Redie
Posty: 2
Rejestracja: 08-03-2016 19:13

17-05-2016 10:10

Witam!
No więc tak, gram na gitarze klasycznej ok. 1,5 roku, i teraz chciałabym się przenieść na akustyka. Gram/słucham głównie indie, rock, pop, folk. Jako, że jestem nastoletnią kobietą dość niskiego wzrostu metr sześćdziesiąt mam też krótkie ręce i palce (choć myślę, że palce nie są akurat aż tak dużym problemem, ale przyznam, że trudno mi grać akordy barowe na pierwszym progu w klasyku).
Mieszkam w małej mieścinie, więc nie udało mi się ograć żadnych gitar :/. Myślałam raczej o gitarze typu folk/om, ze względu na wielkość i ładne brzmienie przy fingerstyle (dreadnought też wg mnie ładnie brzmi)
Gram głównie palcami (bo klasyk :P), ale kostką też. Myślę, że tak jak każdy.
Mam budżet około 1100zł.
Zastanawiałam się między jakimś Alvarezem (AF 60 albo AF 66, nie wiem gdzie je dostać w Polsce) albo Ibanezem, chociaż w sumie to nie znam się i zapytam was o radę :D
Myślę, że mogę zamawiać gitarę przez internet. Może być nawet z UK.

Awatar użytkownika
Tipereth
Moderator
Posty: 815
Rejestracja: 16-07-2011 20:53

18-05-2016 03:45

Grasz dopiero półtora roku, interesujesz się fingerstajlem i wiesz jakie gitary odnajdują się w takim graniu najlepiej. Wyjdź za mnie! :D

A tak całkiem na poważnie, to znalazłem dwie gitary, które ogrywałem i które na pewno spełnią Twoje oczekiwania. Obie są ze stajni Lag.
1.
http://ragtime.pl/product-pol-39459-LAG-T80A.html
Niedroga, lity świerkowy top, czyli w sam raz do fingerstyle'u. Brzmi bardzo klarownie, jasno, ale ma wyczuwalny bas.
2.
https://hurtowniamuzyczna.pl/offer/61/2 ... t90-a.html
Podobnie jak w przypadku T80A, z tą różnica, że ten model ma wiele ciepła, ponieważ masz tu sam mahoń. Oczywiście płyta wierzchnia też jest lita. Do brania w ciemno poleciłbym T80A, bo nie wiem czy tak ciepłe brzmienie tej drugiej gitary Ci podpasuje.