blancik
Posty: 41
Rejestracja: 27-10-2012 12:25

26-11-2012 21:16

Witam, jestem początkującym gitarzystą mam gitarkę Yamahę EG112 i piecyk marshalla MG15CD, chciałbym kupić jakiś efekt do rocku, bluesa coś z tych brzmień, jaki mam wybrać?
Chcę do 250zł może być używany, a może jakiś uniwersalny cyfrowy?
Doradźcie coś :)


Co myślicie o czymś takim np http://allegro.pl/procesor-gitarowy-mul ... 22114.html

Reverend
Doradca
Posty: 1534
Rejestracja: 26-10-2012 21:25

26-11-2012 21:31

Ogólnie mógłbyś przemyśleć zmianę pieca z tego Marshalla, chyba, że naprawdę nie narzekasz i podoba Ci się on. Ja zamiast efektu dołożyłbym tę kwotę na kupienie fajniejszego pieca, bo te tanie Marszałki różnie grywają ;)

Jeśli jednak chcesz kostkę do blues'a, to polecam Ci wszelakie kopie Tubescreamera. Zastanów się, czy chcesz coś droższego (pełnia Twej kwoty), czy może zadowoli Cię jeden z mniej znanych a bardzo dobrych przesterów (kliknij w nazwę): Joyo/Harley Benton Vintage Overdive, Digitech Bad Monkey, Digitech Screamin' Blues czy w ostateczności coś z Behringerów, np. Behringer VIntage Tube Overdrive lub Behringer Blues Overdrive - jednak ludzie mają o tych ostatnich różne opinie (głównie co do trwałości).
Polecam też Biyangi, które mają 3-pozycyjny przełącznik trybu (więcej brzmień) i są trochę lepsze niż Joyo/HB - tu szukaj modelu OD-10 Max Driver, aktualnie nie ma ich na allegro, ale niedługo powinny znów się pojawić.

Poleciłem Ci efekty w kostkach, analogowe, bo dobry przester nie jest cyfrowy, zazwyczaj wtedy traci on swą barwę - multiefekt nadrabia raczej ich ilością. Akurat nie znam tego, który poleciłeś, ale w tej cenie może znalazłoby się coś fajniejszego, najpopularniejsze są Line6 Pocket POD czy Zoom G2.

blancik
Posty: 41
Rejestracja: 27-10-2012 12:25

26-11-2012 21:42

No właśnie co do Line6 Pocket POD czy Zoom G2, warto to kupić?

a co do pieca to jaki polecacie aby wymienić?