszkam w innej Polsce. Zachodnich produktów u nas Ci jak na lekarstwo.

Co do całej wypowiedzi - uważam że marketing polskich sklepów stacjonarnych zatrzymał się 25 lat temu, zamiast iść do przodu - one stoją. Zamiast sprzedawać to, czego ludzie oczekują, sprzedają rzeczy niepotrzebne. Zamiast przeprowadzić analizę rynku, sprawdzić czego ludzie szukają, jakie są oczekiwania, zamawiają 20 Bossów i 40 Behringerów, do tego 30 Sounderów, 5 Ibanezow za 1200 zł i jednego Gibsona, zeby sie prezentował na ścianie.

Nie będe podawał sklepów, ale istnieją takie które prosperują, stworzyły solidną markę w internecie, a dodatkiem jest sklep stacjonarny. I można w nich kupić to co się potrzebuje, a nie Cry Baby GCB95 za 699 zł.

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

08-02-2015 20:48

"Zachodni produkt" wcale nie musi określać miejsca jego wyprodukowania (i nie o to mi chodziło), lecz miejsce jego stworzenia, wymyślenia, zestandaryzowania, wypromowania.
Kto dziś zresztą jest w stanie powiedzieć ile "produktów zachodnich" jest fizycznie produkowanych na Zachodzie, a ile na Dalekim Wschodzie (któremu, jak widać, do rozwoju produkcji i technologii nawet "wolność" niekoniecznie jest potrzebna).

Nie zgadzam się również z Twoją opinią, że wszystkiemu winien jest brak dobrego marketingu polskich sklepów. W handlu wszystko opiera się na potencjale i możliwościach finansowych, które dają określone przewagi biznesowe i w globalizacji (np. internet) doprowadzają do kłopotów lub wręcz upadku mniejszych graczy.
Kiedyś mówiło się: "małe jest piękne", dziś takie mówienie jest już niepoprawne.

Awatar użytkownika
starahuta
Posty: 7044
Rejestracja: 24-02-2013 19:34

08-02-2015 20:59

humless pisze:(...)
Kiedyś mówiło się: "małe jest piękne", dziś takie mówienie jest już niepoprawne.

Pitolicie hipolicie... Jest jak najbardziej poprawne, tylko w świecie uwielbienia dla gigantów -- po prostu nie naraja klientów i w pełni legalnie skazuje "małe" na gospodarczą śmierć.

Bardziej bym ubolewał nad podejściem do jakości. Wygląda na to (w uproszczeniu), że owa małość mnożona przez dawną jakość pozostała nieruszona, zmieniły się proporcje na niekorzyść jakości. Takie czasy.
"...ten pouczający ton zrzędliwego wuja, który złotymi radami
naprawia świat z olimpijskiej wysokości własnego fotela"

Awatar użytkownika
Dale Cooper
Posty: 996
Rejestracja: 31-10-2008 10:16

08-02-2015 21:11

W handlu wszystko opiera się na potencjale i możliwościach finansowych, które dają określone przewagi biznesowe i w globalizacji (np. internet) doprowadzają do kłopotów lub wręcz upadku mniejszych graczy.


O to to. Własnie to. Jest dokładnie na odwrót, internet daje ogromne szanse małym graczom, tylko oni zamiast to wykorzystać, próbują sprzedać swoje Behringery.

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

08-02-2015 21:32

Na odwrót? Brałeś kiedyś udział w negocjacjach biznesowych? Owszem, lokalne sklepy mogą sobie założyć stronę internetową i za kilkaset złotych nabyć program do zamawiania i sprzedaży. Każdy to może. Lecz za ile oni kupią towar w jednostkowych ilościach? Sieć globalna podpisze kontrakt z producentem na dostawę np. 10 tys. gitar uzyskując 50% upustu na cenie jednostkowej i roześle je do swoich 2 tys. sklepów. Nie ma bata by przebić ich z ceną. A sklep lokalny będzie sobie rejestrował ilość wejść na stronę… Do czasu.

