sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

30-01-2015 22:33

Od mojej przesiadki na akustyka mam problem z niektórymi barowymi. Gdy łapię sobię np h moll-7 ti 3 struna zawsze jest przytłumiona przez pierwszy palec. Próbowałam łapać poprzeczkę na różne sposoby, z palcem wżej, niżej, przekręconym i nic. Zawsze ta jedna struna jest stłumiona. Zdarza się to mniej gdy łapię poprzeczkę i dokładam tylko 2 palce jak e moll. Macie na to jakieś rady? Na prawde nie mam pojęcia, co robić. Codziennie ćwiczę te barowe od paru miesięcy i ta jedna struna dalej nie brzmi. Wydaje mi się, że problem jest w tym, że struna wchodzi w zgięcie palca i przez to nie jest do końca dociskana, aczkolwiek nie mogę obniżyć palca, a jak podwyższę, to będzie sporo wystawał za gryf i nie będę mogła łapać chwytu. Proszę o pomoe.

FlashGordon
Posty: 426
Rejestracja: 18-01-2014 19:48

30-01-2015 23:18

Jak już upewniłaś się, że akcja strun nie jest jak stąd do księżyca, spróbuj łapać te chwyty w ten sposób, że palec wskazujący nie będzie równo po środku dwóch progów tylko jak najbliżej jednego z nich (czyli tego prawego patrząc z perspektywy grającego), prawie na niego nachodząc. Po drugie nie łap chwytu wewnętrzną stroną palucha, tylko tą tutaj, boczną zaznaczoną:

Obrazek

Ja wcieliłem te rady w życie, poćwiczyłem i wszystko gra (hehe).
Yamaha Pacifica 120H
Zoom G5

sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

30-01-2015 23:30

Akcja strun jest już na szczęście prawidłowa. Staram się łapać tą stroną palca ale jak chcę potem w trakcie grania zrobić pull of czy hammer małym palcem to i tak muszę przekręcić palec na prosto żeby sięgnąć... Z resztą jak łapię bokiem, a nawet dociskam ta kością to też ją tłumi >.<

FlashGordon
Posty: 426
Rejestracja: 18-01-2014 19:48

31-01-2015 12:42

No to moim zdaniem skoro wszystko robisz prawidłowo, pozostaje tylko ćwiczyć siłę i rozciągliwość dłoni. Jak ? Po prostu grając.
Yamaha Pacifica 120H
Zoom G5

sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

31-01-2015 20:43

Napotykam nowy problem. Otóż przy graniu barowych na podstawie A dur na wyższych progach nie mieszczą się 3 palce, a mój palec nie jest na tyle giętki żeby nacisnąć 3 struny i nie stłumić czwartej... I nie wydaje mi się, żeby to była kwestia wyćwiczenia, bo palec nie zmięknie.. Jakieś rady na to? Da się jakoś inaczej grać te akordy?

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

31-01-2015 20:58

System CAGED.

https://www.youtube.com/watch?v=dHUS1WNYdSU

Każdy akord złożony z trzech dźwięków (trójdźwięk) da się również zagrać na 3 strunach. Bardzo często wykorzystywane w funku, poza tym daje to możliwość swobodnego wyboru w jaki sposób zagramy akord ze względu na jego inwersję.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.

sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

31-01-2015 21:11

Nie chodzi mi o przesunięcie tego chwytu. Jak gram np E na 7 progu to muszę trzecim palcem nacisnąc 3 struny, co w przypadku mojego palca jest niemożliwe, a nie mogę raczej pominąć dźwięków jak w przypadku poprzeczki, bo akord będzie brzmiał całkiem inaczej...

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

31-01-2015 21:35

Spróbuj przesunąć kształt "C" o 4 progi albo kształt "E" o 12 progów, można jeszcze przesunąć kształt "D" o 2 progi. Tylko przesunięcie wchodzi tu w grę, ewentualnie zrobienie drugiej poprzeczki i zrezygnowanie z cienkiej struny E.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.

FlashGordon
Posty: 426
Rejestracja: 18-01-2014 19:48

31-01-2015 21:58

sabinosa pisze:Nie chodzi mi o przesunięcie tego chwytu. Jak gram np E na 7 progu to muszę trzecim palcem nacisnąc 3 struny, co w przypadku mojego palca jest niemożliwe, a nie mogę raczej pominąć dźwięków jak w przypadku poprzeczki, bo akord będzie brzmiał całkiem inaczej...


A nie możesz przycisnąć palcem środkowym ? Ja praktycznie od razu jak zacząłem grać na gitarze (czyli nie było mowy o żadnych wyćwiczonych palcach) łapałem te 3 struny środkowym i wychodziło.
Yamaha Pacifica 120H
Zoom G5

sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

01-02-2015 14:21

Tylko że brzmienie akordu się zmieni gdy stworze go na innym progu, więc piosenka nie będzie już brzmiała tak jak powinna. :/ Nie ma szans na złapanie jakimkolwiek palcem, po prostu nie są na tyle giętkie i albo naciskam jedna strune albo wszystkie.

