Awatar użytkownika
Guitarchief
Posty: 17
Rejestracja: 12-05-2007 14:09

27-11-2009 22:07

JAK UŁOŻYĆ PERKUSJĘ WE FRUITY LOOPSIE


Proponuję to przykleić żeby się nie zgubiło


No więc nie miałem co robić... grać mi się nie chce bo mnie łapy od przekopywania ogródka bolą. Zapodałem se fajną muzę więc mogę pisać - no i oto macie poradnik jak ułożyć sobie perkusję w FL. :-)

Załóżmy, że wszyscy wiedzą jak uruchomić np. AD lub EZDrummer we Frutku. Jeśli nie wiedzą to już mówię: Najpierw instalujemy sobie programik na dysku. Instaluje nam się również pliczek o rozszerzeniu .dll - najczęściej ma nazwę programu i dodatkowo to rozszerzenie. Kopiujemy ten pliczek do folderu VST. Z tego folderu program Fruity Loops czyta wszystkie programy VST. Najczęściej przy instalacji program pyta się do którego folderu wrzucić ten plik. Wystarczy wybrać nasz folder i gotowe. Proponuję stworzyć sobie go sobie na dysku a potem we frutku w opcjach go zaznaczyć. No więc już skopiowaliśmy - otwieramy program Fruity Loops i dajemy OPTIONS -> FILE SETTINGS. Otwiera nam się okienko w którym widać zakładkę VST PLUGINS EXTRA SEARCH FOLDER. Wybieramy nasz stworzony folder do którego wrzuciliśmy pliczek z rozszerzeniem .dll . Teraz wybieramy CHANNELS -> ADD ONE -> MORE. Pokaże nam się okno w którym widać nasze wytczki. Na dole tego śmiesznego wąskiego okienka jest przycisk REFRESH. Wybieramy i dajemy FAST SCAN. Szuka program wtedy nowych wtyczek. Jak znajdzie to na liście pokazuje nam się nowa wtyczka na czerwono. Zaznaczamy ją i wychodzimy.

No to teraz to robimy tak:

1. W Step Sequencerze klikamy prawym przyciskiem na SAMPLER, potem najeżdżamy myszą na REPLACE i wybieramy programik, jaki nas interesuje. Lub wybieramy CHANNELS -> ADD ONE -> ADDICTIVE lub EZDrummer.

http://images44.fotosik.pl/124/666c370759981094.jpg

2. Ikonka SAMPLER zmienia się na ADDICTIVE (widać na rysunku)... teraz ją naciskamy i pojawia nam się okienko programu. Dajemy na BEATS i po lewej mamy odpowiednie beaty. Wybieramy sobie jeden i przeciągamy go sobie na ten nasz ADDICTIVE w Step Sequencerze. Jak puścimy przycisk pojawi nam się okienko takie jak na obrazku. Naciskamy okej.

http://images45.fotosik.pl/124/bac5cb9e607d2f61.jpg

3. Okienko zmienia się tak jak na rysunku. Po jej naciśnięciu możemy wejść do Piano Rolla w którym to możemy sobie elegancko edytować dany groove tak jak nam się podoba :-)

http://images41.fotosik.pl/120/6fe415989db13a65.jpg

http://images38.fotosik.pl/120/bf34658bfb948e4c.jpg

4. Teraz otwieramy Playlistę (F5). Zauważcie, że podświetlony jest na pomarańczowo napis PATTERN 1. Odnosi się on do tego groova z Step Sequencera.

http://images49.fotosik.pl/124/ef6d77e24c9b9a3b.jpg

5. Kliknijcie na prawo od tego napisu a będziecie mogli układać sobie klocuszki perkusji. Jeśli naciśniecie na SONG znajdujący się koło przycisku PLAY u góry będziecie mogli sobie słuchać to co macie w playliście. Teraz kilknijcie w Playliście na PATTERN 2. Zobaczcie, że w Step Sequencerze zniknął nam wcześniejszy groove. Jak wejdziecie znowu na PATTERN1 to znowu będzie. Dajcie na drugi i przeciągnijcie sobie tak jak wcześniej jakiś inny beat z programu. Znowu pojawi wam się okienko. dajecie ok i już macie inny groove. Teraz ułużcie sobie klocuszki tak jak na zdjęciu. Potem kolejny PATTERN i tak układacie sobie całą perkusję. Jeśli chcecie zmienić jakiś groove to klikacie na nim w SS i tam w piano rollu dokonujecie zmian.

http://images43.fotosik.pl/123/bf99d3f6acdf2989.jpg

http://images43.fotosik.pl/123/dfd9bf8ca29dd141.jpg

http://images38.fotosik.pl/120/7907447c90e0312c.jpg
http://www.guitarchief.muzzo.pl/

Obrazek
Ibanez GRG170 DXBK

haxigi
Posty: 22
Rejestracja: 11-02-2008 20:48

06-12-2009 19:20

oczywiscie przy pomocy ezdrummera mozna zrobic w podobny sposob perke ;]

Awatar użytkownika
dr_lecter
Moderator
Posty: 157
Rejestracja: 30-01-2007 14:13

06-12-2009 21:17

haxigi pisze:oczywiscie przy pomocy ezdrummera mozna zrobic w podobny sposob perke ;]


napisz podepniemy dodamy do poradnika
"I Want What's Coming to me... the World, Chico, and Everything in It"
T.Montana

Wróć do „Poradniki (teoria, nauka gry)”