Awatar użytkownika
Dale Cooper
Posty: 996
Rejestracja: 31-10-2008 10:16

08-02-2015 21:47

Strona internetowa w dzisiejszych czasach nic nie daje oprócz sklepu, w którym zamawiamy i płacimy.
Strona intrnetowa była czymś kolosalnym 15 lat temu, dzisiaj internet przeniósł się w inne miejsca, np tutaj, a przede wszystkim na facebook, youtube, instagram, g+, blogi i inne miejsca, gdzie ludzie spotykają się i rozmawiają. Tam są pieniądze i tam trzeba ich szukać. I tak jak widać na Twoim przykładzie - duża część sklepów tego nie widzi. Na szczęście to się zmienia.

Awatar użytkownika
BronieV
Posty: 59
Rejestracja: 29-07-2010 14:53

09-02-2015 18:00

Ja ostatnio wróciłem do kupowania w sklepach. Dopłacić jestem w stanie za pracę tych ludzi. I doradzać doradzają co też się przydaje. Z internetową sprzedażą nie wygra się jednak już raczej nigdy. Tam będzie taniej i więcej.

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

09-02-2015 19:35

Dale Cooper pisze:...I tak jak widać na Twoim przykładzie - duża część sklepów tego nie widzi...

Mógłbyś wyjaśnić masz ma myśli? Pisałem przecież, że nie jestem wielbłądem (jak to w dzisiejszej prawniczej neomowie się określa: interesaruiszem).
Pozostałe Twoje alternatywne propozycje: "facebook, youtube, g+, blogi i inne miejsca"... z pieniędzmi. Nie obraź się, ale bądźmy poważni.

Awatar użytkownika
Dale Cooper
Posty: 996
Rejestracja: 31-10-2008 10:16

09-02-2015 20:10

Już tłumaczę. Nie jesteś sklepem, ale produkujesz swoje przetworniki i handlujesz nimi. Co robisz żeby je reklamować? Rejestrujesz się na tym forum i rozpoczynasz współpracę. Forum na którym jesteśmy jest komercyjne więc płacisz za reklamę na nim. W związku z tym, ktoś na Tobie zarabia. Na forum. Mówiąc prosto:

Sprzedaje miejsce na swojej stronie.

Tak samo działa to na każdym innym portalu i stronie społecznościowej. Dalej twierdzisz, że nie ma pieniędzy w internecie?

Przykład z naszego podwórka, wpisz w google "rezigiusz". Zobacz jak zarabia.
Dalej?
youtube > Meytal Cohen

Wymieniać dalej?

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

09-02-2015 20:48

No dzięki za wyjaśnienie, ale odnoszę wrażenie, że się mijamy. Piszemy tu nie o producentach, lutnikach (których jest tu trochę i z prawdziwą przyjemnością oglądam ich dzieła), czy sprzedawcach używanych gitar (też są tu tacy) lecz o sklepach, handlu i poważnym gitarowym biznesie. Oczywiście lutnicy docierają z informacją o swoich usługach różnymi drogami, podobnie handlarze (przepraszam za kolokwializm) używanych gitar itp.
Czym kierują się nabywcy nowego sprzętu, gdzie, jakie mają preferencje jest powszechnie wiadomo z różnych badań i analiz. Doskonale wiedzą o tym korporacje handlowe i wykorzystują to w swych decyzjach rynkowych. Problemem jest, jak ich przewagi finansowe, dystrybucyjne, marketingowe (kształtowanie mentalności, powiem wprost - mitów, u nabywców) zneutralizować, by było miejsce dla naszych rodzimych sklepów na małym, krajowym rynku.
====================
Polecam amerykański bestseller: Robert B. Cialdini - "Wywieranie wpływu na ludzi - Teoria i praktyka".

