zurciu
Posty: 11
Rejestracja: 26-06-2011 03:08

22-06-2014 22:02

Witam!
Jestem kompletnym nowicjuszem jeśli chodzi o wzmacniacze lampowe, dlatego wybaczcie prostotę moich pytań, ale mam ich kilka:

1) chcę kupić lampę (albo combo albo head + kolumna) do 3 tys, gram głównie klasyki rocka, trochę bluesa, taki bardziej lekki rock, nie potrzebuję mega ciężkich brzmień (gram RHCP, Led Zeppelin, Clapton, nirvana, pink floyd etc.) - czy macie jakieś propozycje?
potrzebuję wzmacniacz do gry w domu, więc najlepiej z atenuatorem, albo coś co mi nie rozwali ścian jak będę ćwiczyć albo nie wykurzy sąsiadów

podłączenie będzie do stratocastera, SSS

2) kolega mi powiedział, żeby zwrócić uwagę na głośnik, żeby nie był 1x10 tylko 1x12 bo to duża różnica - czy ktoś mi może wytłumaczyć o co chodzi?

3) zwrócono mi uwagę nt. głośnika, żeby był 'dobrej jakości', czyli najlepiej Celestion - co to znaczy dobrej jakości? jakie inne głośniki są dobrej jakości?
np. w combie tubemeistera 18 twelve jest głośnik 1 x 12" Rockdriver Classic 60 - czy to jest zły głośnik?

3) jest taki zestaw tubemeister 18 head + kolumna H&K 1x12 60W, ale kolega mi powiedział że nie ma sensu kupować tej kolumny do tego heada - nie bardzo rozumiem dlaczego? :)

z góry dziękuję!!

Awatar użytkownika
TomaszM81
Doradca
Posty: 988
Rejestracja: 29-03-2010 05:25

22-06-2014 23:49

Słuchaj kolegi - dobrze gada.
Jackson DK2T Dinky Black
Blackstar HT100 Stage
Alien Cab 2x12 (Legend+Texas heat) White
.... mayby baby....

Awatar użytkownika
Excubitor
Posty: 689
Rejestracja: 11-05-2008 22:11

23-06-2014 00:28

3. - Celestion, Eminence, Jensen, WGS. Chociaż bywały też badziewne Celestiony (70s 80 czy coś takiego). Z Celestionów najpopularniejsze (i dobre) to: Vintage 30, G12H30, Greenback, Classic Lead, G12T-75

2. W 1x12 masz 12 calowy głośnik. 12tki są najpopularniejsze i sprawdzą się lepiej w większości gatunków. Wielu 10tkom zdecydowanie brakuje dynamiki.