Nitrosuka
Posty: 36
Rejestracja: 11-09-2012 20:46

08-10-2014 20:42

Witam,
mam pytanie odnośnie gry na tym nagraniu,
https://www.youtube.com/watch?v=a9fBe9HhtXw
chodzi mi o slide od 0:16 do 2:00 . Czy wzbudzenie takiego dźwięku zależy od rodzaju slidu? I czy dźwięk musi być czymś wzmacniany czy jest wystarczająco głośny? Jak zagrać coś takiego?
Obrazek Obrazek
Epiphone G400, Vox VT20+, Fender Telecaster '06 MIK

Awatar użytkownika
Blisher
Posty: 139
Rejestracja: 08-05-2011 17:05

14-10-2014 09:37

Teoretycznie nie potrzebujesz nic, podczas uderzenia pokrętło volume masz na 0, uderzasz strunę i podgłaśniasz gitarę tworząc charakterystyczny efekt "narastania" dźwięku.

Praktycznie - przydaje się do tego efekt - aktualnie wyleciało mi z głowy jak się nazywa, ale jego działanie polega na tym właśnie - całkiem eliminuje atak i powoduje płynne "wchodzenie" dźwięku po uderzeniu. Oprócz tego przyda się kompresor dla większego sustainu

Awatar użytkownika
kikan
Moderator
Posty: 821
Rejestracja: 30-11-2009 14:57

14-10-2014 14:28

Pedałem głośności najwygodniej
Orville LP Custom (1998), Telecaster by James Bond (2014), MG Raven II
https://www.facebook.com/atemmusic

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

14-10-2014 18:52

Jeśli chodzi o tego typu efekty, to jest też inne rozwiązanie, wg mnie równie ciekawe. Link poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=NIWMrK67_bk
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.

Awatar użytkownika
Blisher
Posty: 139
Rejestracja: 08-05-2011 17:05

14-10-2014 23:56

RiffingMan pisze:Jeśli chodzi o tego typu efekty, to jest też inne rozwiązanie, wg mnie równie ciekawe. Link poniżej.


No tak, zapomniałem o tej zabawce ;) Ale chyba z wszystkich rozwiązań najdroższe, niestety

Nitrosuka
Posty: 36
Rejestracja: 11-09-2012 20:46

18-10-2014 09:56

Volume i długi sustain to inna technika, tutaj pan boso-stopy używa slidu jak smyczka.
Obrazek Obrazek
Epiphone G400, Vox VT20+, Fender Telecaster '06 MIK

Wróć do „Teoria muzyki”