24-11-2014 21:26
Z jednej strony to można wytłumaczyć jako dużo chromatyki, ale z drugiej strony jeśli podkładem są powerchordy, to nie określają one tercji, a więc ograć się je da na tak wiele sposobów. Rzeczywiście nie ma tam jednej skali użytej, ale zauważ, że powerchord można ograć wszystkimi skalami, które mają w sobie prymę czystą i kwintę czystą. Praktycznie wszystkie interwały w jakimś stopniu wtedy pasują oprócz kwinty zmniejszonej, ale to można ominąć stosując kwartę zwiększoną, a więc praktycznie power chord można ograć wszystkimi dwunastoma dźwiękami. Daje to wrażenie, że coś jest niezgodne z teorią, choć wciąż jest z nią zgodne. :) Jeszcze dochodzi do tego chromatyka, która wprowadza jeszcze inne kwestie.
EDIT: Dokonałem poprawki "redakcyjnej", zamieniłem kwintę "zmniejszoną" na "czystą". Teraz jest w porządku. Pośpiech. :)
Ostatnio zmieniony 25-11-2014 21:00 przez
RiffingMan, łącznie zmieniany 2 razy.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.