YoungFido
Posty: 5
Rejestracja: 12-09-2013 21:00

24-11-2014 05:16

Katując solo z "Creeping Death" zorientowałem się, że w 3.15 przestaje być ono grane w tej samej tonacji co riff pod nim. Stąd moja zagwozdka: czy solo zawsze musi być grane w tej samej tonacji co podkład? Jeśli nie to od czego to zależy? A jeśli tak to dlaczego nie słychać żadnego fałszu?

maciiiek
Posty: 706
Rejestracja: 09-01-2011 18:23

24-11-2014 16:35

Widzisz, w muzyce nie ma sztywnych zasad, jak komuś pasuje to przecież niech gra co chce.

YoungFido
Posty: 5
Rejestracja: 12-09-2013 21:00

24-11-2014 19:10

Czyli równie dobrze moge zagrać solo np. w A do podkładu w E? Kłóci się to trochę z tym co wcześniej wiedziałem ale cóż...

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

24-11-2014 21:26

Z jednej strony to można wytłumaczyć jako dużo chromatyki, ale z drugiej strony jeśli podkładem są powerchordy, to nie określają one tercji, a więc ograć się je da na tak wiele sposobów. Rzeczywiście nie ma tam jednej skali użytej, ale zauważ, że powerchord można ograć wszystkimi skalami, które mają w sobie prymę czystą i kwintę czystą. Praktycznie wszystkie interwały w jakimś stopniu wtedy pasują oprócz kwinty zmniejszonej, ale to można ominąć stosując kwartę zwiększoną, a więc praktycznie power chord można ograć wszystkimi dwunastoma dźwiękami. Daje to wrażenie, że coś jest niezgodne z teorią, choć wciąż jest z nią zgodne. :) Jeszcze dochodzi do tego chromatyka, która wprowadza jeszcze inne kwestie.

EDIT: Dokonałem poprawki "redakcyjnej", zamieniłem kwintę "zmniejszoną" na "czystą". Teraz jest w porządku. Pośpiech. :)
Ostatnio zmieniony 25-11-2014 21:00 przez RiffingMan, łącznie zmieniany 2 razy.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.

YoungFido
Posty: 5
Rejestracja: 12-09-2013 21:00

25-11-2014 20:18

Dzięki! Musiałem troszkę sobie pomóc wujkiem google bo nie jestem zbyt dobry z teorii ale już rozumiem :)

Wróć do „Teoria muzyki”