Gets
Posty: 1
Rejestracja: 27-08-2017 13:08

31-08-2017 19:14

Witam. Posiadam gitare ltd ex-50. Kosztowała tysiąc złotych. Grałem na gitarze 4 lata po czym miałem rok srogiego opierdzielania się no i strasznie gorzej mi idzie gra. Gitara jest okropnie niewyregulowana i ogólnie nie jestem zadowolony po 3 latach od jej zakupienia z niej. Zastanawiam się, czy opłaca mi się dać ją do lutnika by ją dokładnie wyregulował (nie znam się na tym dokładnie) i ewentualnie wymienić przetworniki. Czy kupić jakiegoś przykładowo charvela za 2300-3000 zł? Musiałbym na tę drugą opcję troche zbierać, ale się zastanawiam czy w ogóle opcja nr 1 jest opłacalna, nie wiem ile wydam na całość ulepszenia ltda, czekam na wasze opinie!

PS Nie mam pewności czy to odpowiedni dział ._.

Awatar użytkownika
jpk
Moderator
Posty: 1792
Rejestracja: 18-07-2017 08:20

31-08-2017 23:09

Gitara jest okropnie niewyregulowana

To znaczy co konkretnie ma niewyregulowane? Krzywiznę gryfu? Akcję strun? Wysokość przetworników? Według mnie te rzeczy reguluje się według własnego upodobania i personalnych preferencji, nie bardzo wyobrażam sobie oddanie gitary do lutnika na zasadzie "proszę mi wyregulować wysokość przystawek tak, żeby mi się brzmienie podobało". Jedni wolą gryf "w łódeczkę", inni zupełnie prosty, jedni wolą struny niżej, inni wyżej, żeby im nie brzęczały przy mocnym ataku...

ewentualnie wymienić przetworniki

A co Ci nie pasuje w tych fabrycznych? Jakie cechy mają mieć te, na które chciałbyś je wymienić?

Czy kupić jakiegoś przykładowo charvela za 2300-3000 zł?

Dlaczego Charvella i dlaczego w tym przedziale cenowym?

ale się zastanawiam czy w ogóle opcja nr 1 jest opłacalna

Zależy ile masz zamiar na nią przeznaczyć i czego oczekujesz.

Tak prawdę mówiąc, to mam wrażenie, że ten instrument po prostu Ci się przestał podobać i chcesz go zmienić licząc na to, że będzie remedium na problem
no i strasznie gorzej mi idzie gra

Z mojego doświadczenie wynika, że nie będzie... :-)