Awatar użytkownika
Dale Cooper
Posty: 996
Rejestracja: 31-10-2008 10:16

09-02-2015 21:07

No mijamy się strasznie, bo sieciówki w polsce są dwie, w kilku największych miastach, z czego w jednej ceny są tak bardzo przesadzone, że nawet kostek do gitary bym tam nie kupił.

I sa sklepy niesieciowe, które sobie radzą i mają swoje miejsce. Wniosek z tego taki, że komuś się nie chce i idzie na łatwiznę.

Awatar użytkownika
skladmuzyczny
Sklep Muzyczny
Posty: 97
Rejestracja: 29-05-2010 14:39

12-02-2015 01:30

cześć

dorzucę moje trzy grosze, bo widzę newsa ;)

imho nic się nie zmieni dla dealerów, poza tym, że pozostaną sklepy które będą potrafiły się twórczo dostosować do klienta, a Fender będzie sprzedawał po cenach wyższych niż u delaera wg cennika. internet jest bardzo ważnym narzędziem, bo można dotrzeć do klienta który nie ma czasu lub jest daleko od miejsca sprzedaży, jednak nie da się budować pozycji na rynku jedynie w oparciu o stronę internetową, musi być reprezentacja offline, która skupia lokalną scenę muzyczną. taki kierunek obraliśmy 3 lata temu budując krakowską scenę muzyczną i to się sprawdza.

nie wierze, żeby Fender chciał zrezygnować z dealerów, raczej będzie chciał dążyć do ich wzmocnienia. a artykuł jest inspirowany bo jest po prostu newsem, sensacją, bo jakie inne ciekawe newsy są w gazetach tego typu? :)

chcecie mieć silne sklepy lokalne? integrujcie się tak jak my to zrobiliśmy w Krakowie. przecież nikt nikomu nie każe kupować u fendera online :) miejcie świadomość, komu robicie dobrze.

i na końcu mała uwaga, tam gdzie są skandaliczne małe ceny nie ma żadnego handlu, są tylko ceny i obrazki i zapomnijcie o tym, że marża na sprzęcie jest kolosalna bo widzę, że to podnieca nieprzyzwoicie, jest taka która, pozwala przetrwać, a przy ogromnym nakładzie pracy się rozwijać, a to chyba dobrze nie? :)

pozdrawiam
rafal
Fender Premium Dealer, Gretsch Dealer, Jackson Dealer i inne graty
tel. 12 346-18-42, 791-946-493 gg: 13292024

skladmuzyczny.pl
krakowskascenamuzyczna.pl
takbrzmimiasto.pl

gitarowadaria
Posty: 1
Rejestracja: 27-02-2015 10:22

27-02-2015 10:35

Myślę, że sklepy muzyczne zawsze będą potrzebne. Skoro internet "nie zjadł" chęci czytania książek papierowych, to tak samo jest z innymi dziedzinami. Poza tym nie wyobrażam sobie, że miałabym bez dotknięcia i wypróbowania, kupić instrument przez internet. Fakt, że mogą trochę podupaść zyski sklepów stacjonarnych, jednak wiem na swoim przykładzie, że jak weszłam do sklepu z zamiarem zobaczenia tylko gitary, to tak się w niej zakochałam, że od razu ją kupiłam. Sklep muzyczny to nie spożywczy czy coś innego, gdzie pasji za bardzo nie ma ;). Jednak fakt, że mam sporo znajomych, którzy wybierając - najpierw idą do sklepu muzycznego, a potem robią zakupy przez internet. Jednak tu też jest niebezpieczeństwo, bo tych sklepów w necie jest wiele i ciężko wybrać odpowiedni. Z tego co wiem to więcej zachodu zajmuje poszukanie odpowiedniego sklepu niż instrumentu... ile sklepów tyle opinii... polecają zwykle albo http://fabrykadzwieku.pl/ albo allegro, gdzie sklepy mają własne aukcje, albo w ogóle jakieś z 30 strony z wyszukiwarki. ;)

Wróć do „Sklepy muzyczne”