Awatar użytkownika
Chasdiel
Doradca
Posty: 34
Rejestracja: 28-01-2007 17:58

19-08-2012 17:51

Power chord to jest termin uknuty na zagranie dwudźwięku prymy i kwinty. Ów double stop to nic innego jak odwrócony power chord (jak ktoś zresztą wspomniał). A co do nazewnictwa...zwie się tak, bo się tak zwie. Można dociekać czemu, ale po co? Może nazywając ktoś miał na myśli, iż power chordy to pochodna akordu, ale pozbawiona charakteru moll/dur, za to umiejętnie zagrana daje moc. A może nazwał go tak na czesć swego chomika?;']
Kłócicie się o byle co;)
Per aspera ad Astra.

Jak coś to udzielam lekcji gry na gitarze:)

Awatar użytkownika
Blisher
Posty: 139
Rejestracja: 08-05-2011 17:05

19-08-2012 22:30

Sober pisze:No właśnie
Tercja jest i też brzmi nawet na przesterze :)
Powiedzmy jest '"punkowy" kawałek
G5 E5 C5 D5 ( w rytmicznym podziale)

Można to zagrać inaczej np. G5 E5 C[3+] D[3+](czyli te z tercją wielką) i może to zabrzmieć ciekawie.

A taki "Orion" Metallica
Pierwszy riff jest oparty o tercje.

Można też sobie wymyślić jakieś swoje teorie typu double stop plus power chord, albo power chord minus double stop itp.ale to wszystko już jest opisane . Rozmawiamy tutaj o nazewnictwie bardziej i drobiazgach niż o samej muzyce ;)

(bez urazy ale)
Trochę takie pisanie na przykładzie tego dialogu:
- Jaka jest dominanta w tonacji Es dur?
-G7
-Dlaczego G7?
-Bo G7 to dominanta

Po primo nie wiem dlaczego próbujesz uzasadnić swoje argumenty przyznając mi rację.
Po secundo, wydaje mi się, że dla ciebie power chord to taki, który zabrzmi dobrze na przesterze. A jeżeli na mojej lampie nawet D13 brzmi dobrze, zatem jest on power chordem?
Po terzo, nie wiem dlaczego cały czas porównujesz i wymyślasz jakieś matematyczne zagadki z power chordem i double stopem. (ad. 1, 2 i 3 - zupełnie nic to nie wnosi do rozmowy)
Po quarto dominanta w Es-durze to Bb7.
A po quinto ultimo, pewnie cię zaskoczę, ale akordy z tercją wielką, czyli D[3+] (sic!), to tzw. akody durowe.

Sober pisze:mimo wszystko chyba ciekawa dyskusja :)

Ciekawa byłaby, gdybyś zachował jakiś schemat rozmowy (argument-uzasadnienie-kontrargument). Bo narazie po mojej wypowiedzi piszesz o czymś zupełnie innym.

Chasdiel pisze:Kłócicie się o byle co;)

A kto się kłóci? :)

Sober
Posty: 65
Rejestracja: 17-07-2008 17:42

20-08-2012 16:02

Sorry ale jeśli dla Ciebie x547xx to akord to się nie dogadamy.
Żartu z dominantą też nie złapałeś. Chyba dalsze pisanie nie ma sensu.

W każdym razie no offence.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Blisher
Posty: 139
Rejestracja: 08-05-2011 17:05

20-08-2012 20:44

Sober pisze:Sorry ale jeśli dla Ciebie x547xx to akord to się nie dogadamy.

A dla ciebie co to przepraszam jest?

Sober
Posty: 65
Rejestracja: 17-07-2008 17:42

21-08-2012 17:19

Już pisałem co to dla mnie jest ale niech będzie że jeszcze raz .
weźmy taki przykład:
e------------------------------------------------------------------
b------------------------------------------------------------------
g--7--7--7--7----7--7--7--7----7--7--7--7----7--7--7--7-----
d--7--7--7--7----6--6--6--6----5--5--5--5----4--4--4--4-----
a--5--5--5--5----5--5--5--5----5--5--5--5----5--5--5--5-----
e------------------------------------------------------------------

(pryma, kwinta, oktawa) (pryma, kwinta zmniejszona, oktawa) (pryma, kwarta, oktawa) (pryma,tercja wielka, oktawa)

Dla mnie to wszystko interwały harmoniczne( ze zdwojoną prymą w oktawie) Ty widzisz tu wg tego co piszesz dwa power chordy i dwa normalne akordy. Rozumiem, że x567xx to będzie dla ciebie D dim, a x547xx D dur ale
TO NIE SĄ AKORDY D dim i D dur chociaż jest tu podkreślony "charakter akordu zmniejszonego i durowego" (Akord to minimum trzy dźwięki o różnej wysokości i NAZWIE )
Mógłbym się przecież na tej samej zasadzie spierać ,że x557xx to D sus :) O tym układzie też piszę wcześniej.

Grając ten riff chyba nie słyszysz jakiejś wyjątkowości kwinty.
To chyba wszystko na temat sztucznej nazwy power chord.

Wróć do „Teoria muzyki”