Ella
Posty: 261
Rejestracja: 09-10-2014 17:13

14-11-2015 14:11

W sumie to nie wiem, czy mi chodzi o granie klasyczne, czy fingerstyle, bo jestem zielona w nazewnictwie. Chcę grać linię melodyczną razem z czymś w rodzaju podkładu. Zaczęłam przygodę z gitarą od grania akordami, ale nie śpiewam, więc to brzmi niepełnie. Nadal mam kłopoty z akordami barowymi, tak na marginesie.

Jako nastolatka uczyłam się grania na klawiszach, akordami, więc basowy klucz to dla mnie czarna magia, ale z wiolinowym sobie radzę, choć po latach muzycznego lenistwa, mam problem z czytaniem na wyrywki, muszę sobie policzyć od G lub H/B (dla mnie to H). Szukam więc dobrej książki, która uczy od podstaw, w nutach, nie w tabulaturze. Nie zamierzam się uczyć tabulatury.

MateuszKonin
Posty: 6
Rejestracja: 08-11-2015 18:18

14-11-2015 19:53

Witam!
Gram na gitarze od 8 lat. W tym 6 na gitarze klasycznej i popieram to, że chcesz się uczyć grać z nut. Może nie wszyscy się ze mną zgodzą, ale ja uważam, że o wiele lepiej jest grać z nut, a nie z tabulatur, bo jest to o wiele prostszy i szybszy sposób grania. Poza tym otwiera Ci to drogi do późniejszej improwizacji i tworzenia własnych interpretacji utworów, bo nabierzesz techniki oraz szybkości, jak również "rozeznania" w gryfie. Mimo to uważam, że najlepszym sposobem nauki gry jest pobieranie lekcji u profesjonalnego nauczyciela, (tak było w moim przypadku) bo on wprowadzi Cię w to wszystko uporządkowanie i możliwie prosto. Ucząc się samemu po pewnym czasie możesz mieć problemy z połapaniem się o co w tym chodzi, bo żadna książka nie wytłumaczy tak jak żywa, realna osoba pokazująca do tego na gryfie co masz w danej chwili zrobić.

Jeżeli nie masz możliwości nauki u profesjonalnego gitarzysty, lub po prostu uważasz, że dasz sobie radę to polecam książkę pt. "ABC Gitary"

Pozdrawiam i życzę sukcesów i pasji- Mateusz D.

Ella
Posty: 261
Rejestracja: 09-10-2014 17:13

14-11-2015 19:59