Awatar użytkownika
KrzysztofBlas
Doradca
Posty: 24
Rejestracja: 15-12-2010 01:31

19-12-2010 20:28

W tym temacie czekam na wasze pytania dotyczące szkoły gry na gitarze "Żadnych Tajemnic". W miarę czasu i możliwości postaram się sukcesywnie odpowiadać i wyjaśniać pojawiające się problemy podczas nauki.

Dla przypomnienia:

Obrazek

˝Żadnych Tajemnic˝ to bezkompromisowy zestaw, w skład którego wchodzi obszerna książka, oraz trzy płyty CD. Dziesiątki kolorowych zdjęć, ogromny zestaw ćwiczeń i diagramów, a co najważniejsze, obszerne komentarze autora, nareszcie umożliwiają samodzielną i efektywną naukę! Dołączone płyty CD zawierają nie tylko ćwiczenia, ale także przykłady improwizacji, oraz podkłady do samodzielnego doskonalenia poznanych zagadnień.
Ogromny zakres zawartego materiału pozwala na kompleksową naukę - od wyboru instrumentu, poprzez pierwsze kroki, aż do skomplikowanych zagadnień z dziedziny harmonii i kompozycji. Gitarowe techniki, skale stosowane we współczesnej muzyce, zasady aranżacji i harmonii muzyki rozrywkowej - to tylko wybrane zagadnienia, przedstawione w przystępnej, zrozumiałej formie - bez żadnych tajemnic! Nieważne, czy dopiero zaczynasz przygodę z gitarą, czy może chcesz grać jeszcze lepiej - nauka gry na gitarze nigdy jeszcze nie była tak prosta!

Szkoła gitarowa - Podstawy
Budowa i wybór gitary
- Budowa instrumentu
- Regulacja gitary
Pozycja gry
Jak nastroić gitarę
Prawa ręka
Lewa ręka
Gra palcami
Technika hybrydowa
Szkoła gitarowa - Teoria
Zapis nutowy
Budowa akordów
Akordy Barre
Skale muzyczne
Skale pentatoniczne
Skala bluesowa i blue noty
Skale modalne
- Skala Jońska
- Skala Dorycka
- Skala Frygijska
- Skala Lidyjska
- Skala Miskolidyjska
- Skala Eolska
- Skala Lokrycka
- Dźwięki akordowe i tension notes
Modusy skali molowej harmonicznej
- Skala Molowa harmoniczna
- Skala Lokrycka 13
- Skala Jońska zwiększona
- Skala Dorycka +11
- Skala Frygijska dominantowa
- Skala Lidyjska +9
- Skala Harmoniczna zmniejszona
Modusy skali melodycznej molowej
- Skala Melodyczna molowa
- Skala Dorycka
- Skala Dorycka -9
- Skala Lidyjska zwiększona
- Skala Lidyjska dominantowa
- Skala Miksolidyjska -13 (góralska)
- Skala Lokrycka 9
- Skala Superlokrycka
Podsumowanie skal
Szkoła gitarowa - Technika
Palm muting
Speed picking
Slide
Bending
Vibrato
Hammer On
Pull Off
Legato
Tapping
Tapping akordowy
Power Chords
Flażolety sztuczne
Techniki (podsumowanie)
Szkoła gitarowa - Harmonia i improwizacja
Progresje akordów w modusach skali jońskiej, harmonicznej molowej i melodycznej molowej
Transponowanie
Konstrukcje napięć harmonicznych
Schematy napięć w progresji akordów
Dominanta
Modulacja akordów
Zastosowanie i dobór skal
Substytuty akordów
Substytuty dominanty
Sposoby modulacji
Zastępcze dominanty
Zmiana funkcyjności akordu
Zmiana tonalności akordu
Zastosowanie substytutu trytonowego
Zastosowanie substytutu zmniejszonego
Chromatyka
Wzbogacanie improwizacji
Fraza
Budowa formy
Wyjście z dźwiękiem
Akcenty
Motywy
Wielodźwięki
Oktawy
Na koniec...

"Muszę powiedzieć, że nie widziałem jeszcze takiego wydawnictwa w Polsce. To znakomity materiał dydaktyczny bardzo prosto i dobrze podany. Są tu zawarte bardzo szczegółowe informacje i przykłady grania różnego rodzaju skal i szeroko pojętej teorii z zakresu budowy akordu i technik wydobywania dźwięku. Duża ilość przykładów, ćwiczenia na lewą i prawą rękę powinny zadowolić każdego potencjalnego gitarzystę. Wszystko logicznie zaplanowane. Autor daje nam coś w rodzaju przewodnika gitarowego. Dowiemy się jak kupić gitarę, na co zwrócić szczególną uwagę przy jej zakupie i eksploatacji instrumentu. A potem już tylko ćwiczyć i ćwiczyć! Myślę, że z przyjemnością sam skorzystam z tej wiedzy. Krzyśkowi bardzo gratuluję takiej szkoły!!! To naprawdę bardzo przydatny i znakomity materiał dla każdego gitarzysty."
Wojtek Hoffmann (Turbo)

"Wiele niezbędnej teorii i sporo ciekawych przykładów!"
Jacek Królik

"Opracowana w dokładny sposób szkoła gitarowa Krzysztofa Błasia pozwala na poznanie oraz efektywne opanowanie instrumentu. Gorąco polecam ją zarówno osobom, które wykorzystają tę wiedzę do realizacji swojej gitarowej pasji, jak i tym, którzy myślą o uzyskaniu umiejętności niezbędnych w profesjonalnym graniu. Pamiętając o tym, że świadome zagłębianie się w świat muzyki to również przyjemność i zabawa, warto mieć na uwadze rzetelnie przedstawione tu reguły."
Jarek Treliński (Raz, Dwa, Trzy)

Pakiet: książka 192 stron A4 plus 3 x CD.

// przypis GitarzysciPL
Zobacz: Szkoła dostepna w internetowej księgarni muzycznej SklepMuzyczny24.com
http://ksiegarniamuzyczna.pl/product/Zadn ... itarze,118
Krzysztof Błaś
www.krzysztofblas.com
http://www.facebook.com/profile.php?id=1832602290

NowyPoczatkujacy
Posty: 1
Rejestracja: 15-04-2012 19:00

15-04-2012 19:12

Chciałem zabrać głos w temacie "Komponowanie rockowe - nie tylko dla gitarzystów" ale jest zamknięty. Proszę moderację o przeniesienie mojego postu do tematu o komponowaniu.
Zauważyłem empirycznie że budując melodię dobrze jest się wzorować na sekwencji barw lini rytmicznej perkusji. Perkusja jest zbudowana z dwóch rodzajów instrumentów (talerzy i bębnów) które kontrastują ze sobą barwą. Postępując analogicznie z melodią można się pokusić o składanie jej z kilkunastu efektów gitarowych i barwy wokalu.

Wróć do „Szkoły gitarowe”