Kondrat
Posty: 6
Rejestracja: 16-10-2016 01:33

31-01-2017 20:10

Hej mam pytanie, wyda wam się pewnie dość głupie, ale jestem laikiem w tych sprawach. Dlaczego dokupuję się kolumny do wzmacniacza ? Przecież wzmacniacze gitarowe mają wbudowane głośniki ? Czy chodzi o moc dźwięku, czy jego jakość ? :)

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2660
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

31-01-2017 20:42

Wzmacniacze nie mają wbudowanych głośników. Dlatego dokupuje się kolumny. Wzmacniacze typu "combo" to wzmacniacz + kolumna połączone w jednej obudowie, wzmacniacze typu "head" to sam wzmacniacz, nie połączony w jednej obudowie z kolumną, więc kolumnę dodaje się "na zewnątrz".
"When you are dead, you do not know that you are dead. All of the pain is felt by others. The same thing happens when you are stupid."

Kondrat
Posty: 6
Rejestracja: 16-10-2016 01:33

31-01-2017 21:00

Dzięki za pomoc, a czy w przypadku zakupu comba gitarowego, czyli głowy z wbudowanym wzmacniaczem tracimy w jakiś sposób na jakości ? Dlaczego kupuję się w ogóle osobno head, a osobno kolumnę ?

Awatar użytkownika
6nt
Moderator
Posty: 2660
Rejestracja: 06-10-2015 09:38

01-02-2017 14:53

Kondrat pisze:Dzięki za pomoc, a czy w przypadku zakupu comba gitarowego, czyli głowy z wbudowanym wzmacniaczem tracimy w jakiś sposób na jakości ? Dlaczego kupuję się w ogóle osobno head, a osobno kolumnę ?


combo to głowa z wbudowaną kolumną, a nie wzmacniaczem, bo głowa to forma obudowy wzmacniacza (bez kolumny). Nie tracisz na jakości, ale ograniczasz się w pewien sposób - mając głowę masz coś mniejszego i lżejszego, co możesz łatwo wozić i podpinać pod różne kolumny, do studio itp. Combo jest większe, nie jestem wielkim "szpecem", ale może też się okazać, że jak wszystko w jednej obudowie, to ten dźwięk też inny jest. Nie chcę zgadywać. Z drugiej strony combo jest o tyle wygodniejsze, że po prostu łapiesz za rączkę i masz wszystko w jednym, nie targasz kilku paczek...