beltrador
Posty: 5
Rejestracja: 06-07-2017 18:13

06-07-2017 18:33

Witam. W temacie gitar i sprzętu jestem kompletnie zielony, więc proszę o pomoc w zakupie pierwszej gitary. Planuje wydać jakieś 1000 zł (700 zł gitara i 300 wzmacniacz). Czy może lepiej wydać całą kwotę na gitarę, a wzmacniacz dokupić później? Dodam, że posiadam wzmacniacz stereo Kenwood KA-3500 który jest podpięty do komputera. Czy pod ten wzmacniacz mógłbym podpiąć gitarę?

Na gitarze planuje grać klasyczny rock, metal (metallica, megadeth) i może trochę blues'a.

Myślałem nad:
Cortami katana kx5, x1 BK,
Washburn RX12 TSB
Ibanez RG 370 DX BK
Yamaha Pacifica 112J

Mayher
Posty: 2
Rejestracja: 12-07-2017 20:30

12-07-2017 21:41

Witam :)

Jeżeli np decydujesz między Cort X1 a Cort Katana KX5 - to tylko KX5
Katana w swojej cenie jest bardzo przyzwoita. Ma solidne brzmienie w stosunku Jakość / Cena.
Na pewno nada sie do grania Rocka / Metalu
Jeśli zmienisz zdanie i planujesz wydać całość na gitarę to polecam Shecter C6 Deluxe - 999,00 PLN
Lub Samick UM3 VS

Te gitary, ktore wymieniłes oczywiscie nadaja sie do grania - Yamaha np. ma bardzo wszechstronne brzmienie.
Z Schectera na pewno będziesz zadowolony - z Katany KX5 z resztą też.

Generalnie - gitarę można podpiąć praktycznie pod wszsytko - zależy tylko jaki chcesz osiągnąć efekt.
Jeżeli masz zamiar pogrywać tylko na piecu - to ograniczysz się do główine do jego brzmienia,
( chyba że zainwestujesz w kostki lub multi-efekt ) - czyli dodatkowy wydatek.
Natomiast jeżeli podepniesz gitarę pod komputer np ( wejście liniowe ) lub ( zewnętrzna karta audio - w cenie 200-250 PLN )
i wyprowadzisz to przez wzmacniacz na kolumny (skoro masz wzmacniacz to masz też kolumny rozumiem ? :) )
masz możliwość nie tylko korzystania z darmowych wtyczek do symulacji efektów / piecy / kolumn itp (np Mercuriall U530)
ale także zyskujesz możliwość bezpośredniego nagrywania swoich "wypocin" :)