Dyskusje o wzmacniaczach, combo, head. Porady i recenzje

Postprzez Jacek » 2012-01-20, 23:03

Cześć,

niedawno postanowiłem się przesiąść z gitary klasycznej na elektryczną. Jestem w jej temacie raczej zielony i mam problem. Jak ustawić pokrętła przy wzmacniaczu gitarze, żeby mieć fajny elektryczny dźwięk? Nie znam się na tym i jak sobie tak kręcę to alb mi wzmacniacz strasznie buczy, albo dźwięk jest taki zwykły, jakbym na klasyku grał...

Na wzmacniaczu mam takie pokrętła (wszystkie ze skalą 1-10):

CLEAN: gain, volume
[przycisk do włączenia overdrive]
OVERDRIVE: gain, volume
EQUALIZATION: hight, mid, low
presence, reverb

A na gitarze 3 pokrętła:
volume, 2x tone

Wiem, że to pewnie zależy od tego jaką muzykę chcę grać, ale zależy mi na takim najogólniejszym ustawieniu do elektryka.

Z góry dzięki i pozdrawiam :)
Jacek

Śpiewnik gitarowyNajwiększy polski śiewnik rockowy. 2 części + śpiewnik WILKI gratis
65,00 złponad 600 stron
Szkoła gry na gitarzeDruga część ćwiczeń i szkoły gitarowej
34,00 złpłyty DVD
SklepMuzyczny24.com

- Szkoły gitarowe na DVD
- Kursy gry na gitarze
- Książki dla gitarzystów

Postprzez Anyone » 2012-01-20, 23:31

Zacznij od tego, że na przesterze ustawisz mid, high, low na 12 (według wskazówek na zegarze). Gain na powiedzmy 4. I teraz kręć gałami dodając/odejmując każdy z parametrów uzyskując brzmienie które Cię zadowoli. Tak samo na czystym.
ObrazekObrazek + Epiphone AJ100
Anyone

Pochwały: 12

Postprzez Drazen » 2012-01-21, 13:07

A jak ustawić pokrętła, żeby były najbliższe do wstępu od Sweet Child O'Mine? Do dyspozycjy mam Gain, Level (distortion) i Volume, Low, Mid, High na cleanie. Czy w ogóle istnieje jakiś temat, gdzie można byłoby o tym poczytać? Dzięki.
Drazen

Postprzez Havok » 2012-01-21, 13:37