Awatar użytkownika
DarK64
Posty: 236
Rejestracja: 25-05-2012 16:20

30-07-2014 11:10

Witam. Załóżmy że mamy combo z dwoma kanałami - dla każdego osobny volume, oraz master - dla obu kanałów. Wzmacniacz ma wyjscie XLR do nagrywania. Załóżmy że podłączamy się przez to wyjście z interfejsem audio ( komputer ) w taki sposób że master volume przycisza i pogłaśnia combo, ale przy całkowicie skręconym czy rozkręconym masterze sygnał jest taki sam na wyjściu XLR ( emulated ) - master służy tylko to pogłośnienia lub całkowitego ściszenia głośników comba ale nie wpływa na brzmienie na wyjściu.

Tutaj moje pytanie - czy gdy rozkręcę volume na każdym kanale a wyciszę master ( czyli będę słyszał wzmacniacz tylko w interfejsie a nie na głośnikach comba ) to czy wówczas lampy będą pracować jak te "rozkręcone" ?

( innymi słowy czy master po podłączeniu przez XLR jest - jak by go nie nazwał - power brak'iem, attenuatorem, tłumikiem sygnału )

Mam nadzieję że nie pogmatwałem :)
LTD EC-1000T FCSB - Seymour Duncan Alnico Pro II
Fender American Special + Hot Rails - SHR-1 bridge mini humb
Cort sfx-e ns
Marshall Artist 4203 ( 1988 )
Zoom g3, Mooer Cruncher, AMT wh-1, polytune
JamVox

acoto
Posty: 1085
Rejestracja: 12-06-2013 12:27

30-07-2014 11:25

a właściwie co chcesz osiągnąć ? bo jeśli masz zamiar odłączyć głośniki ,to kiepski pomysł.
Wyguglaj sobie schemat wzmacniacza o którym piszesz i zobacz jak jest zrealizowany master volume .
[color=#00BFBF]sprzedam/zamienię: , Vantage Avenger 310 (SD invader)[color=#00BFBF][/color]

Awatar użytkownika
DarK64
Posty: 236
Rejestracja: 25-05-2012 16:20

30-07-2014 12:01

tak na prawdę to chcę rozkręcić wzmak żeby pracował na pełnych obrotach ale żeby zrobił to możliwie cicho - miałem z nim ostatnio problemy, coś niby zrobiłem i tak chcę go przetestować.
LTD EC-1000T FCSB - Seymour Duncan Alnico Pro II
Fender American Special + Hot Rails - SHR-1 bridge mini humb
Cort sfx-e ns
Marshall Artist 4203 ( 1988 )
Zoom g3, Mooer Cruncher, AMT wh-1, polytune
JamVox

Awatar użytkownika
ma95
Doradca
Posty: 5303
Rejestracja: 05-10-2012 18:08

30-07-2014 12:19

Jezeli rozkrecisz channel volumy to,zaczna pracowac lampy preampu na wyzszych obrotach. Emulowane wyjscie jest zapewne z symulacja kolumny i na 90% jest ono umiejscowione przed koncówką ale juz po pętli efektów ;)

Awatar użytkownika
DarK64
Posty: 236
Rejestracja: 25-05-2012 16:20

30-07-2014 12:32

czyli lampy przedwzmacniacza pracują 100% a te w końcówce mocy nie? czy coś zmienia że są dwa tryby emulated i non emulated ( zmienialne )

" The JCM 600’s D.I. Out is switchable
between a speaker Emulated signal (pre the
power amp), and a non Emulated (post the
power amp ) signal. "

Rozumiem że w trybie non emulated pracują wszystkie lampy? Czym on różni się od emulated? Non emulated nagrywa tak głośno jak rozkręcony jest wzmak?
LTD EC-1000T FCSB - Seymour Duncan Alnico Pro II
Fender American Special + Hot Rails - SHR-1 bridge mini humb
Cort sfx-e ns
Marshall Artist 4203 ( 1988 )
Zoom g3, Mooer Cruncher, AMT wh-1, polytune
JamVox

acoto
Posty: 1085
Rejestracja: 12-06-2013 12:27

30-07-2014 12:47

z tego co napisałeś wynika,że sygnał na line out pobierany jest bądź za preampem,bądź na samym końcu. Bez względu na to co się rozkręci i skąd go bierzesz, lampy i tak pracują wszystkie. Różnią się tylko dołożeniem emulacji w wypadku pre.
[color=#00BFBF]sprzedam/zamienię: , Vantage Avenger 310 (SD invader)[color=#00BFBF][/color]

Awatar użytkownika
DarK64
Posty: 236
Rejestracja: 25-05-2012 16:20

30-07-2014 13:40

Ok! To jest - zdaje się - odpowiedź na moje pytanie ;)
LTD EC-1000T FCSB - Seymour Duncan Alnico Pro II
Fender American Special + Hot Rails - SHR-1 bridge mini humb
Cort sfx-e ns
Marshall Artist 4203 ( 1988 )
Zoom g3, Mooer Cruncher, AMT wh-1, polytune
JamVox

Wróć do „Żłobek gitarowy (gitary, wzmacniacze, sprzęt)”