Awatar użytkownika
sebjus
Posty: 476
Rejestracja: 13-11-2010 21:32

03-02-2015 00:53

a czy sam jeden dźwięk wychodzi prawidłowo z tej struny na tym progu, gdzie przy barowym jest przytłumiona? Co to za gitara?
elekt. Peavey Rotor EXP Limited Edition (black) Tesla AH-2 18V EMG A/B
elekt. Jackson RR5 SH-2 SD Nazgul
elekt. Ibanez MTM10 Seymour Duncan AHB-1n AHB-2b Metal Blackouts

GitarowyPiotr
Posty: 6
Rejestracja: 12-11-2014 12:18

03-02-2015 18:55

Możę po prostu źle trzymassz :)

Awatar użytkownika
sebjus
Posty: 476
Rejestracja: 13-11-2010 21:32

03-02-2015 22:32

GitarowyPiotr pisze:Możę po prostu źle trzymassz :)


Po kilkumiesięcznych ćwiczeniach?
elekt. Peavey Rotor EXP Limited Edition (black) Tesla AH-2 18V EMG A/B
elekt. Jackson RR5 SH-2 SD Nazgul
elekt. Ibanez MTM10 Seymour Duncan AHB-1n AHB-2b Metal Blackouts

FlashGordon
Posty: 426
Rejestracja: 18-01-2014 19:48

03-02-2015 23:13

sebjus pisze:
GitarowyPiotr pisze:Możę po prostu źle trzymassz :)


Po kilkumiesięcznych ćwiczeniach?


Czemu nie, kilka miesięcy na gitarze to jest przecież nic.
Yamaha Pacifica 120H
Zoom G5

Awatar użytkownika
sebjus
Posty: 476
Rejestracja: 13-11-2010 21:32

04-02-2015 23:26

na gitarze ogólnie tak to tyle co nic, ale pisała przecież że ćwiczy codziennie przez kilka miesięcy te barowe, więc może coś jest nie tak z progami na gryfie, albo gitara do regulacji.
elekt. Peavey Rotor EXP Limited Edition (black) Tesla AH-2 18V EMG A/B
elekt. Jackson RR5 SH-2 SD Nazgul
elekt. Ibanez MTM10 Seymour Duncan AHB-1n AHB-2b Metal Blackouts

sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

05-02-2015 09:05

Gitarka alvarez rd 17, struna brzmi okej ale wiadomo, że na wyższych progach jest trochę bardziej przytlumiony dźwięk niż na pierwszych, ale ta struna w ogóle nie brzmi przy barowych... Wydaje mi się ze zostało mi ćwiczyć, ale nie mam pojęcia jak inaczej mogę to złapać żeby nie przytlumic, bo próbowałam już wiele sposobów i nic, dalej to samo. A na klasyku było tak łatwo :c

Awatar użytkownika
sebjus
Posty: 476
Rejestracja: 13-11-2010 21:32

05-02-2015 09:10

Czy w Twoim bliskim otoczeniu jest ktoś kto również gra na gitarze żebyś mogła spróbować na jego gitarze? No i żeby "ten ktoś" sprawdził swoje chwyty barowe na Twojej gitarze.
elekt. Peavey Rotor EXP Limited Edition (black) Tesla AH-2 18V EMG A/B
elekt. Jackson RR5 SH-2 SD Nazgul
elekt. Ibanez MTM10 Seymour Duncan AHB-1n AHB-2b Metal Blackouts

sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

05-02-2015 17:01

Niestety nie, uczę się sama i nikt ze znajomych nie gra.

Awatar użytkownika
sebjus
Posty: 476
Rejestracja: 13-11-2010 21:32

05-02-2015 17:44

Może jest ktoś na forum z Twojej okolicy, kto by ci pomógł, ja Warszawa-Białołęka.
Sprawdź jeszcze krzywiznę gryfu, jak to zrobić? Znajdziesz instrukcję w sieci.
elekt. Peavey Rotor EXP Limited Edition (black) Tesla AH-2 18V EMG A/B
elekt. Jackson RR5 SH-2 SD Nazgul
elekt. Ibanez MTM10 Seymour Duncan AHB-1n AHB-2b Metal Blackouts

sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

06-02-2015 20:33

Krzywizna gryfu jest okej, już była regulowana. A co do ludzi z forum to wątpię, bo mieszkam we Francji :/

Awatar użytkownika
sebjus
Posty: 476
Rejestracja: 13-11-2010 21:32

06-02-2015 21:19

Malheureusement, je ne ai pas d'idées. probablement encore pratiquer sur ;-).
elekt. Peavey Rotor EXP Limited Edition (black) Tesla AH-2 18V EMG A/B
elekt. Jackson RR5 SH-2 SD Nazgul
elekt. Ibanez MTM10 Seymour Duncan AHB-1n AHB-2b Metal Blackouts

sabinosa
Posty: 94
Rejestracja: 10-11-2013 15:11

07-02-2015 11:05

C'est ce que je pensais. Merci beaucoup pour l'aide quand même ^^

Wróć do „Żłobek gitarowy (nauka gry na gitarze, techniki gry)”