Kert1221
Posty: 103
Rejestracja: 28-12-2013 12:47

02-07-2015 01:52

Siema, ogarnąłem sobie zwykłą skalę. Macie może jakieś wskazówki jak dobrze zaimprowizować do danego podkladu? Wiem ze dobrze rozeznać się w akordach które są w piocence/podkładzie, ale co potem? Jak np piosenka jest w D durze, to gram skalę D-dur (czyli jej 5 pozycji i od 12 to samo) i mamy w piosence akordy D/G/A to np podczas gdy przez tą "chwilę" jest to D, a potem juz G, to gdy jest D to musze zagrać dźwięk D na skali, a gdy jest G to szybko na G przeskoczyć? Chodzi mi o to co zrobić żeby "pasowało". Dzięki

Awatar użytkownika
dead2582
Posty: 1109
Rejestracja: 23-02-2013 14:37

02-07-2015 11:13

Musisz słuchać tego co grasz, mieć pomysł na melodie żeby pasowalo, mniej wiecej kojarzyc jaki dźwięk jest na danym progu.
ObrazekObrazek
Sterling JP60 blblblblblblblblbllblblblbSterling JP70 (Liquifire+Crunchlab )
Obrazek
Axe FX II Mark2

Awatar użytkownika
Owsik665
Posty: 66
Rejestracja: 16-03-2015 17:11

02-07-2015 12:35

znasz pozycje pentatoniki ? weź sobie włącz blues/rock podkład na yt w A MINOR i tak ćwicz do oporu

Kert1221
Posty: 103
Rejestracja: 28-12-2013 12:47

02-07-2015 14:24

Powiedzcie mi jeszcze, jak skala np jest w a minor, to wiadomo ze jak 1 pozycja na h minor zaczyna sie na 2 progu, to 1 pozycja z A minor jest az na 12 progu. I teraz nie wiem jak te pozycje zaczynaja sie od 1 progu. Jak poprostu gdy skala przesunie sie pare dzwiekow dalej, to co dzieje sie od poczatku, jak to sobie przesunac. Dzieki

Szaflarzanin
Posty: 347
Rejestracja: 30-05-2014 16:30

02-07-2015 15:33

Schemat ułożenia palców ten sam tylko X (ileś tam) progów dalej
Obrazek

Obrazek

Kert1221
Posty: 103
Rejestracja: 28-12-2013 12:47

02-07-2015 16:54

Kurde nie wiem jak to wam za bardzo wytlumaczyc

Jest gryf --1 pozycja----2 pozycja---3 pozycja itp. I tu zakladamy ze 1 pozycja jest z drugiego progu a jak bedzie ze
--x pozycja---x pozycja---x pozycja---1 pozycja---druga pozycja itp
Chodzi mi o to ze jak skale przesunie sie w prawo, to co jest przed 1 pozycja czyli tak jak by pozycja 0 i minus 1. Bo jak jest skala rozpisana to jest od poczatku gryfu, a co jezeli przesuniemy ja np do polowy, to co jest wczesniej?

Kert1221
Posty: 103
Rejestracja: 28-12-2013 12:47

02-07-2015 16:58

Bo przeciez ostatni prog w gitarze nie jest dzwiekiem poprzedzajacym zerowa strune, czyli np G dur to chyba 1 pozycja jest na 5 progu lub 7, to jakie pozycje sa wczesniej- od poczatku gryfu "przed 1 pozycja"

Awatar użytkownika
Owsik665
Posty: 66
Rejestracja: 16-03-2015 17:11

02-07-2015 18:32

Ja np Cię nie rozumiem, pentatonike a zaczynamy od dzięku a, wpisz w Google pentatonika a moll superpozycje czy cos takiego i naucz się tego będzie Ci dużo łatwiej, durowa to tak jakby Ci to wytłumaczyć druga superpozycja molowej

Kert1221
Posty: 103
Rejestracja: 28-12-2013 12:47

02-07-2015 18:42

http://pl.tinypic.com/r/5321y/8 Tu daje wam linka, to jest zwykla skala i 1 pozycje D nie zaczyna sie przeciez od dzwieku D tylko Fis

Rotaryman
Posty: 795
Rejestracja: 04-03-2011 14:43

06-07-2015 19:03

Rozumiesz w ogóle coto są skale modalne?
ObrazekObrazek
Bill Lawrence l500-xlb, Krank DM DIY

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

07-07-2015 16:49

Pozycje skal są pewnym ułatwieniem, ale nie należy na nie patrzeć bezrefleksyjnie. Jeśli chcę skorzystać ze skali np. C pentatonicznej durowej i w obrębie tej skali chcę zagrać dźwięk tzw. środkowe C, to czy zagram ten dźwięk na pierwszym progu struny B czy na piątym progu struny G, to wciąż będzie środkowe C. Dalej, akurat tak mi się zachciało, dokładam trzeci dźwięk tej skali pentatonicznej, którym jest dźwięk E. No i mam coś takiego C - E. Chcę zagrać te dwa dźwięki po sobie. Mogę zacząć od pierwszego progu struny B, a później piąty próg struny B. Mogę zacząć od pierwszego progu struny B, a później pusta cienka struna E. Mogę zacząć od piątego progu struny G, a później piąty próg struny B. Mogę zacząć od piątego progu struny G, a później dziewiąty próg struny G. Mogę nawet zacząć od piątego progu struny G, a później pusta cienka struna E. Mogę to także zrobić na inne sposoby, jak mi tylko się będzie podobało i jak mi będzie wygodniej. Jest również wiele innych możliwości, nie wspomniałem np. o tym, że środkowe C występuje również np. na piętnastym progu struny A. Oczywiście teoretycznie możliwe jest wypisanie wszystkich możliwości opalcowania dwóch dźwięków na gitarze, ale robi się z tego naprawdę duża liczba i komu by się chciało to wszystko wypisywać. :) A to wciąż kombinacje złożone z dwóch dźwięków. A jak weźmiemy pięć dźwięków, tak jak w skalach pentatonicznych? A jak weźmiemy siedem dźwięków, tak jak w skalach siedmiostopniowych (heptatonicznych), do których należą m. in. skale modalne? Nie mówię, że schematy są złe, ale trzeba zrozumieć, po co wymyślono te schematy. Po to, żeby ułatwić opalcowanie gitary, a nie po to, żeby w danym momencie zastanawiać się, czy teraz gramy w pierwszej pozycji, a teraz w czwartej itd. Gitarzysta gra dźwięki. Jak chce zagrać daną melodię, to nie szuka pod nią schematu, tylko gra dźwięki składające się na tę melodię, które chce zagrać w sposób, jaki mu się akurat spodoba.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.

Wróć do „Żłobek gitarowy (nauka gry na gitarze, techniki gry)”